2007-11-19, 18:11
Medlem
Japhys avatar
Jag anser att damen har en poäng. Om de skattebetalande svenskarna flyttade någon annanstans skulle albanerna få stora problem med försörjningn och kommunledninge stå där med lång näsa. Sedan kan de ju begära katastrofbistånd av staten, eller bistånd från EU.

Det är uppenbart att landskronaborna fått nog och jag kommer med stort intresse läsa nästkommande rapport om in och utflyttning. Kan räkna med att de utflyttande är svenskar och de inflyttande utlänningar.

Dessa bidrag och detta våld och slagsmål kommer få svensken att packa ihop och dra, så kan ju den där albantanten stå där och fundera kring var alla skattepengar tog vägen. Synd bara om de som gör förluster på att försöka sälja sina villor. Det bästa vore nog att helt sonika bränna ned dem och försöka få försäkringspengar. Fy tusan för att bo i Landskrona!
2007-11-19, 21:25
Medlem
StuGs avatar
Klar som korvspad att lösningen att svennejävlarna flyttar. Eftersom:
1.Alla, samtliga, tutto problem för/med/bland invandrare beror på diskriminering från svenskarnas sida (det har jag lärt mig av SVT och Kamali)så upphör ju dessa om svenskarna drar. Eller hur?
2. Jag har hört i Sveriges Radio att invandrare gör kommunerna rikare eller Berikar (vilket är ännu finare). Så det ekonomiska problemen borde ju också försvinna?
2007-11-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Summering av LK som jag förstår det: Man fick en arbetslöshet (varvsnedläggning) samtidigt som man tog emot väldigt många från Balkan vid kriget i f.d. Jugoslavien. Resultatet blev arbetslöshet och snabba sociala problem eftersom assimilering/integrationen inte funkade med de oddsen. Tidigare var nog LK mer kännt som lyckad integrationsstad. Italienare, Greker, Juggar som hade kommit i vågen innan (60-70) jobbade, skötte sig och blev en normal del i samhället. Idag finns det även i denna gruppen folk som röstar på SD i ren protest. Av någon anledning så sticker kosovoalbanerna ut mest när det talas om problem. Inte andra balkaner på samma nivå. Varför vet jag inte riktigt.

Ungefär så, fast du glömmer tre viktiga ting;

1.) Karlssonklanen. De senaste decennierna i Landskrona har dominerats av sossepolitik och en släkt. Det senaste kommunalrådet var son till en före detta, och farbror (även det en gammal lokalpamp såklart) sitter idag som ordförande för Försvarsutskottet i Riksdagen. Den lokala misstron mot kleptokratin är enorm, och en anledning till att sossarna backade enormt i valet. Men de lär återkomma.

2.) Anledningen till att Landskrona (kommunen har bara drygt 40 000 invånare) tog emot tusentals flyktingar var för att det fanns tomma lägenheter. Kommunen hade att välja mellan att bekosta rivning eller få statsanslag för att mottaga flyktingar. För att uttrycka det milt, snålheten bedrog visheten. Anledningen till bostadsöverskottet var att Landskrona fick en extra stor andel miljonprogramsanslag då bostadsbristen var skriande. De tre stora företagen (Öresundsvarvet, Landsverk och Thulinverken) tryckte även på och de lokala sossarna sprang givetvis företagens ärenden och det byggdes för mycket. När alla de tre företagen sen gick och konkade försvann också många arbetare, och staden växte inte som planerat.

3.) Albaner ska inte jämföras med tidigare utlänningsgrupper. Deras kultur är helt enkelt inkompatibel med den svenska, de vill varken anpassa sig eller arbeta. Bosnier är väl inte riktigt som svenskar de heller, men de flesta försöker åtminstone skapa något för sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag tvivlar, tyvärr skall sägas, på att det var Sven, 43 som gick ut igår natt och slogs. Det verkar troligare att det var ett gäng svenska ungdomar som stötte ihop med ett gäng albanska sådana, icke sant?
Svensk WT-ungdom som efter några öl med glädje höjer högerhanden och som har precis lika svårt som socialdemagogerna för att se två sidor av saken -- det är inte en grupp jag ger särskilt mycket mer för än för albanerna.
Tugget om att detta är dagen då svensken vaknade upp kan ni lägga ned, den dagen är fortsatt väldigt avlägsen, så länge vi botar symtomen och det dessutom med våld.

Det är är en annan aspekt av Landskrona som är viktig att nämna. Nog för att det finns mycket utlänningar i staden, men samtidigt är de svenskar som finns där inte mycket att hänga i julgranen. Intelligenta och drivna svenskar har knappast valt att stanna kvar i Landskrona, utan har sökt sig till Lund för studier i första hand och sen långt bort från Landskrona. Kvar är skräpet, svenskarna i Landskrona är inget annat än WT.
2007-11-19, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
svenskarna i Landskrona är inget annat än WT.

