2009-01-23, 00:52
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
http://www.expressen.se/1.422359

Vad är era synpunkter om den här artikeln? Håller ni med honom eller har ni andra synpunkter?

Gääsp Avni Dervishi ännu en alban som vill dra bosnierna ner i skiten
2009-01-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Gääsp Avni Dervishi ännu en alban som vill dra bosnierna ner i skiten

Förnekar du att det bor bosnier i Landskrona? Jag anser att hans analys var objektiv, vad exakt är det du stör dig på? Att han nämner bosnier, vilket givetvis är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av daym
Snabbt igenomläst verkar det vara en ganska bra analys på situationen, även om termen 'främlingsfientlig' är något utnött.

Men att han har förhoppningar om att alliansen ska åstadkomma någon positiv ändring låter naivt i mina öron.

Instämmer med det sista.
Senast redigerad av Ominus 2009-01-23 kl. 01:16.
2009-01-23, 01:19
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Förnekar du att det bor bosnier i Landskrona? Jag anser att hans analys var objektiv, vad exakt är det du stör dig på? Att han nämner bosnier, vilket givetvis är sant.

Hans analys var ok, det bor säkert bosnier i Landskrona men jag tvivlar på att bosnier är roten till problemet i Landskrona.
Tvivlar starkt på att bosnier utgör den kriminiella kärnan i staden. Jag drar den slutsatsen eftersom i Sverige finns det inga gäng eller kriminella organisationer där bosnier dominerar.
Visst några stackare går det säkert att hitta men inga ligor där bosnier är i majoritet. Finns inga bosniska ghetton vore sig i Sverige elr någon annanstans i Europa.
Förstår att man inte kan bara skylla på albaner i Landskrona och därför drar man in även bosnier in i spelet, eftersom vi kom också som flyktingar under
90-talet bla, bla, bla..
Jag tycker att det är bra att vettiga albaner höjer rösten mot kriminella i sina egna led. Men dra inte in oss i det hela bara
2009-01-23, 01:30
Medlem
Citat:
Hans analys var ok, det bor säkert bosnier i Landskrona men jag tvivlar på att bosnier är roten till problemet i Landskrona.
Tvivlar starkt på att bosnier utgör den kriminiella kärnan i staden. Jag drar den slutsatsen eftersom i Sverige finns det inga gäng eller kriminella organisationer där bosnier dominerar.
Visst några stackare går det säkert att hitta men inga ligor där bosnier är i majoritet. Finns inga bosniska ghetton vore sig i Sverige elr någon annanstans i Europa.
Förstår att man inte kan bara skylla på albaner i Landskrona och därför drar man in även bosnier in i spelet, eftersom vi kom också som flyktingar under
90-talet bla, bla, bla..
Jag tycker att det är bra att vettiga albaner höjer rösten mot kriminella i sina egna led. Men dra inte in oss i det hela bara

Haha, du har tolkat det hela lite fel. Ingen har påstått att bosnier utgör roten till problemen i Landskrona ( ). Om du noga läser hans analys så inser du att han till största delen lägger skulden på politikerna. Hög arbetslöshet, stora brister i skolorna, ingen fungerande integrationsenhet etc är en bidragande faktor till problemen i Landskrona (enligt honom).

Det finns inga etnisk bosniska gäng men faktum är att bosnier i Landskrona är med i gäng som består av albaner och araber. Främst är det albaner och bosnier. Jag säger inte att det är så överallt, men i Landskrona är det tyvärr så.

Citat:
Denna otrygghet leder till att gränser
skapas eller förstärks mellan olika samhällsgrupper – här blir invandrare och svenskar tydliga
kategorier, och här uppstår gemenskaper av gamla Landskronabor eller svenskar, samtidigt
som det uppstår gemenskaper av exempelvis kosovoalbaner och bosnier.

http://www.vxu.se/ivosa/forskn/miv/landskrona/lundberg.pdf
2009-01-23, 01:57
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Haha, du har tolkat det hela lite fel. Ingen har påstått att bosnier utgör roten till problemen i Landskrona ( ). Om du noga läser hans analys så inser du att han till största delen lägger skulden på politikerna. Hög arbetslöshet, stora brister i skolorna, ingen fungerande integrationsenhet etc är en bidragande faktor till problemen i Landskrona (enligt honom).

