2009-02-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Jag vet att han bor i Silvergården. Eller har dom flyttat?

Ja dom har flyttat till dom radhusen där nere, precis där polisbilarna stod..
2009-02-18, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Jag är ingen talesman för Repartrieringsdepartementet, men lämpligt vore förmodligen att - snarast möjligt - starta med de grupper som ställer till mest besvär;
Somalier, albaner och övriga MENA-folken.

Alltså bör du hålla käft som om ämnen du ingenting vet, du kommer bli jävligt tyst i så fall, stum i princip. Efter dessa folk då, vilka kommer näst? Vill du verkligen köra ut dina rasbröder och rassystrar albanerna?

Citat:
Inte ser sig som svenskar AND begår brott i stor omfattning mot svenskarna?
I det fall de existear är de också kolonisatörer.

Jag er upp, du fattar tydligen inte innebörden i enkla ord. De har inte kolonialiserat landet, utan blivit insläppta, de har ingen som helst makt, vilket är en förutsättning för att kunna utöva kolonialmakt.

Citat:
Lappland är en del av Sverige, och det är dessutom långt ifrån klart att lappland skulle befolkats norrifrån efter istiden och inte söderifrån.
Vi kan lämna samerna därhän, det är rätt OT här och det finns bättre trådar i frågan.

Samerna kom söder och öster ifrån.

Citat:
2. Hur bär jag som svensk mig åt för att bli same och få rösta i same-tinget?

Punkt 2 är som du säkert förstår retorisk, eftersom det är helt omöjligt för mig att få rösta där, oavsett var jag flyttar eller vad jag gör. Jag är helt enkelt av fel ras.

Det finns ingen korrelation mellan raser här, många samer är i princip renrasiga svenskar. Inte ens kassa bortförklaringar lyckas du med. Det står ingenting om ras/genetik på sametingets sida, och din egna korrelation till ras är helt och hållet påhittad. Vad fan går du på för droger egentligen?

Citat:
Invandrarna kan inte själva "integrera" sig (annat än med varandra då), eftersom integration är en tvåvägsprocess.

Nej, det är frivilligt.

Citat:
Invandrarna och svenskarna kan integrera sig med VARANDRA däremot, men jag ser inga antydningar om lyckad integration med MENA-folken.

Vad du ser och inte ser är irrelevant.

Citat:
Vad du verkar tänka på är ASSIMILATION. Det kan man göra själv, både som grupp och individ.
Tänk på det som spela fotboll/sparka boll. Det ena kan du göra själv, det andra kräver en motpart som spelar med dig.

Nej, att "komma in i det svenska samhället" är pågående assimilering.
Integrering är något annat, alltså det som skedde mellan svear och götar. Båda grupperna har slutat existera och nu finns en ny grupp istället med inslag av båda.

Jag vill för tydlighetens skulle klargöra att jag inte vill att den svenska nationen integreras med MENA-kulturen etc.
Det vore önskvärt om de som inte kan repartrieras ASSIMILERADES, men det är ett sämre alternativ än repartriering.

Återkom med objektiv argumentation och källor, du är inkapabel att göra detta.
2009-02-18, 12:38
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysmorfar
Alltså bör du hålla käft som om ämnen du ingenting vet, du kommer bli jävligt tyst i så fall, stum i princip. Efter dessa folk då, vilka kommer näst?
De flesta problem är ju borta då, och även alla stora grupper.
Citat:
Vill du verkligen köra ut dina rasbröder och rassystrar albanerna?
Oja, av rent eugeniska skäl.
Citat:
Jag er upp, du fattar tydligen inte innebörden i enkla ord. De har inte kolonialiserat landet, utan blivit insläppta, de har ingen som helst makt, vilket är en förutsättning för att kunna utöva kolonialmakt.
Om jag åker till Afrika, blir insläppt och springer runt med svensk flagga, kräver midsommarstång och bor tillsammans med andra svenskar i områden där jag trakasserar afrikanerna så de flyttar därifrån så är jag att betrakta som kolonisatör.
Detsamma gäller albaner och MENA-folken.
Citat:
Det finns ingen korrelation mellan raser här, många samer är i princip renrasiga svenskar. Inte ens kassa bortförklaringar lyckas du med. Det står ingenting om ras/genetik på sametingets sida, och din egna korrelation till ras är helt och hållet påhittad. Vad fan går du på för droger egentligen?
Sluta larva dig.
Den samiska nationen (du kommenterade inte din okunskap vidare där ) är HELT stängd för mig och andra svenskar pga vilka våra föräldrar "råkar" vara.
Det är ren rasism.
Citat:
Nej, det är frivilligt.
Goddag yxskaft.
Jag sa att det var en tvåvägsprocess. Integration innebär att två grupper smälter samman till en NY med inslag av båda.
Det du talar om är assimilation.
Citat:
Vad du ser och inte ser är irrelevant.
Ingen seriös bedömare hävdar att integrationen fungerar.
Citat:
Återkom med objektiv argumentation och källor, du är inkapabel att göra detta.
Assimilation;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Assimilation
Citat:
Assimilation är den process som innebär att något omvandlas till att ha större likhet med eller helt införlivas med något annat.
Integration;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Integration
Citat:
Sammanställning av sinsemellan olika delar till en komplexare helhet.
2009-02-18, 23:03
Bannlyst
Citat:
Sluta larva dig.
Den samiska nationen (du kommenterade inte din okunskap vidare där ) är HELT stängd för mig och andra svenskar pga vilka våra föräldrar "råkar" vara.
Det är ren rasism.

