2008-02-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rödakatt
Ursäkta om jag inte lyckas komma med lika högstående argument som ni andra! Ska försöka bättra mej. Är höjden beroende av färgen?

Problemet med integrationen är att det svenska samhället tjänar på att ha en underklass. De som inte släpps in på arbetsmarkanden fungerar som en lönedämpande arbetskraftsresurs. Att de dessutom kan användas som skuld till allt ont i samhället försämrar ju inte deras funktion. Vi är beroende av dem! Vem ska vi annars kasta skit på?

För att vara en "arbetskraftsresurs" måste man vara villig att arbeta, samt ha något att erbjuda. Större delen av invandrarna uppfyller inte något av kraven.
2008-02-24, 18:52
Medlem
Rödakatts avatar
Vad vet du om det?

Citat:
Ursprungligen postat av J_Steinbeck
För att vara en "arbetskraftsresurs" måste man vara villig att arbeta, samt ha något att erbjuda. Större delen av invandrarna uppfyller inte något av kraven.
2008-02-24, 19:10
Medlem
sadims avatar
Citat:
Å med de åsikter du har redovisat skulle jag tro att du är en förslappad, förbittrad gammal patetisk egocentriker. Sitter hemma å retar upp dej på att alla andra får så mycket, medan du får nöja dej med ditt eget sällskap, stackare.

Fel igen, lilla vän. Jag verkar inte alls passa in på de modeller av "bourgeousien" du verkar ha. Visserligen är jag säkert dubbelt så "gammal" som du, men jag har fått ganska mycket av det mesta och har många vänner.
Senast redigerad av sadim 2008-02-24 kl. 19:21.
2008-02-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ditt sociala kapital kan vi gärna exportera för min del. Om nu nån vill ha det.

Om vi nu inte ska betala för nån, vem ska då städa Mac Donalds för tio kronor i timmen? Är du intresserad?

Jag vet inte om du såg Uppdrag Granskning nyligen, häromveckan. Det var en uppföljning av deras reportage från i höstas om svartstädning på hamburgerrestauranger.

Hamburgerrestaurangerna har tecknat kontrakt med en städfirma som ägs av en invandrare, jag minns inte namnet, vi kan kalla honom I. Efter avslöjandena i höstas har restaurangerna sagt upp kontraktet med honom och i stället anlitat andra firmor. Som lustigt nog ägs av I:s fru, men i realiteten drivs av honom.

Alltnog, denne I är en klassisk profitör. Han erbjuder en offert där han visar att firman har tecknat kollektivavtal. Sedan tar han in svart arbetskraft, papperslösa som får struntlöner för långa arbetspass. Svart arbetskraft av den typen har inga maktmedel utan tar vad som bjuds, även skitlöner för långa arbetspass.

Restaurangerna betalar I för vad som kan vara rimligt med kollektivavtalsenliga löner. I tar emot, betalar som sagt skitlöner till dem som verkligen gör jobbet och stoppar mellanskillnaden i egen ficka. Han har inte tjock mage, hög hatt och cigarr, men han är en klassisk utsugare.

Vem gör den situationen möjlig? Jo, de som kämpar för att papperslösa ska få stanna i Sverige.

Om de inte fanns här som helt rättslösa skulle ingen acceptera att städa McDonald's för tio kronor i timmen. McDonalds skulle städas av personer som hade avtalsenliga löner, och I skulle inte kunna profitera på dem.
2008-02-24, 20:07
Medlem
Rödakatts avatar
Så de papperslösa vet inte sitt eget bästa? Dvs att de borde försvinna, så att de slapp utnyttjas. Försvinna vart då? Om de hade nåt bättre alternativ skulle de väl inte stanna i skiten?

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag vet inte om du såg Uppdrag Granskning nyligen, häromveckan. Det var en uppföljning av deras reportage från i höstas om svartstädning på hamburgerrestauranger.

Hamburgerrestaurangerna har tecknat kontrakt med en städfirma som ägs av en invandrare, jag minns inte namnet, vi kan kalla honom I. Efter avslöjandena i höstas har restaurangerna sagt upp kontraktet med honom och i stället anlitat andra firmor. Som lustigt nog ägs av I:s fru, men i realiteten drivs av honom.

