2009-01-21, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden-Muhammed
Så du har begått brott men kallar dig själv hederlig medborgare????
Du är väl ett typexempel på en korkad blatte.
Sedan detta med integration, det finns ingen svensk som vill uppleva någon jävla integration, det är ett ord som politikerna har uppfunnit och det märkliga är ju att de själva inte vill integrera sig och sina egna familjer bland er apor, så glöm det, det är bara ett politiskt ord som används för att få blattar att rösta på dem.

Ni svartskallar är ingenting annat än en sjukdom och det kvittar vart i världen ni kommer för att trycka in parasitsnabeln, det är samma resultat överallt med gruppvåldtäkter, mord, rån, misshandel, balkongkastning och övrig berikning.

Svensken kan inte svenska?
Det är skillnad på dåtid och nutid, fast det förflutna lockar..
2009-01-21, 19:17
Medlem
insertusenames avatar
Jag bor I landskrona, och vill påpeka att det inte bara är invandrare som hittar på skit i stan. Men 80 % säkert.

Kan inte låta bli att skratta när man ser turkgängen gå runt och spänna sig på stan.
2009-01-21, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insertusename
Jag bor I landskrona, och vill påpeka att det inte bara är invandrare som hittar på skit i stan. Men 80 % säkert.

Kan inte låta bli att skratta när man ser turkgängen gå runt och spänna sig på stan.

Du ska väl ansluta dig till SD den 31,e januari?
2009-01-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Ja, en viss andel brott ligger i den svenska kulturen.
Den svenska folkstammen genererar en viss procent våldsamma och hänsynslösa individer.
Andra folkstammar genererar andra procent. Japaner lägre, negrer en högre procent.
Därför ser lagar och rättsskipning olika ut i olika delar av världen.

Måste blanda mig in här för du är ett skämt. Du sitter på fullaste allvar och påstår att brott ligger i kulturen? Ge mig en erkänd sociolog eller samhällsvetare som stöder den tesen, gärna också statistik på att japaner begår mindre brott och också förklaringar till varför de begår mindre brott.

Om vi ska börja generalisera kring etnicitet på det sättet så borde vi i så fall också dra in klass i det hela eftersom arbetarklassen står för det flesta brotten. Ska vi deportera arbetarklassen också kanske? Människor begår kriminella handlingar av olika anledningar, men inget av dem kan härledas till ett helt lands kultur.

Citat:
25% av invandrarna från öst-afrika har varit misstänkta för brott.
Det inkluderar kvinnor, så vi kan väl säga att lite styvt häften av neger-männen varit misstänkta för brott. Det är ingen liten siffra.

Och vad är det för brott dom är misstänkta för? Har dom tuggat kat eller något annat DÖDSKNARK? Ge mig gärna lite siffror på det, inte från NSFs hemsida tack, så ska jag kommentera dem.

Citat:
Tror du det är en slump att Sverige varit relativt lugnt och stabilt?
Tror du det är en slump att lagarna, krigstätheten och kriminaliteten ser ungefär lika dan ut över hela den vita världen?

Det beror på att vita är ganska lugna av sig, och att alla människor - och djur - bygger samhällen anpassade för hur DE är.
Samhällen anpassade för nordeuropeer kommer se annorlunda ut än samhällen anpassade för kinser, negrer eller albaner. Alla är vi olika.

Det är ingen slump att Sverige varit lugnt och stabilt, t.ex. har vi i modern tid aldrig blivit invaderade av en främmande makt, vår befolkningen har aldrig behövt slava för ett annat land, våra naturresurser och arbetskraft har aldrig blivit stulen av ett annat land. Vet du hur det ser ut i resten av Europa och USA? Ungefär likadant. Vet du vilka som har gjort ovanstående mot stora delar av resten av världen? Europa och USA. Svårt att bygga ett stabilt samhälle med bra infrastruktur och välfärd om man inte har några pengar eftersom man utnyttjas av andra.

Har du missat att i princip all seriös forskning kring ras är helt nedlagd? Vet du varför? "Genetiska skillnader inom en population som har vissa yttre iaktagbara drag gemensamma är lika stora eller större än de skillnader som finns mellan grupper". Citat från Anthony Giddens och ett som resten av världens stora sociologer skulle skriva under på. Du måste få näsan ur dina 50-talsböcker och sniffa lite på verkligheten, tyvärr kommer det antagligen att lukta skit i din inavlade bondhåla.

