Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Jag är ingen talesman för Repartrieringsdepartementet, men lämpligt vore förmodligen att - snarast möjligt - starta med de grupper som ställer till mest besvär;
Somalier, albaner och övriga MENA-folken.
Alltså bör du hålla käft som om ämnen du ingenting vet, du kommer bli jävligt tyst i så fall, stum i princip. Efter dessa folk då, vilka kommer näst? Vill du verkligen köra ut dina rasbröder och rassystrar albanerna?
Citat:
Inte ser sig som svenskar AND begår brott i stor omfattning mot svenskarna?
I det fall de existear är de också kolonisatörer.
Jag er upp, du fattar tydligen inte innebörden i enkla ord. De har inte kolonialiserat landet, utan blivit insläppta, de har ingen som helst makt, vilket är en förutsättning för att kunna utöva kolonialmakt.
Citat:
Lappland är en del av Sverige, och det är dessutom långt ifrån klart att lappland skulle befolkats norrifrån efter istiden och inte söderifrån.
Vi kan lämna samerna därhän, det är rätt OT här och det finns bättre trådar i frågan.
Samerna kom söder och öster ifrån.
Citat:
2. Hur bär jag som svensk mig åt för att bli same och få rösta i same-tinget?
Punkt 2 är som du säkert förstår retorisk, eftersom det är helt omöjligt för mig att få rösta där, oavsett var jag flyttar eller vad jag gör. Jag är helt enkelt av fel ras.
Det finns ingen korrelation mellan raser här, många samer är i princip renrasiga svenskar. Inte ens kassa bortförklaringar lyckas du med. Det står ingenting om ras/genetik på sametingets sida, och din egna korrelation till ras är helt och hållet påhittad. Vad fan går du på för droger egentligen?
Citat:
Invandrarna kan inte själva "integrera" sig (annat än med varandra då), eftersom integration är en tvåvägsprocess.
Nej, det är frivilligt.
Citat:
Invandrarna och svenskarna kan integrera sig med VARANDRA däremot, men jag ser inga antydningar om lyckad integration med MENA-folken.
Vad du ser och inte ser är irrelevant.
Citat:
Vad du verkar tänka på är ASSIMILATION. Det kan man göra själv, både som grupp och individ.
Tänk på det som spela fotboll/sparka boll. Det ena kan du göra själv, det andra kräver en motpart som spelar med dig.
Nej, att "komma in i det svenska samhället" är pågående assimilering.
Integrering är något annat, alltså det som skedde mellan svear och götar. Båda grupperna har slutat existera och nu finns en ny grupp istället med inslag av båda.
Jag vill för tydlighetens skulle klargöra att jag inte vill att den svenska nationen integreras med MENA-kulturen etc.
Det vore önskvärt om de som inte kan repartrieras ASSIMILERADES, men det är ett sämre alternativ än repartriering.
Återkom med objektiv argumentation och källor, du är inkapabel att göra detta.