2009-02-13, 21:27
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Jag tänker inte tjalla, och jag har tagit mer avstånd från dessa personerna då jag äntligen blivit tillsammans med min älskade och inte vill riskera något.

Vad du tror betyder skit, då jag vet hur det är.

"Jag tänker inte tjalla". Det är just den där dräggmentaliteten som du ger prov på som gör Albanien och liknande länder så värdelösa. Albaner accepterar skit, därför är ni skit.
2009-02-13, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Skryter dina albanska vänner om brott begångna mot albaner, eller skulle de - i det fall de begått brott mot andra albaner - hålla käften om det?

Är det kanske så att de brott som skryts om är de begångna mot svenskar?

Skulle jag berätta för mina vänner att jag rånat någon eller begått ett inbrott skulle de ta avstånd från mig och förmodligen ringa polisen. "Skrytet" skulle falla ganska platt, minst sagt.

Ärlig fråga; Tycker du verkligen själv att ni hör hemma här bland oss svenskar?

Jag hör hemma här lika mycket som jag hör hemma i mitt land eller en svensk i Sverige. Jag har bott här hela mitt liv.

Ifall du tjallar, riskerar du att få en granat kastad in i ditt hem?
2009-02-14, 00:25
Medlem
machetes avatar
Citat:
Jag hör hemma här lika mycket som jag hör hemma i mitt land eller en svensk i Sverige. Jag har bott här hela mitt liv.

Jag blir riktigt trött. Jag har med egna ögon sett hur Landskrona har blivit mer och mer otryggt de senaste åren, och vi behöver ju inte sticka under stol med att det beror på massinvandringen big time. Kalle och Fredrik rånar inte, men Hassan och Addi gör det gärna för de har ingen respekt för det land som gett dem massa möjligheter. Varför? För de kommer från en kultur så vitt skild den svenska där våld utgör en stor del av mentaliteten. Vill inte du leva i ett tryggt Landskrona? Då måste du stå upp för vad som är rätt och "tjalla" på dessa svin. Ibland måste man göra saker som inte är populära, men som är de RÄTTA!
2009-02-14, 00:38
Medlem
servuss avatar
Citat:

"Tjalla" anonymt. Skicka ett mail via hushmail till polisen där du namnger gärningsmannen och ger alla detaljer, om du är rädd för en granatattack. Hur svårt kan det vara? I så fall kommer polisen på rätt spår.
2009-02-14, 00:47
Medlem
zockerzylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
"Tjalla" anonymt. Skicka ett mail via hushmail till polisen där du namnger gärningsmannen och ger alla detaljer, om du är rädd för en granatattack. Hur svårt kan det vara? I så fall kommer polisen på rätt spår.

Vad du väljer att ignorera är det faktum att antalet personer som känner till "alla detaljer" kring detta brott säkerligen kan räknas på en hand, vilket troligtvis skulle göra det väldigt enkelt för gärningsmannen att lista ut uppgiftlämnarens identitet. Så att "tjalla" anonymt hjälper dessvärre inte, förmodar jag.

:)
2009-02-14, 01:01
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zockerzylt
Vad du väljer att ignorera är det faktum att antalet personer som känner till "alla detaljer" kring detta brott säkerligen kan räknas på en hand, vilket troligtvis skulle göra det väldigt enkelt för gärningsmannen att lista ut uppgiftlämnarens identitet. Så att "tjalla" anonymt hjälper dessvärre inte, förmodar jag.

Att en handskutlåning skulle få gärningsmannen, om det nu var han, att misstänka Albanian Soul om gärningsmannen fick hembesök av farbror blå är långsökt. Nu har ju iofs ljushuvudet skrivit allt på flashback så då är de ju bäst att hålla tyst.
Det hade ju räckt om Albanian Soul namedroppat vederbörande eller skickat en bild till polisen så skulle dessa kunna visa bilden för kvinnan, plockat in honom och gjort något rösttest eller liknande, kollat hans lägenhet efter kläderna, stöldgodset (det lär ju finnas mer stöldgods hemma hos honom) osv. Vederbörande skulle omöjligen veta vad som avslöjade honom.
Så skulle man göra om man inte vore drägg, i min mening. Istället gnäller han på flashback. Det luktar mytomani. Men fallet är ändock hypotetiskt intressant
2009-02-14, 01:08
Bannlyst
Citat:

Mycket bra skrivet.
Sedan så vitt jag vet så skulle det inte räcka med att tex ringa från en telefonkiosk, eller något sånt.
Att säga XXX gjorde det kommer inte få han gripen eller något, utan han kommer hamna under spaning. Polisen i Landskrona är mycket dåliga på att spana, de märks på alla sätt.

