2008-02-04, 12:53
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azules
Grymt tråkigt...vad hade Möller skrivit som var så "anstötande" i sin blogg?

Han skrev att "hela Sverige skrattar åt Landskrona". Minns inte allt men det var att Landskrona har blivit en laglös stad där man inte kan gå och att ansvariga inte vågar ta tag i saken (invandringen). Ungefär så...
2008-02-04, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Han skrev att "hela Sverige skrattar åt Landskrona". Minns inte allt men det var att Landskrona har blivit en laglös stad där man inte kan gå och att ansvariga inte vågar ta tag i saken (invandringen). Ungefär så...

Sprängde man inte en bil i Landskrona i helgen och skjöt med pistoler mot varandra? Vadfan är det som händer egentligen? Har snuten tappat ordningen totalt eller skiter dom i vad som händer i ghettot?
2008-02-04, 13:07
Medlem
Det låter ju inte riktigt friskt...men journalister som uttalar sig om hur samhället ser ut blir ju uthängda och avstängda. PINSAMT!
2008-02-04, 13:09
Medlem
Bengrots avatar
Möller kommenterar bloggen: http://blogg.hd.se/moller/2008/02/04/mollers-blogg-laggs-ner-med-omedelbar-verkan/
2008-02-04, 14:18
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Möller kommenterar bloggen: http://blogg.hd.se/moller/2008/02/04/mollers-blogg-laggs-ner-med-omedelbar-verkan/
Låt oss maila och fråga:
lars.johansson@hd.se
2008-02-04, 15:57
Medlem
Ett litet djurs avatar
Jag fick svar!

Citat:
... Det är ett beslut som Lasse Möller tagit. I övrigt kan jag inte diskutera det med utomstående, vilket jag hoppas att du förstår. ...

Jag skickade tillbaka ett svar vilket direkt motsäger chefredaktörens påstående, ska bli intressant att se om han kan svara på det.
2008-02-04, 18:48
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag fick svar!

Jag skickade tillbaka ett svar vilket direkt motsäger chefredaktörens påstående, ska bli intressant att se om han kan svara på det.

Jag är övertygad om att det skitit sig för Möller efter de bloggningar han gjort mao den senaste tidens intressanta kulturella berikningar av Landskrona. Möller själv har verkligen ansträngt sig för att vara PK så det skriker om det, men eftersom problemet utgår från en mycket klart definierad grupp med ursprung i balkans djupaste träsk, så är det liksom svårt att skriva förbi det. Inte minst de hårt screenade kommentarerna har blivit problematiska. HD är nog landets mest skitnödigt ängsliga blaska som finns. Jag gissar på att Möller lackat ur, helt enkelt. Det går inte att nämna "kriminell" och "Landskrona" om man inte tillåts stava K O S O V O A L B A N och alla försök att täcka över problemet med förstuckna antydningar om exempelvis genus eller socioekonomi faller platt till marken. Det blir löjligt, helt enkelt, och för Möller har det säkert inneburit en hel del köpslående med sitt eget samvete och trovärdighet. Pandoras ask är öppen, men ingen jävel vill ens titta på skiten som väller ut!
2008-02-04, 19:12
Medlem
osis+s avatar
http://img117.imageshack.us/my.php?image=asdasdasdhv8.jpg

Tydligen måste gestapo godkänna det innan.
Det ser ju misstänksamt ut om kommentaren först är där och sen blir borttagen.
Så då har man valt att kolla den INNAN den publiceras för att inte väcka

Fyfan.

Vill vi ha det som under sovjet-tiden?
2008-02-04, 19:23
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osis+

Fyfan.

Nu är det ju en privat tidning och därför inte del i det offentliga rummet, ergo de får censurera bäst de vill.
2008-02-04, 21:18
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot

Ha Ha
Nu är även det blogginlägget censurerat.

Citat:
Möllers Blogg nerlagd
4 februari, 2008

Helt och hållet mitt eget initiativ.

Inga mera kommentarer publiceras.

Tack och hej.
Senast redigerad av Kingfisher 2008-02-04 kl. 21:33.
2008-02-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osis+

Fyfan.

Även om det låter troligt att Gestapo har varit framme och utövat påtryckningar mot tidningen och/eller Möller så finns ju också alternativet att någon albanmafioso hotat snitta upp Möllers familj om han inte kniper käft.
2008-02-04, 21:33
Medlem
osis+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Nu är det ju en privat tidning och därför inte del i det offentliga rummet, ergo de får censurera bäst de vill.

Ja det är sant.
Men det är antagligen för dom är jävla sossar som aftonhoran och liknande tidningar som inte vågar ta upp problemen.

"18 årig svensk medborgare gripen för skottlossning"
verkligheten:
"18årig alban med svensktmedborgarskap gripen för skottlossning för hans syster inte kunde hålla sig ifrån sex"

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Även om det låter troligt att Gestapo har varit framme och utövat påtryckningar mot tidningen och/eller Möller så finns ju också alternativet att någon albanmafioso hotat snitta upp Möllers familj om han inte kniper käft.

Kan vara så, kan vara så..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in