Citat:
Ursprungligen postat av Tehthing
Det är klart man ska ha pengar till att skämma bort tjejer, varför ska man ens leva egentligen? Men inte behöver man gå och råna folk för det, finns andra saker. Som att be mama och pappa om pengar kanske?..Har dom inte jobb kan man fråga sig varför? Beror allting på att Sverige inte gör något eller för att dom inte vill jobba kanske? Vad vet jag..Vissa tänker så iallafall, det vet man själv. Dom skadar ju folk? Kanske inte fysiskt alla gånger men helt klart inne i skallen på folk och det händer ju definitivt att det sker att dom misshandlar folk, det anser jag att vara att skada eller hur? Då försöker du och det ska du ha eloge för men du ska fortsätta hela tiden och kanske ge tips och råd? Kanske prata med deras föräldrar? Kanske prata med lärare? Jag var i en djup svacka från jag att jag bodde i Danmark och sen Sverige men kom ut ur den skiten med hjälp av omgivning, personer jag inte trodde skulle kunna hjälpa mig. Så visst fan behöver dom inte vara kriminella för o tjäna pengar, finns sommarjobb det finns massor...
Jobb är ett problem i hela världen för tillfället...Man måste också vilja jobba, något ungdomar INTE vill idag i sverige, både svenskar och invandrare..
Jobb är ett problem i hela världen för tillfället...Man måste också vilja jobba, något ungdomar INTE vill idag i sverige, både svenskar och invandrare..
Jag säger till dom att det är dumt, och att de förr eller senare kommer åka fast. Att de ska sluta medans de är på fri fot. Nästan alla av dom har suttit arresterade/häktade, och de alla hatade det. Något jag också använder för att få dom till att sluta. Jag tjatar dock inte, jag lever mitt liv. Jag råder dom några gånger. Lyssnar dom inte får de leva efter sina handlingar. I fängelse eller alltid kolla bakom sin rygg.
Jag tänker inte tala med någons föräldrar. Det kommer bara få mig i bråk med folk.