Så det säger du? Och du har givetvis stenkoll på svenskarna i Landskrona?
2007-11-19, 22:50
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndiB
Så det säger du? Och du har givetvis stenkoll på svenskarna i Landskrona?

Han har en poäng. Det ÄR mycket WT bland de svenskar som valt att stanna kvar. Sorgligt men sant!
2007-11-19, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag tvivlar, tyvärr skall sägas, på att det var Sven, 43 som gick ut igår natt och slogs. Det verkar troligare att det var ett gäng svenska ungdomar som stötte ihop med ett gäng albanska sådana, icke sant?
Svensk WT-ungdom som efter några öl med glädje höjer högerhanden och som har precis lika svårt som socialdemagogerna för att se två sidor av saken -- det är inte en grupp jag ger särskilt mycket mer för än för albanerna.
Tugget om att detta är dagen då svensken vaknade upp kan ni lägga ned, den dagen är fortsatt väldigt avlägsen, så länge vi botar symtomen och det dessutom med våld.

Men herregud, vad bra att du välar på med vad DU tror hände. Var du där eller?

Det var inga svenskar som började bråket. Att dem "efter några öl med glädje höjer högerhanden" berodde på att 20-30 invandrare misshandlade en svensk kille utanför en fest. Den svenske killens vänner rusar ut från festen för att hjälpa honom och vad tror du händer då? Så uppstod bråket och det slutade med att dem här 20-30 killarna jagas från platsen. Efter ca. 15 minuter anländer polisen.

Att det skulle varit bråk efter just den "första" incidenten som HD skriver har jag då inte hört något om, antagligen bara skitsnack. Det var bara en incident under kvällen.
2007-11-19, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Han har en poäng. Det ÄR mycket WT bland de svenskar som valt att stanna kvar. Sorgligt men sant!

Givetvis finns det mycket WT, men säg till mig när du hittar en stad där det inte finns det.

Men att ALLA svenskar i Landskrona skulle vara WT, jovisst.
2007-11-20, 01:15
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndiB
jag är så insyltad att jag har svårt att se klart

Vad i ditt anförande talar emot något av det jag postade? Det enda intressanta är att du tycks bekräfta att "svenskens vänner" faktiskt heilade lite (dig inkluderat förstår jag - grupptrycket blir stort, va?) och att jag således hade mer rätt än jag trodde.
2007-11-20, 04:15
Avslutad
Det där med högerhanden citerade jag från dig, det var inte tänkt att bli en bekräftelse. Kan tillägga att ingen inblandad är rasist så några heilningar förekom inte. Det var dessutom en del som var på svenskarnas sida som inte själv är helsvenskar, men som här ser ut emellanåt finns det i stort sett två sidor att välja på.

Så för att de här svenska ungdomarna hjälpte sin kompis som höll på att bli halvt ihjälsparkad av ett invandrargäng är de svenskt WT som gillar att heila?
Det var ju svensken som fick stryk för att han var svensk. Resten av bråket handlade inte om nationalitet, utan för svenskarna att hjälpa sin kompis som låg ner och fick sparkar i huvudet.
Hade du bott här och stött på ett sånt gäng så hade du även vetat att det inte funkar att gå fram att be dem sluta, utan det blir slagsmål.
2007-11-20, 05:46
Bannlyst
Wt

När ni lär er vad Wt ät återkom då. WT är något vi knappat har i Sverige så sluta benämna folk som WT. Eller är en vanlig arbetare WT för såna bor det många i Landskrona!
2007-11-20, 05:48
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
När ni lär er vad Wt ät återkom då. WT är något vi knappat har i Sverige så sluta benämna folk som WT. Eller är en vanlig arbetare WT för såna bor det många i Landskrona!

Skulle också vilja ha det preciserat, och det är inte OT...
2007-11-20, 06:04
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
WT i min benämning är en outbildad, obildad, lägre arbetarklass, etc etc. som grund. Men vad som särskiljer från en "vanlig arbetare" (som inte kallas för WT) är jargong och "livsstil" som jag ser det. Supa, bråka, ha allmän socfallsvarning och sakna alla former av vett, etikett, bildning och hyfs. Tror inte att någon syftar på WT bara som ekonomisk grupp eller att man menar vanlig knegare? WT är mer liknande ordet drägg eller svenska socfall. Och man får väl ändå kunna påstå att det finns en del i den kategorin även i Landskrona.

Men nej, WT är inte synonymt med en arbetande individ med låg lön tex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in