Citat:
Vad skulle DU gjort om de hypotetiska svenskarna, norrmänen och tyskarna i Albanien våldtog och rånade albaner, och blev 30 000 fler för varje år som gick, utan att dina politiker höjde ett ögonbryn?
Skulle du inte bli förbannad? Skulle du inte kalla de politikerna för förrädare? Skulle du inte velat ha ut svenskarna ut ditt älskade land?

Har du varit i Thailand? Eller Bali? Eller Vietnam? "Djupt respekterade och framgångsrika" män åker dit, ett antal tusen varje år, och super, våldtar och misshandlar. Vad tycker du om det? Borde inte Thailändarna, grekerna, balineserna och alla de andra länder som blir våldtagna av den västerländska tursimen stänga gränserna eftersom det tydligen ligger i svenskars kultur att misshandla och våldta?

Vet du varför samhällsforskingen är så mångfacetterad? Därför att världen är komplicerad, samhällen är komplicerade, människor är komplicerade och man kan inte dela upp och generalisera på det sättet som du gör.
2009-01-21, 21:11
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcappo
Måste blanda mig in här för du är ett skämt. Du sitter på fullaste allvar och påstår att brott ligger i kulturen? Ge mig en erkänd sociolog eller samhällsvetare som stöder den tesen, gärna också statistik på att japaner begår mindre brott och också förklaringar till varför de begår mindre brott.

Hörde ett intressant inslag i Studio Ett i P1 idag om "dialog-grupper" för nyanlända flyktingar. Det sändes efter kl 17 idag 21/1 - lyssna på det.
Jag hinner inte skriva något längre inlägg nu men sätt dig ner och fundera över det faktum att te x aga av barn är tillåtet i de flesta länder men inte i Sverige. I Sverige är det socialt stigmatiserande även i den allmänna uppfattningen att aga sina barn- i andra länder och kulturer är det inte det.
I somliga kulturer är det stigmatiserande att inte fysiskt bestraffa sin dotter om hon har sex före äktenskapet - i Sverige är det stigmatisernade att göra det.
2009-01-21, 21:19
Medlem
obans avatar
Citat:
text

BRÅ säger i sin rapport från 2005 att invandrarnas socioekonomiska status inte förklarar deras benägenhet att i så stor grad begå brott och säger vidare att kulturarvet ligger bakom deras brottslighet. Du verkar ha utomordentligt dålig koll på saker och ting. Det går alltså utmärkt att försöka hitta etniska förklaringar till brottsbenägenhet.

Apropå japaner har jag ingen statistik annat än att de begår väldigt lite brott här i Sverige.

Mer än en av fyra nordafrikaner var registrerade för brott, alltså inte misstänkta utan registrerade, i BRÅs rapport från 1996 under den 5-årsperiod undersökningen gällde. För svenskar var siffran 1 av 17.

In med foten i munnen på dig kompis.
2009-01-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Hörde ett intressant inslag i Studio Ett i P1 idag om "dialog-grupper" för nyanlända flyktingar. Det sändes efter kl 17 idag 21/1 - lyssna på det.
Jag hinner inte skriva något längre inlägg nu men sätt dig ner och fundera över det faktum att te x aga av barn är tillåtet i de flesta länder men inte i Sverige. I Sverige är det socialt stigmatiserande även i den allmänna uppfattningen att aga sina barn- i andra länder och kulturer är det inte det.
I somliga kulturer är det stigmatiserande att inte fysiskt bestraffa sin dotter om hon har sex före äktenskapet - i Sverige är det stigmatisernade att göra det.

Jag har aldrig påstått att det inte finns våld i andra kulturer, men det är åt helvete att sitta och försöka generalisera saker på det sätt som flera här gör. Att det finns vissa element av bestraffning mot kvinnor som har sex före äktenskapet stämmer, men det är inte något som kan generaliseras till en hel befolkning eller kultur, lika lite som att varje man i Sverige misshandlar frugan på fredagskvällen efter några bärs. Kolla statistiken för hustrumisshandel i det här landet och betänk mörkertalet, det är inte direkt bara invandrare som pucklar på sin missus. Kolla på statistiken i BRÅ och se att siffrorna ser liknande ut i hela Norden. Märkligt med tanke på hur många fler invandrare Sverige tar emot än de andra länderna...

