Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Ni?
Jag vill inte ha någon "integration".
Jag vill bara vara ifred, jag har inte tid eller lust att "integrera" folk, och jag tror inte heller det fungerar.
Det verkar inte heller några andra svenskar tro, de flyr ju till helsvenska områden och betalar miljoner för det?
För inte menar du att den överrepresentation för brott som faktiskt finns bland vissa invandrargrupper beror på den kultur de har med sig?
I vilka kulturer ingår isf rån och våldtäkt av svenskar eller andra?
De saftiga straffen finns i dessa länder för att...?
De saftiga straffen har inte behövts i Sverige tidigare för att...?
Jag tror du kan gissa fortsättningen på dessa meningar - kanske använder du "hårda/mesiga" isf "agressiva/lugna" eller något annat, men hur som helst så inser du nog innerst inne att det jag försöker få fram faktiskt stämmer.
Jag vill inte ha någon "integration".
Jag vill bara vara ifred, jag har inte tid eller lust att "integrera" folk, och jag tror inte heller det fungerar.
Det verkar inte heller några andra svenskar tro, de flyr ju till helsvenska områden och betalar miljoner för det?
För inte menar du att den överrepresentation för brott som faktiskt finns bland vissa invandrargrupper beror på den kultur de har med sig?
I vilka kulturer ingår isf rån och våldtäkt av svenskar eller andra?
De saftiga straffen finns i dessa länder för att...?
De saftiga straffen har inte behövts i Sverige tidigare för att...?
Jag tror du kan gissa fortsättningen på dessa meningar - kanske använder du "hårda/mesiga" isf "agressiva/lugna" eller något annat, men hur som helst så inser du nog innerst inne att det jag försöker få fram faktiskt stämmer.
Du vill inte har någon integration. Vem säger att du ska ge tid av ditt liv för att integrera. Det fungerar, jag är ett prima exempel. En Alban från Landskrona, väl integrerad i det Svenska samhället.
De flyr till helsvenska områden för att de DU röstade på skickade en hel armé av flyktingar till en stad var det redan fanns massvis med arbetslöshet. Använd den hjärna du har människa.
Jag kan inte säga varför folk begår brott. Det finns Svenskar som begår brott likaså. Ligger det i den Svenska kulturen att begå brott nu?
De som begår brott i Landskrona är inte ens 0.1% av Landskronas invandrare. Vad är det du inte förstår när jag säger att de är aktiva brottslingar?
De straffen har inte behövts i Sverige för att Sverige har varit ett lugnt och stabilt land i flera hundra år. Flyktingarna kommer från KRIG och elände. Vissa har sett familjemedlemmar bli styckade i bitar. Dessa kommer sedan till ett land där de blir kastade in till en stad full med andra flyktingar, var det inte finns jobb.
Citat:
Tycker du själv att du hör hemma i Sverige? Tror du att du kommer bli lycklig här? Att svenskarna omkring dig kommer bli lyckliga? Om du är så albansk som man kan vara?
Hör du inte hemma i Albanien? Skulle du inte trivas bättre där, i ditt moderland, där alla omkring dig också är så albanska som man kan vara?
Hör inte en svensk i Albanien - som är så svensk som man kan vara - också hemma i Sverige? Vill du ha honom i Albanien? Tror du han skulle trivas där?
Detta är allt jag och många andra som har kallats "hemska rasister" vill - att få vara ifred, och lämna andra ifred.
Det är väl ganska rimligt och vettigt egentligen, är det inte?
Hör du inte hemma i Albanien? Skulle du inte trivas bättre där, i ditt moderland, där alla omkring dig också är så albanska som man kan vara?
Hör inte en svensk i Albanien - som är så svensk som man kan vara - också hemma i Sverige? Vill du ha honom i Albanien? Tror du han skulle trivas där?
Detta är allt jag och många andra som har kallats "hemska rasister" vill - att få vara ifred, och lämna andra ifred.
Det är väl ganska rimligt och vettigt egentligen, är det inte?
Jag hör hemma lika mycket i Sverige som mitt land då jag bott här i hela mitt liv. Jag är lycklig här, svenskarna omkring mig är lyckliga. Att jag är så Albansk som man kan vara har ingen betydelse för det. Hur tänker du egentligen? Jag har inget emot Svenskar som skulle flytta ner till Albanien, sålänge de inte blir för många och kan bete sig. Varför skulle inte Svensken trivas i Albanien? Det varierar person till person.
Du kan snacka för dig själv, du vill vara ifred. Det är sån du är, en person redo för psyket. Rädd för det okända. Vi är inte farliga. Vi är av kött och blod precis som du, du kan inte dra alla över en kant, vad fan är det du inte förstår?
Många Albaner i Landskrona vill sköta sig, det är fakta, det vet jag. Tror du att det är lätt?
Skulle jag inte haft mitt liv i Landskrona skulle jag flyttat från Landskrona för längesen.