Hur kan det vara rasism om det inte finns några korrelationer till ras? Fortfarande har du inte kunnat styrka detta med en enda källa. Menar du att exempelvis sydsamer som blivit väldigt försvenskade även genetiskt vis måste genomgå omfattadne genetiska tester för att fastställa deras ras innan de får rösta i sametinget? Av eugeniska skäl vill jag absolut att du sterilieras.

Citat:
Ingen seriös bedömare hävdar att integrationen fungerar.

Det finns det källor på? Vetenskapliga dito?
2009-02-19, 11:22
Medlem
Språkberikning i Landskrona

En åklagare får förklarat vem han är

Citat:
Själv säger hon att hon endast pratat albanska.....När åklagaren förklarade att han var trött på kvinnan och att hon inte skulle tala till honom i den tonen skrek hon:

– Ditt jävla svin.

Åklagaren svarade att kvinnan inte skulle göra sig skyldig till ännu ett brott, i det här fallet förolämpning, och varnade kvinnan.
http://hd.se/landskrona/2009/02/18/aatalad-foer-upplopp-angrep/

.
2009-02-19, 11:31
Medlem
Manmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler

.

Gillar inte den vinkling du gjort genom att klippa och klistra lite som du själv vill. Sånt kan du låta Aftonbladet hålla på med.
2009-02-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manmother
Gillar inte den vinkling du gjort genom att klippa och klistra lite som du själv vill. Sånt kan du låta Aftonbladet hålla på med.
Brukar inte svara OT-inlägg men OK-mods kan radera det här inlägget när dom hinner
Citat:
0.08. Det är inte tillåtet att citera hela verk eller artiklar utan upphovsmannens tillstånd. Citeras delar ska källa anges.
Jag har kortat inägget med tydliga punktmarkeringar mellan ihopklippen och dessutom angivit länk så att missförstånd inte kan uppstå
Citat:
0.02. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum
urvalet har gjorts så att det framgår att inlägget hör hemma
1)I en Landskronatråd
2) Att det är I&I relaterat

.
2009-02-19, 12:34
Medlem
Citat:

.

Visst är mångkulturen berikande, gillade hon inte att hennes gruppvåldtäktssöner hade blivit omhändertagna för alla de brott de begått?
Hur fan är det möjligt att vi släpper in och försörjer dessa satans djur.
2009-02-19, 12:54
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:

.
Helt otroligt..

saxar lite fler godbitar ur den länkade artikeln ovan:

Citat:
Ursprungligen postat av hd.se
Rättegången i Lund försenades först av att kvinnan inte dök upp. En timme och en kvart efter utsatt tid, och efter att lagmannen övervägt polishämtning, kom hon.
....
Själv säger hon att hon endast pratat albanska och att vittnena åklagaren kallat därför inte kan ha förstått vad hon sagt.
...
När åklagaren förklarade att han var trött på kvinnan och att hon inte skulle tala till honom i den tonen skrek hon:

– Ditt jävla svin.

....
– Det är bara att beklaga att det här händer. Det är inte till hennes fördel, sa Sverker Williamsson efteråt.
Händelsen rör det faktum att man inte anser att vanskötsel av albanska barn ska innebära att svenska sociala myndigheter träder in. Då samlar man ihop ett gäng och kör på med lite skadegörelse, hot och upplopp. Grattis.