Citat:
Ursprungligen postat av oban
BRÅ säger i sin rapport från 2005 att invandrarnas socioekonomiska status inte förklarar deras benägenhet att i så stor grad begå brott och säger vidare att kulturarvet ligger bakom deras brottslighet. Du verkar ha utomordentligt dålig koll på saker och ting. Det går alltså utmärkt att försöka hitta etniska förklaringar till brottsbenägenhet.

Apropå japaner har jag ingen statistik annat än att de begår väldigt lite brott här i Sverige.

Mer än en av fyra nordafrikaner var registrerade för brott, alltså inte misstänkta utan registrerade, i BRÅs rapport från 1996 under den 5-årsperiod undersökningen gällde. För svenskar var siffran 1 av 17.

In med foten i munnen på dig kompis.

Vilket kulturarv är det då som BRÅ syftar på? Invandrare är en ganska bred grupp måste jag säga. Det finns invandrare från Finland, Norge, Danmark, England, Japan, Irak, Iran you fucking name it. Är det något som är specifikt för alla kulturer, förutom då Sverige och Japan vad det verkar, att dom begår brott?

Har du hört talas om Yakuzan? Jag tror att dom skulle ha ett och annat att säga till om vad gäller japaners brottslighet. Japaner som kommer till Sverige flyr inte hit från krig, dom flesta är yrkeskvalificerade och har således en annan socioekonomisk situation.

Återigen undrar jag vad det var för brott som dessa östafrikaner begått? Man kan hamna i brottsregistret av många olika anledningar, särskilt om man har en förkärlek för kat. Dessutom är östafrikaner ofta sensationellt fattiga och kommer från länder som i princip aldrig haft fred, kanske kan det förklara en del av statistiken? Ta hit en rik östafrikan som haft en jävligt trygg uppväxt och låt honom köpa ett hus i Lidingö så får vi se hur många brott han begår.

Vill ni fortsätta den här diskussionen så får ni se till att definiera begreppen invandrare och kultur för just nu slänger ni dem omkring er hursomhelst utan att ens veta vad ni pratar om. Ingen säger att det inte finns problem med integrationen av invandrare i Sverige men ni tar det ur proportion.
2009-01-22, 02:09
Medlem
servuss avatar
Citat:

Om vi ska börja generalisera kring etnicitet på det sättet så borde vi i så fall också dra in klass i det hela eftersom arbetarklassen står för det flesta brotten. Ska vi deportera arbetarklassen också kanske? Människor begår kriminella handlingar av olika anledningar, men inget av dem kan härledas till ett helt lands kultur.
Varför har olika länder olika brottslighet menar du då? Menar du allvar?

Citat:
Du måste få näsan ur dina 50-talsböcker och sniffa lite på verkligheten, tyvärr kommer det antagligen att lukta skit i din inavlade bondhåla.
Fånigt av dig att använda bonde som nedsättande. Jag är less på det.

Citat:
Har du varit i Thailand? Eller Bali? Eller Vietnam? "Djupt respekterade och framgångsrika" män åker dit, ett antal tusen varje år, och super, våldtar och misshandlar. Vad tycker du om det? Borde inte Thailändarna, grekerna, balineserna och alla de andra länder som blir våldtagna av den västerländska tursimen stänga gränserna eftersom det tydligen ligger i svenskars kultur att misshandla och våldta?

Visa statistik på att västerländska turister våldtar "tailändarna, grekerna, balineserna".

Citat:
Jag har aldrig påstått att det inte finns våld i andra kulturer, men det är åt helvete att sitta och försöka generalisera saker på det sätt som flera här gör. Att det finns vissa element av bestraffning mot kvinnor som har sex före äktenskapet stämmer, men det är inte något som kan generaliseras till en hel befolkning eller kultur, lika lite som att varje man i Sverige misshandlar frugan på fredagskvällen efter några bärs. Kolla statistiken för hustrumisshandel i det här landet och betänk mörkertalet, det är inte direkt bara invandrare som pucklar på sin missus. Kolla på statistiken i BRÅ och se att siffrorna ser liknande ut i hela Norden. Märkligt med tanke på hur många fler invandrare Sverige tar emot än de andra länderna...

