Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja detta inlägg säger väl det mesta vad det är för folk som "jobbar" på Jysk.

Efter ett besök på mitt lokala Jysk är jag övertygad om att Jysk bara anställer kraftigt subventionerad personal. Inte Samhall-nivå men inte långt ifrån.
Citera
2014-11-06, 09:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Efter ett besök på mitt lokala Jysk är jag övertygad om att Jysk bara anställer kraftigt subventionerad personal. Inte Samhall-nivå men inte långt ifrån.

Det gör varenda företag. Sedan krisen på nittiotalet finns det alltid stopskott och speciella som kan skrapa hundskit och plocka varor för symboliska summor eller för praktikersättning. Iallafall håller jag med dig att Jysk generellt verkar ha en hög andel av Samhalleska existenser. Detta baserat på vad jag sett och hört på olika orters Jyskaffärer.
Citera
2014-11-21, 08:08
Medlem
Nog för att både personal och ledning kan vara riktigt dryga på Jysk emellanåt.
Har man problem med reklamation eller dylikt ska man bara maila distriktschefen och vips kommer ens problem att lösas.
Sen får man lite skylla sig själv när man köper billigt "skräp".
Något jag själv köper från Jysk är täcken, kuddar, handdukar och madrasser, där slår dom Ikea med längder.
Citera
2014-11-21, 08:42
Medlem
Fris avatar
En soffa med jack i lädret...
Om ni är så kräsna så får ni gå till andra slags butiker än Jysk. De säljer bra, men inte perfekta, varor till otroligt låga priser. Du kan köpa en soffa för 70 000 kronor om du vill, och då får du nog garanti på "jack i lädret", därför att du betalat för det, inte för att någon skänker det till dig.
Citera
2014-11-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
En soffa med jack i lädret...
Om ni är så kräsna så får ni gå till andra slags butiker än Jysk. De säljer bra, men inte perfekta, varor till otroligt låga priser. Du kan köpa en soffa för 70 000 kronor om du vill, och då får du nog garanti på "jack i lädret", därför att du betalat för det, inte för att någon skänker det till dig.

Fast bara för det är billigt så ska man ju inte få defekta varor. Sen att livslängd mm är kortare på billigare får man väl räkna med.
Citera
2014-11-24, 20:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askosson
Fast bara för det är billigt så ska man ju inte få defekta varor. Sen att livslängd mm är kortare på billigare får man väl räkna med.

Japp. Det är en sak att produkterna inte har lika lång livslängd och att stövla in på Jysk som ett WT och yla om "skitprodukter" är inte orginellt men att från början sälja defekta varor är skräpattityd.

Var det inte Jysk som sålde foppatofflor som var hälsovådliga? Lite för mycket tillsatser i färgen...
Citera
2014-11-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Japp. Det är en sak att produkterna inte har lika lång livslängd och att stövla in på Jysk som ett WT och yla om "skitprodukter" är inte orginellt men att från början sälja defekta varor är skräpattityd.

Var det inte Jysk som sålde foppatofflor som var hälsovådliga? Lite för mycket tillsatser i färgen...

Nä köpet man billigt så håller det som sagt inte lika länge.
Ang tofflorna är jag rätt osäker, men det är väl inte ovanligt att affärer får ta bort produkter ur sortimentet pga skadliga ämnen eller div fel.
Jysk har mycket skit, men skulle knappast påstå att dom har mer än någon annan affär i den kategorin.
Citera
2014-11-26, 17:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askosson
Nä köpet man billigt så håller det som sagt inte lika länge.
Ang tofflorna är jag rätt osäker, men det är väl inte ovanligt att affärer får ta bort produkter ur sortimentet pga skadliga ämnen eller div fel.
Jysk har mycket skit, men skulle knappast påstå att dom har mer än någon annan affär i den kategorin.

Antagligen inte, anledningen till att det märks mer på Jysk är att de inte har några saker av exklusivare saker utan allt är billigt skit.
Citera
2014-11-30, 04:28
Medlem
kringelikrokarnas avatar
Morsan köpte en säng därifrån och vips, det tog en vecka innan de upptäckte vägglöss i hela jävla sovrummet... Anticimex fann kluster i madrassen och har gått i god för att vägglössen definitivt kom med sängen (pga utveckling, tidsspann, antal kryp, etc). Och vad gör Jysk? Jo de skyller allt på morsan och låtsas som att det regnar...
Citera
2015-08-28, 12:56
Medlem
Köpt några få saker på Jysk nyligen, gick in i butiken i Kista galleria och bemötandet kan jag bara ge bottenbetyg, vilka jävla stollar som jobbar där!

Men men, jag köpte ett underlakan som inte var jättedyrt (runt 400 spänn) men inte heller jättebilligt, ett sådant man "stoppar om" madrassen. Det krympte i tvätten så när man sätter på det på bäddmadrassen så ser den ut som en fucking banan. Kvalitén på själva tyget känns bra, men att det inte är förkrympt stör jag ihjäl mig på.

Sen köpte jag en tvålpump, kostade kanske 100 spänn. Läcker från pipen sen första stund så den har jag kastat.

Köpte även en badrumsmatta som enligt tvättråd ska gå att tvätta i 30 grader i maskin. Repade upp sig direkt.

Summa summarum: Om de inte ens kan tillverka lakan som håller måttet skulle jag aldrig få för mig att köpa något i möbelväg därifrån.
Citera
2015-08-28, 16:32
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyeyes
Köpt några få saker på Jysk nyligen, gick in i butiken i Kista galleria och bemötandet kan jag bara ge bottenbetyg, vilka jävla stollar som jobbar där!

Men men, jag köpte ett underlakan som inte var jättedyrt (runt 400 spänn) men inte heller jättebilligt, ett sådant man "stoppar om" madrassen. Det krympte i tvätten så när man sätter på det på bäddmadrassen så ser den ut som en fucking banan. Kvalitén på själva tyget känns bra, men att det inte är förkrympt stör jag ihjäl mig på.

Sen köpte jag en tvålpump, kostade kanske 100 spänn. Läcker från pipen sen första stund så den har jag kastat.

Köpte även en badrumsmatta som enligt tvättråd ska gå att tvätta i 30 grader i maskin. Repade upp sig direkt.

Summa summarum: Om de inte ens kan tillverka lakan som håller måttet skulle jag aldrig få för mig att köpa något i möbelväg därifrån.

Fråga, varför går du inte tillbaka med allt? Är helt övertygad om att du skulle få nya varor om dom är defekta.
Citera
2015-08-28, 18:24
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Fråga, varför går du inte tillbaka med allt? Är helt övertygad om att du skulle få nya varor om dom är defekta.

Och därmed riskera att få hem nya skitsaker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in