Eftersom det finns möjlighet att kommentera artikeln så tar jag lite godbitar därifrån för att illustrera spännande åsikter i frågan:

Citat:
Ursprungligen postat av ..
Jag som Inv- Svenskmedborgare
Om man kollar ser eller lässer rätt, så kämpade HON för våran Mammors eller andras mammor för att staten tåg DERAS "BARN"iFRÅN DOM,, Hon är"SHE"(CHEGAVARA)BLAND MAMMORNA. Men Hon kanske gjorde så sparka dör eller nåt sånt "ni kan inte döma hene 10 år, Vad ska de bli sen i Landskrona om ni dömer henne i 10 årVad tror ni det händer ??,, Jag vet man sparkar inte dörar de olagligt, men tänk rättvissan,

Snälla ni
Ni får Inte göra så.. : AH hon är Invandrare då är vi mot henne, eller ahh hon är Svensk då är vi mot henne, SKIPPA det, det handlar inte om Nationalitet, det handlar om att SOCIAL tar våran brarn eller Mammornas barn ifrån de dom oss, Hon kämmpar för rättvissan, vad är det ni inte fattar, den demostrationen fanns det många mammor SVENSKA mamor ochså som Inte sätt sinna barn på 2 år, Ni ska vara för henne för att hon kämmpar.

http://hd.se/landskrona/2009/02/18/aatalad-foer-upplopp-angrep//kommentarer/

och..

Citat:
Ursprungligen postat av ..
Gud får hjälpa dig
Åklagaren, räddningstjänsten,polisen och socialförvaltningen kämpar hårt att hålla käften till en kvinna som vill förändra något som känns fel i samhället. Hur ska de lycka, ja..genom att anklaga henne för en demobnstration som deltog 40pers och det bara hon som blir åtalade Lycka till immorgon

Rättslös
Inför sociala myndigheter är vi alla rättslösa. Vi har inget att sätta emot och socialsekreterarna kan dikta ihop vilka historier som helst som sedan förvaltningsdomstolarna sväljer med hull och hår. Jag har sett det själv på nära håll, både som vittne och som offer. Jag har full förståelse för kvinnans desperation. Hade vi svenskar lärt oss av andra folk att hålla ihop för varandra så hade vi inte stillatigande låtit överheten förgripa sig på oss.

http://hd.se/landskrona/2009/02/18/aatalad-foer-upplopp-angrep//kommentarer/

Snacka om klyfta mellan åsikterna...

Någon som vet mer exakt vad ärendet handlade om (socialens ursprungliga inträde alltså)?
2009-02-19, 14:38
Bannlyst
Hoppas kärringhelvetet får kost & logi på någon av våra eminenta hotell med svängdörrar. Följt av en enkel biljett till soptippen Kosovo förhoppningsvis.
2009-02-19, 15:48
Medlem
RajGuZzs avatar
Citat:
Alltså bör du hålla käft som om ämnen du ingenting vet, du kommer bli jävligt tyst i så fall, stum i princip.

Samerna kom söder och öster ifrån.

De där 3 meningarna hör extremt mycket ihop med varandra enligt mig
Har en polare som är halv-same som för att hans farsa är same har rätt att rösta i sametinget. Får jag som icke-same rösta i sametinget? Skulle inte tro det.

Läs igenom den första meningen väääldigt noga. Du ska ha innehållet av den första meningen i tankarna då du väääldigt noga läser de 2 andra meningarna du skrev. Sen är du tyst.
2009-02-20, 10:48
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HD
Sluten ungdomsvård i åtta månader. Det blir straffet för den 17-åring från Landskrona som den 20 november förra året tog tåget till Eslöv och rånade Handelsbanken med en kolsyrepistol. Landskrona kommun föreslog att han skulle få vård i hemmet, men tingsrätten underkänner socialtjänstens utredning.

Socialtjänsten i Landskrona har efter en utredning föreslagit att 17-åringen skulle dömas till ungdomsvård, och vårdas i hemmet jämlikt lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga. Bland annat föreslog man att han skulle gå ett så kallat påverkansprogram och få stödsamtal.

Men tingsrätten tycker inte att kommunens utredning håller måttet, även om man konstaterar att den delvis är ambitiös. Ett av skälen är att pojkens föräldrar som enligt kommunen ska vara delaktiga i vårdandet av sin son inte närvarade vid rättegången.

http://hd.se/landskrona/2009/02/19/sluten-ungdomsvaard-foer-fraan/

17-åring med "känt förlutet" hos polisen rånar en bank. Soc och Landskrona kommun vill att han döms till vård i hemmet och stödsamtal. Hans föräldrar som skulle vårda honom i hemmet var inte närvarande ens vid rättegången..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in