Jag tittade in hos BRÅ:

Citat:
En fjärdedel av
dem som fällts till ansvar för grov kvinnofridskränkning är utländska medborgare.
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=00060917201.pdf&url=/dynamaster/file_archive/050121/6f514f658265b7ecde2967f20420f42c/00060917201.pdf

Vidare är utländsfödda:
4,2 gånger så benägna att vara misstänkta för misshandel
5 - barnmisshandel
3 Kvinnomisshandel, över 15 år

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

I tex Rinkeby är antalet grova kvinnofridsbrott 6 gånger högre än i landet.

http://statistik.bra.se/solwebb/action/index

Citat:
Vilket kulturarv är det då som BRÅ syftar på? Invandrare är en ganska bred grupp måste jag säga. Det finns invandrare från Finland, Norge, Danmark, England, Japan, Irak, Iran you fucking name it. Är det något som är specifikt för alla kulturer, förutom då Sverige och Japan vad det verkar, att dom begår brott?
Citat:
Bland dem som var födda västeuropeiska länder (främst Tyskland
och Storbritannien men även Grekland) och i USA samt länder i Sydostasien
(inklusive östasiatiska länder som Japan och Sydkorea) var andelen
i stället ungefär lika stor som bland dem som var födda i Sverige av två
svenskfödda föräldrar.
Det icke-"vita" kulturarvet syftar BRÅ på.

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf#search=%27japan%27
2009-01-22, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG
Du ska väl ansluta dig till SD den 31,e januari?

Du gör en höna av en fjäder. Det är inget stort..
2009-01-22, 08:55
Medlem
obans avatar
Citat:

Nej, det är inte specifikt för alla kulturer. Ett exempel som anknyter till diskussionen i denna tråd är att människor från länder med en mycket skev kvinnosyn är mer benägna att begå våldtäkter än andra. Detta säger naturligtvis inte BRÅ rakt ut.

Citat:
Har du hört talas om Yakuzan? Jag tror att dom skulle ha ett och annat att säga till om vad gäller japaners brottslighet. Japaner som kommer till Sverige flyr inte hit från krig, dom flesta är yrkeskvalificerade och har således en annan socioekonomisk situation.

Du är väldigt trög. BRÅ har redan klargjort att socioekonomiska faktorer inte förklarar invandrarnas ökade brottslighet. Har du två grupper med samma förutsättningar och den ena begår många fler brott är man tvungen att leta efter andra förklaringar än utanförskap och fattigdom. Det måste du väl ändå förstå.

Citat:
Återigen undrar jag vad det var för brott som dessa östafrikaner begått? Man kan hamna i brottsregistret av många olika anledningar, särskilt om man har en förkärlek för kat. Dessutom är östafrikaner ofta sensationellt fattiga och kommer från länder som i princip aldrig haft fred, kanske kan det förklara en del av statistiken? Ta hit en rik östafrikan som haft en jävligt trygg uppväxt och låt honom köpa ett hus i Lidingö så får vi se hur många brott han begår.

Vad för brott vet jag inte. Du får beställa undersökningen själv från BRÅ om du är intresserad. Men Nordafrikaner (inte Östafrikaner) är mycket mer mer benägna att begå våldtäkt, rån och misshandel jämfört med svenskar. Där har du typiska brott.
2009-01-22, 09:13
Medlem
Rusens avatar
Citat:

Det är ingen slump att Sverige varit lugnt och stabilt, t.ex. har vi i modern tid aldrig blivit invaderade av en främmande makt, vår befolkningen har aldrig behövt slava för ett annat land, våra naturresurser och arbetskraft har aldrig blivit stulen av ett annat land.

Och vilka krigsfångar var det som byggde S:t Petersburg/Petrograd?
2009-01-22, 20:32
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Du gör en höna av en fjäder. Det är inget stort..
Sossar i en på SDs initiativ anordnad manifestation? Inte varje dag det sker, om det blir av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in