Citat:
Ursprungligen postat av
NanaSangre
Men vännen. Poängen är ju att Jensen uppfyller andra artistiska "krav". Hon har charm, scennärvaro, personlighet, en unik ton.
Du har säkert också en unik ton om du försöker sjunga, det innebär inte att du blir en bättre artist. Jag vet flera kvinnliga nyhetsuppläsare på Svt som har både charm och scennärvaro, det gör dom inte till några artister.
Dina argument börjar tryta.
Citat:
Ursprungligen postat av
NanaSangre
Jag har fortfarande inte jämfört Dylan med Jensen. Läs om, läs rätt.
Vi talar om Amanda
Jenssen, right? Jag bara ville kolla så du är säker på ämnet. Nämner man Bob Dylan i samma inlägg där man diskuterar Amanda Jenssen så är man ute på ett musikaliskt gungfly så det skriker om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
NanaSangre
Snarare är det ju DU som per automatik jämför andra artister med artisteri i klass med Dylan. Då är det mycket som är "uselt" - men du missar att Jensen är betydligt mer talangfull än exempelvis de flesta idol-deltagare
Talar vi om Amanda
Jenssen? Nej, man behöver inte jämföra en artist med en annan för att konstatera artistens kvalitéer. Man behöver inte jämföra Sean Banan med Pavarotti för att inse att Sean Banan är en usel artist.
Om Amanda Jenssen är bättre eller sämre än andra idoldeltagare är helt ointressant i sammanhanget. Pavarotti blir varken bättre eller sämre om man jämför honom med Jussi Björling eller Maria Callas (sök på Wikipedia efter namnen eftersom dom sannolikt är obekanta för dig).
Därmed tror jag vi kan avsluta diskussionerna om fröken Jenssens sångröst.
Om man för övrigt vill ta del av fröken Jenssens eskapader så kan man göra det här...
http://amandajenssenmusic.com/