Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag reagerade också på valet av kvinna som de lät snacka med SD:aren. En modern integrerad muslimsk kvinna utan huckle som pratade perfekt svenska, eller näää hon pratade skånska, och som kunde diskutera i mer än två minuter utan att hota om våld eller börja skrika.
Hon var knappast urtypen för de männsikor som jag vill ska flytta härifrån. Det var å andra sidan mycket handplockat av filmmakaren som fick mig att tänka på ordet enögdhet.
Precis.
Om man ska spinna vidare på sossebosniskan, så var upplägget så jävla uppenbart.
Filmskaparen skickar in henne till den onde SD-mannen i hans skrothandel, där hon börjar prata om hur dom minsann har gemensamma bekanta och att dom fikat tillsammans, och att hon ar sommarjobbat åt honom en gång i tiden.
Sen in på att han nu förtiden är SD, och det "är ju inte vad hon förväntat sig av honom".
Allt gick ut på att få SD:aren att "inse" hur bra invandrare minsann är eftersom han anställt dom, och umgåtts lite med hennes famllj.
Och att SD:aren kommit på glid, och blivigt
OND genom att bli Sverigedemokrat. Detta trots att bosniskan och andra invandrare gett så mycket, så mycket...
Man märkte att SD:aren var under hård press av sig själv att vakta sin tunga för att inte göra bort sig i ett av kramaretablissemanget beställt tv-spektakel.
Frågan är om inte det skulle ha framstått som bättre att verkligen säga som det är;
-Jag har inget emot dig och din familj, men det vidriga jävla löske som springer omkring på gatorna på nätterna vill jag skicka ut på en stor jävla pråm, som väl ute på internationellt vatten blir måltavla för Jaspiloternas automatkanoner.