2009-02-06, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tehthing
Det är klart man ska ha pengar till att skämma bort tjejer, varför ska man ens leva egentligen? Men inte behöver man gå och råna folk för det, finns andra saker. Som att be mama och pappa om pengar kanske?..Har dom inte jobb kan man fråga sig varför? Beror allting på att Sverige inte gör något eller för att dom inte vill jobba kanske? Vad vet jag..Vissa tänker så iallafall, det vet man själv. Dom skadar ju folk? Kanske inte fysiskt alla gånger men helt klart inne i skallen på folk och det händer ju definitivt att det sker att dom misshandlar folk, det anser jag att vara att skada eller hur? Då försöker du och det ska du ha eloge för men du ska fortsätta hela tiden och kanske ge tips och råd? Kanske prata med deras föräldrar? Kanske prata med lärare? Jag var i en djup svacka från jag att jag bodde i Danmark och sen Sverige men kom ut ur den skiten med hjälp av omgivning, personer jag inte trodde skulle kunna hjälpa mig. Så visst fan behöver dom inte vara kriminella för o tjäna pengar, finns sommarjobb det finns massor...

Jobb är ett problem i hela världen för tillfället...Man måste också vilja jobba, något ungdomar INTE vill idag i sverige, både svenskar och invandrare..

Jag säger till dom att det är dumt, och att de förr eller senare kommer åka fast. Att de ska sluta medans de är på fri fot. Nästan alla av dom har suttit arresterade/häktade, och de alla hatade det. Något jag också använder för att få dom till att sluta. Jag tjatar dock inte, jag lever mitt liv. Jag råder dom några gånger. Lyssnar dom inte får de leva efter sina handlingar. I fängelse eller alltid kolla bakom sin rygg.

Jag tänker inte tala med någons föräldrar. Det kommer bara få mig i bråk med folk.
2009-02-06, 19:39
Bannlyst
Men albanian soul hjälp ditt folk o sätt dit rövhålet för i helvete.

Annars tycker jag att du bör sluta klaga på att ni är världens mest avskydda folk.
2009-02-06, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Nej, jag tycker inte det är accepterat beteende. Jag kan inte göra något åt saken. Det är personer jag känner, det är klart jag säger till dom att inte göra sådana saker. Ena sidan vill dom ha fester med svenskar, andra sidan gör dom kriminella saker som delar på grupperna även mer.

Varje dag i skolan hör jag. "Det är pengar bror, vi behöver pengar", "Pengar är allt", "Vad ska vi annars göra, för unga för jobb. Vi måste ha pengar", "Vi vill också skämma bort våra flickvänner"

Dom vill inte göra det egentligen, ingen av dom. Det är pengar..
De skadar inte folk under rånen(förespråkar inte rån på ngt sätt alls!), de vill helt enkelt(också) ha pengar.

Jag är starkt emot alla kriminella handlingar men jag förstår dom ändå på ett sätt. Man vill kunna gå ut o fika med sin flickvän? Kunna köpa presenter till henne och så. Landskrona behöver jobb för unga, då kommer kriminaliteten att minska dramatiskt.

Jag hatar albaner enormt men håller med dig i det här stycket.
2009-02-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk

Annars tycker jag att du bör sluta klaga på att ni är världens mest avskydda folk.

Nej, ditt folk, somalier är det. Albaner är möjligtvis Europas medan ni är världens. Förstår du skillnaden, somalien?
2009-02-06, 20:02
Bannlyst
Citat:

Ifall jag måste ge upp den personen jag är för att folk ska sluta hata Albanerna, så lever jag med att folk hatar oss. Jag är och förblir lojal tills jag dör, men det betyder inte att jag på något sätt förespråkar kriminalitet eller skyddar dom.

Jag håller mig helt enkelt på andra sidan spåret.
2009-02-06, 20:14
Medlem
Golonkas avatar
Jag måste erkänna att Albanian Soul har växt i den här diskussionen. Han säger sig leva ett laglydigt liv och försöker påverka sina kriminella vänner att ändra livsstil, men han håller fast vid sina principer och försvarar sig väl.

Jag tycker att det kriminella slöddret från Balkan har förstör Landskrona och importerade ligor från f.d Jugoslavien har utvecklats till ett samhällsproblem i ett Sverige som inte är rustat eller haft beredskapen att hantera de här typerna som de förtjänat.

Jag har faktiskt vänner som är kosovoalbaner och bosnier. Vuxna karlar i 40-årsåldern som är lojala och patriotiska mot sitt hemland och folk, men samtidigt JÄVLIGT lojala mot Sverige och som KLART tar avstånd från drägg och slödder. De är faktiskt i många avseenden är långt mer extrema än lille jag när det gäller att pesentera metoder att ta itu med detta problem. Det är min förhoppning att alla vi som är hederliga och laglydiga en dag ställer oss upp och markerar mot packet. Jag vill se medborgargarden på gator och torg. Jag vill se slöddret jagas från sina kulor av vanligt folk som vill leva i lugn och ro och sköta sig och sitt!
2009-02-06, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Nej, ditt folk, somalier är det. Albaner är möjligtvis Europas medan ni är världens. Förstår du skillnaden, somalien?
Tycker det är dags för dig att lägga ner haschpipan. Hur många människor i världen känner ens till somalier, menar du att sri-lanker eller bolivier har skapat en uppfattning om somalier?
Utanför FB så är Somalier extremt populära (då menar jag ungdomar, dom äldre umgåss inte med andra folkslag), vem bryr sig om vad bottenskrapet som postar i FB tycker.
2009-02-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Tycker det är dags för dig att lägga ner haschpipan. Hur många människor i världen känner ens till somalier, menar du att sri-lanker eller bolivier har skapat en uppfattning om somalier?