De måste ha bevis eller vittnesmål. Där blir mitt namn inskrivet någonstans. Skyddat namn räcker inte, hände en gång att de fick namnet på en tjallare som hade skyddat namn. Kommer inte ihåg när.
2009-02-14, 01:13
Medlem
zockerzylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Att en handskutlåning skulle få gärningsmannen, om det nu var han, att misstänka Albanian Soul om gärningsmannen fick hembesök av farbror blå är långsökt. Nu har ju iofs ljushuvudet skrivit allt på flashback så då är de ju bäst att hålla tyst.
Det hade ju räckt om Albanian Soul namedroppat vederbörande eller skickat en bild till polisen så skulle dessa kunna visa bilden för kvinnan, plockat in honom och gjort något rösttest eller liknande, kollat hans lägenhet efter kläderna, stöldgodset (det lär ju finnas mer stöldgods hemma hos honom) osv. Vederbörande skulle omöjligen veta vad som avslöjade honom.
Så skulle man göra om man inte vore drägg, i min mening. Istället gnäller han på flashback. Det luktar mytomani. Men fallet är ändock hypotetiskt intressant

Fast å andra sidan kan man fråga sig om polisen skulle lägga ner särskilt tid på ett tips som endast bestod av ett namn och ett fotografi, med tanke på den stora arbetsbördan som trots allt ligger på polisen i Landskrona. Personrån har ju blivit tämligen vanliga företeelser på sistone, så det skulle inte förvåna mig om detta specifika fall inte låg högst på prioritetslistan. Sedan tycker jag, precis som du, att det luktar mytomani lång väg.
2009-02-14, 01:15
Medlem
machetes avatar
Citat:
Mycket bra skrivet.
Sedan så vitt jag vet så skulle det inte räcka med att tex ringa från en telefonkiosk, eller något sånt.
Att säga XXX gjorde det kommer inte få han gripen eller något, utan han kommer hamna under spaning. Polisen i Landskrona är mycket dåliga på att spana, de märks på alla sätt.

De måste ha bevis eller vittnesmål. Där blir mitt namn inskrivet någonstans. Skyddat namn räcker inte, hände en gång att de fick namnet på en tjallare som hade skyddat namn. Kommer inte ihåg när.

Men om du vet att ett brott har begåtts får du väl göra det enda RÄTTA? Anmäl, såklart! Hur skulle världen se ut och var är Landskrona på väg om alla bara skiter i rättvisa och moral? Ska vi leva i någon slags anarkist-stat där alla beter sig som vilda djur? Att anmäla personen i fråga är möjligen ett litet steg, men det är iallafall ett steg mot RÄTT VÄG. För dessa jävla babianbeteendena måste stoppas om vi överhuvudtaget vill ha en stad kvar att leva i.
2009-02-14, 01:27
Medlem
servuss avatar
Citat:
Fast å andra sidan kan man fråga sig om polisen skulle lägga ner särskilt tid på ett tips som endast bestod av ett namn och ett fotografi, med tanke på den stora arbetsbördan som trots allt ligger på polisen i Landskrona. Personrån har ju blivit tämligen vanliga företeelser på sistone, så det skulle inte förvåna mig om detta specifika fall inte låg högst på prioritetslistan. Sedan tycker jag, precis som du, att det luktar mytomani lång väg.

Jag kan givetvis inte uttala mig som polis då jag inte har någon aning, men JAG skulle ta anonyma tips seriöst, då tips förmodligen kommer i den formen, i fall de kommer pga rättsosäkerheten.
Detta var ju ett pistolrån, torde ge högre prioritet(?). Polisen kan kanske jobba i fallet iaf när de inte är på fortbildningskurser kring riktigt språkbruk.
2009-02-14, 10:44
Bannlyst
Citat:
Fuck FUCK FUCCCCCCK!

Nu har det gått över gränsen. En kriminell jag känner bra men inte umgås med träffade jag igår vid Dammhagskolan.

Vi snackade lite sen frågar han ifall han får låna mina handskar. Jag lånade ut dom och sekunden efter sa jag att han kan behålla dom för jag vet att dom kommer användas till något dumt.

Enligt HD är det där personrånet det enda som hände igår, och dom hittade DNA-spår. Jag är förkyld och mitt DNA fanns på mina skinnhandskar, precis som lite av mitt blod efter ett litet sår vid nageln.

Hoppas verkligen verkligen att det inte var han och att det är mitt DNA på platsen, för jag orkar inte med polisen. Hjälper alibi??

Personen kommer jag inte namnge då det var samma person som kastade en granat i pizzerian några månader sedan, vill inte ha en granat i mitt fönster som kan döda min familj.
Förväntar du dig att nån här på Fb ska gråta över ditt öde? Du får väl böla ut hos nån batikhäxa på soc eller gå till DO och känna dig "krängt". Hoppas f ö att du åker dit så det stänker om det och att du råkar ut för den tappade tvålen på kåken.
2009-02-14, 11:35
Medlem
Tvivlar skarpt på att dom skulle dra en granat på dig.

Dom här yngeln och det vet du är smågangster som springer runt och misshandlar folk i grupp, rånar kvinnor och äldre.

Man såg ju hur det gick för vissa när dom försökte sig på lite grövre grejor då fick dom en skarp varning av Red Devils, tycker det säger det mesta om hur villiga dom är att gå långt...Anmäl dom, finns inga krav på att du behöver namnge dig själv eller något eller bli tvungen att vittna inför dom...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in