Det finns inga etnisk bosniska gäng men faktum är att bosnier i Landskrona är med i gäng som består av albaner och araber. Främst är det albaner och bosnier. Jag säger inte att det är så överallt, men i Landskrona är det tyvärr så.

http://www.vxu.se/ivosa/forskn/miv/landskrona/lundberg.pdf

Jag ser inget fel på att folk ur olika etniska grupper umgås det som jag ser som problem är när de börjar begå brott. En majoritet av alla gripna i Landskrona har albanska namn vad jag har kunnat se så heter de Fitimi, Baskimi, Ljuljzimi osv.
Visst går det att hitta även bosnier, araber, finnar och ja även svenskar som håller på med brott i Landskrona, men albaner dominerar stort här oavsett om du gillar det eller ej. Och det just ni därför ni normala albaner känner er utpekade med staden Landskrona.
2009-01-23, 02:20
Medlem
Citat:
Jag ser inget fel på att folk ur olika etniska grupper umgås det som jag ser som problem är när de börjar begå brott. En majoritet av alla gripna i Landskrona har albanska namn vad jag har kunnat se så heter de Fitimi, Baskimi, Ljuljzimi osv.
Visst går det att hitta även bosnier, araber, finnar och ja även svenskar som håller på med brott i Landskrona, men albaner dominerar stort här oavsett om du gillar det eller ej. Och det just ni därför ni normala albaner känner er utpekade med staden Landskrona.

Ja, det stämmer nog. Strax efter kommer bosnier och sedan araber.

Citat:
Vi har problem med kriminella ungdomsgäng som drar omkring och skapar oro. Men offren är inte gamla damer, det är unga pojkar, förklarar närpolischef Tom Jensen.
Han och hans 39 poliser i stan säger sig ha bra koll på de kriminella. Tom Jensen talar om ”en kärna på ett femtiotal tonåringar”. Från bosniska, albanska och arabiska familjer. Men också från svenska.
– Våldet har blivit råare, säger han. Det finns mer inslag av att man vill förnedra offret för att visa sig kall inför kompisar. Det blir några extra sparkar.

http://sydsvenskan.se/sverige/article185823.ece

Må hända att albaner i Landskrona begår fler brott men det ändrar inte fakta att bosnier och araber till stor del är involverad i mycket av det som händer i staden. Jag har ju b.la visat att det uppstår gemenskap bland bosnier och albaner och därmed består gängen där med största sannolikhet främst av albaner och bosnier men även araber,
2009-01-23, 02:39
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ja, det stämmer nog. Strax efter kommer bosnier och sedan araber.

http://sydsvenskan.se/sverige/article185823.ece

Må hända att albaner i Landskrona begår fler brott men det ändrar inte fakta att bosnier och araber till stor del är involverad i mycket av det som händer i staden. Jag har ju b.la visat att det uppstår gemenskap bland bosnier och albaner och därmed består gängen där med största sannolikhet främst av albaner och bosnier men även araber,

Dessa ungdomar umgås kanske lite väl mycket med kriminella albaner
Naturligtvis kan inte närpolisens chef Tom Jensen enbart skylla på albaner. Sätt 30 kriminella Landskrona-albaner in i finkan så ska du se att staden kommer att bli normal återigen.
Överhängande majoritet av invandrare som begår brott i Landskrona har albanska namn och det vet du om.
Sen kan man leta på orsaker, vad det beror på osv.. Tror inte att albanerna har kriminalitet i generna direkt.
Senast redigerad av Sunrise01 2009-01-23 kl. 02:54.
2009-01-23, 02:49
Medlem
Sunrise01s avatar
Felpost
2009-01-23, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Och vilka krigsfångar var det som byggde S:t Petersburg/Petrograd?
Har du svårt med läsförståelsen eller? I modern tid var det!
2009-01-23, 06:49
Medlem
kess avatar
Sunrise01, du kanske inte borde uttala dig så mycket då du inte vet vilka det är som begår brotten i Landskrona. Att albanerna gör flest brott skulle jag inte tvivla på, men att förneka att bosnierna inte gör någonting är bullshit. Jag personligen vet att det är flera bosnier som hänger med albanerna när dom gör brott.

PS. Viste du att "GATU´s ledare" var bosnjak?
2009-01-23, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Sunrise01, du kanske inte borde uttala dig så mycket då du inte vet vilka det är som begår brotten i Landskrona. Att albanerna gör flest brott skulle jag inte tvivla på, men att förneka att bosnierna inte gör någonting är bullshit. Jag personligen vet att det är flera bosnier som hänger med albanerna när dom gör brott.

PS. Viste du att "GATU´s ledare" var bosnjak?

Klart det finns bosnier som håller på med skit i Landskrona, dom är bara mer diskreta. Dom som inte är diskreta är mindre till mängden än Albanerna, mycket. Därför får inte de skit av brotten som begås.

De begår samtidigt inte brott som uppmärksammas på media.
2009-01-23, 08:47
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Har du svårt med läsförståelsen eller? I modern tid var det!

Nej, har Du?
Det står att vi aldrig blivit invaderade i modern tid men att vi aldrig har slavat för andra folk.

Läs inlägget igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in