Men snälla, sri-lanker och bolivier vet nog inte heller att albaner finns.

Citat:
Utanför FB så är Somalier extremt populära, vem bryr sig om vad bottenskrapet som postar i FB tycker

Somalier är knappast populära detsamma gäller albaner. Fråga några I&I-debattör om vad de vet om albaner i Sverige, så existerar albaner endast i Landskrona och där har de ett katastrofal rykte. Fråga samma sak om somalier så har de ett katastrofal rykte oavsett vart de bor. Se mitt inlägg om somalier i Göteborg så förstår du hur mycket värre de är: https://www.flashback.org/showpost.php?p=15002641&postcount=211

Tror du fortfarande att somalier är populära utanför FB?

Missta mig inte för den vanliga genomsnittlige I&I debattören. Jag umgås med alla som jag finner trevliga oavsett vart de kommer ifrån medan många här t.ex väljer att inte göra det bara för att de tillhör en viss folkgrupp.
Senast redigerad av Ominus 2009-02-06 kl. 21:00.
2009-02-06, 22:01
Medlem
StuGs avatar
ot raderat. InteVanligDag har jobbat ihop till en tillsägelse för outtröttligt upprepat OT, oneliners och tramsande i ett flertal trådar.
/Mod
2009-02-06, 23:28
Medlem
Citat:
Vi har iaf inte förpestat hela städer, vi må vara "lata" men inte kriminella.

Lite filosofi:

"Det enda som är värre än en alban, är en kosovoalban"

- Winston Churchill

Du är ju faktiskt dum på riktigt!

Citat:
Att varannan somalisk kvinna inte lever med sina barns far.
Att bara tre av tio somaliska ungdomar har fullständigt betyg från 9:an.
Att var femte ung somalisk man varit misstänkt för våldsbrott.
Att nästan hälften av somalierna hade noll i arbetsinkomst 2005.

Citat:
Varannan somalisk kvinna med hemmavarande barn i Göteborg får underhållsstöd. Barnens far bor alltså inte med familjen och i hans ställe står samhället för barnens försörjning.
Ofta är det sant att mannen inte bor med familjen. Ibland är det delvis sant, somaliska män lever inte sällan en ambulerande tillvaro som innebär att de periodvis bor med familjen, periodvis någon annanstans. Och ibland handlar det om rent bidragsfusk.

Citat:
Jag är en luttrad polis, men de här mammornas berättelser gör mig nästan gråtfärdig. Mannen har ibland flera fruar, han arbetar inte utan sitter på kafé eller i någon somalisk förening, tuggar kat och kommer hem på morgonen och vill tillverka flera barn. Är inte frun med på det så får hon stryk.

Citat:
Pojkarna från Hjällbo rånade för att dryga ut månadspengen, för att kunna köpa pizza och gå på fotboll. För andra kan det handla om att skaffa pengar till drogen kat, som trots att den är narkotikaklassad sedan 1989 tuggas av en betydande del av Göteborgs somalier.
En kartläggning gjord i våras av två studenter på det folkhälsovetenskapliga programmet vid Sahlgrenska akademin visade att av 122 intervjuade göteborgare som var mellan 17 och 55 år och hade somalisk bakgrund, så hade en tredjedel testat kat och var tionde tuggade kat vid undersökningstillfället.
Somalier som intervjuats för den här artikeln har fått frågan om hur stor andel av somaliska män mellan 20 och 30 år som de tror missbrukar kat, alltså inte använder drogen som rekreation då och då utan flera gånger i veckan. Svaren har varierat från var tionde upp till fler än hälften.

Att underhålla ett sådant missbruk kostar ett par tusen kronor i veckan.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

Nej, ni har inte förpestat städer. Ni har förpestat LANDET!

" tuggar kat och kommer hem på morgonen och vill tillverka flera barn. Är inte frun med på det så får hon stryk."
Senast redigerad av Ominus 2009-02-06 kl. 23:31.
2009-02-07, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Ja precis, jag har samma problem. Kan någon fixa ett rejäl automatkarbin så jag kan sätta igång.
Något som är rätt kul i sammanhanget är att packet har skyltat med både namn och nunor på nätet så att hitta dom är det minsta problemet medan vi har fördelen av att dom inte har en aning om vilka vi är IRL. Dessutom har dom vant sig vid att alla svennar är antingen horor eller mesiga bögar så när det verkligen smäller kommer dom bli helt tagna på sängen.
2009-02-07, 12:21
Medlem
Bobby Creeks avatar
Finns också "starka" svenskar i landskrona. Tro det eller ej. ^^

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in