Alltnog, denne I är en klassisk profitör. Han erbjuder en offert där han visar att firman har tecknat kollektivavtal. Sedan tar han in svart arbetskraft, papperslösa som får struntlöner för långa arbetspass. Svart arbetskraft av den typen har inga maktmedel utan tar vad som bjuds, även skitlöner för långa arbetspass.

Restaurangerna betalar I för vad som kan vara rimligt med kollektivavtalsenliga löner. I tar emot, betalar som sagt skitlöner till dem som verkligen gör jobbet och stoppar mellanskillnaden i egen ficka. Han har inte tjock mage, hög hatt och cigarr, men han är en klassisk utsugare.

Vem gör den situationen möjlig? Jo, de som kämpar för att papperslösa ska få stanna i Sverige.

Om de inte fanns här som helt rättslösa skulle ingen acceptera att städa McDonald's för tio kronor i timmen. McDonalds skulle städas av personer som hade avtalsenliga löner, och I skulle inte kunna profitera på dem.
2008-02-24, 20:12
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Så de papperslösa vet inte sitt eget bästa? Dvs att de borde försvinna, så att de slapp utnyttjas. Försvinna vart då? Om de hade nåt bättre alternativ skulle de väl inte stanna i skiten?

Det är inte de papperslösa som skall klandras utan svenskt rättsväsende och polisväsende som inte ser till att hålla rent. Polisen behöver naturligtvis mer resurser för att föra hem de papperslösa.

Därför att hör här de inte hemma och ingen vill ju ha dem här.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-02-24 kl. 20:33.
2008-02-24, 20:18
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
.....Därför att här här de inte hemma och ingen vill ju ha dem här....

Nu blir jag lite fundersam, har faktiskt inte hört eller sett någon skriva eller sagt att de vill ha detta löskra folk här...

Eller, har jag fel? Någon som i klartext / klarspråk säger:

Vi VILL ha hit fler invällare
2008-02-24, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Nu blir jag lite fundersam, har faktiskt inte hört eller sett någon skriva eller sagt att de vill ha detta löskra folk här...

Eller, har jag fel? Någon som i klartext / klarspråk säger:

Vi VILL ha hit fler invällare

tror inte det, möjligen muslimerna vill nog fylla på med mer multikulti
2008-02-24, 21:42
Medlem
Rödakatts avatar
Märklig människosyn för att komma från en socialdemokrat! "Hålla rent"? Det låter som vi pratar om smuts eller ohyra. Har du sett Ken Loachs underbara film "Bröd och rosor"? Om illegala mexikanska städerskor i USA. Det är människor som kämpar för sin överlevnad vi pratar om, och som förtjänar respekt som alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Det är inte de papperslösa som skall klandras utan svenskt rättsväsende och polisväsende som inte ser till att hålla rent. Polisen behöver naturligtvis mer resurser för att föra hem de papperslösa.

Därför att hör här de inte hemma och ingen vill ju ha dem här.
2008-02-24, 22:56
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Märklig människosyn för att komma från en socialdemokrat! "Hålla rent"? Det låter som vi pratar om smuts eller ohyra. Har du sett Ken Loachs underbara film "Bröd och rosor"? Om illegala mexikanska städerskor i USA. Det är människor som kämpar för sin överlevnad vi pratar om, och som förtjänar respekt som alla andra.

De skall FN ta hand om, inte Sverige. Dessutom kommer de aldrig komma ur sin situation genom att för evigt gömma sig i garderober och jobba för 10kr i timmen.
2008-02-26, 03:38
Medlem
infidels avatar
Har man inte rätt att uppehålla sig i landet är man kriminell, även om man arbetar. Punkt slut. För övrigt - illegala invandrare är något som kommer med massmigration, hade det inte funnits en "sjö" av legala blattar i landet att simma i, så hade de här "blattefiskarna" aldrig kunnat klara sig på torra svenneland.
2008-02-28, 23:10
Bannlyst
http://hd.se/landskrona/2008/02/28/ungdomar-i-braak-vid-skola/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in