2008-10-05, 21:45
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Till er som röstar på SD:

Blir ni inte lite skraja när ni ser vad för folk det är ni försöker få in i riksdagen? Det är dessa drägg som kommer att vara med och besluta om frågor som man behöver ha en utbildning, eller åtminstone lite bildning för att ens förstå.

Kan ni tänka er att de där smutsen i dokumentären sitter och beslutar om statsbudgeten?

Hur tänker ni egentligen? Röstar ni på SD som en protest, eller vill ni på allvar att skiten skall representera - och eventuellt vara med och styra - Sverige?
Ska jag rösta på SD så är det enbart som en protest. Fast de vill ju ut ur EU och det gillar jag så jag kan ju skylla på det när någon frågar om jag är rasist

SD kommer aldrig att få något inflytande i det här landet, det klarar de aldrig av. Det är endast en markering att rösta på dem.
2008-10-05, 21:46
Medlem
Babianens avatar
Kan någon säga om programmet finns (eller kommer finnas) tillgängligt på nätet?
2008-10-05, 21:46
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Till er som röstar på SD:

Blir ni inte lite skraja när ni ser vad för folk det är ni försöker få in i riksdagen? Det är dessa drägg som kommer att vara med och besluta om frågor som man behöver ha en utbildning, eller åtminstone lite bildning för att ens förstå.

Kan ni tänka er att de där smutsen i dokumentären sitter och beslutar om statsbudgeten?

Hur tänker ni egentligen? Röstar ni på SD som en protest, eller vill ni på allvar att skiten skall representera - och eventuellt vara med och styra - Sverige?

Det är inte så långt ifrån vad socialdemokraterna. Måna Muslim är inte särskilt utbildad, Bosse Ringholm hade underkänt i matte men blev finansminister.

Skippa skitsnacket nu, du tycker inte om SD för att de vill begränsa arabers framfart i samhället. Araber rider på gräddfilen just nu eftersom de kan begå mycket allvarliga brott samtidigt som de blir ursäkta av poltiker och media. Det är egentligen det som inte araber vill ha bort eftersom det ligger i deras intresse.
2008-10-05, 21:49
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det är inte så långt ifrån vad socialdemokraterna. Måna Muslim är inte särskilt utbildad, Bosse Ringholm hade underkänt i matte men blev finansminister.

Skippa skitsnacket nu, du tycker inte om SD för att de vill begränsa arabers framfart i samhället. Araber rider på gräddfilen just nu eftersom de kan begå mycket allvarliga brott samtidigt som de blir ursäkta av poltiker och media. Det är egentligen det som inte araber vill ha bort eftersom det ligger i deras intresse.
Jag skiter fullständigt i vad araber gör och inte gör.

Vad jag inte gillar är att apmänniskor, som de i SD, ens känner att de har rätt att uttala sig om vad andra människor borde göra.
2008-10-05, 21:54
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Citat:
Tre 15-åringar från Landskrona är misstänkta för en gruppvåldtäkt som ska ha skett i Landskrona i lördags. Våldtäkten ska ha skett inomhus på en plats i centrala Landskrona. Offret är en flicka under 15 år. Två av 15-åringarna greps redan i söndags morse. De anhölls senare under dagen av en jouråklagare. Den tredje av dem inkom självmant till polisen vid 16-tiden på måndagen. Bara en timme senare anhölls han. Trots sin ringa ålder är han välkänd av polisen i Landskrona sedan tidigare. Den 23 maj i år dömdes han efter en uppmärksammad gängmisshandel av tre 15-åriga flickor från Örkelljunga på en lekplats i Landskrona.
http://hd.se/landskrona/2008/09/02/15-aaringar-misstaenkta-foer/

http://sydsvenskan.se/skane/article363945/Tre-15-aringar-misstanks-for-gruppvaldtakt.html
Vad är det för jävla stil av media? Det ska väl för fan få framgå om dessa rasfrämmande barnvåldtäktsorcher våldtar 14-åriga barn eller 6-åringar. Inte för att det spelar någon roll hur gamla barnen var, men nog fan ska inte media hålla på och släta över.

Hur som helst så borde svartskallesvinen avrättas offentligt. Fy fan alltså.
2008-10-05, 21:56
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag reagerade också på valet av kvinna som de lät snacka med SD:aren. En modern integrerad muslimsk kvinna utan huckle som pratade perfekt svenska, eller näää hon pratade skånska, och som kunde diskutera i mer än två minuter utan att hota om våld eller börja skrika.

Hon var knappast urtypen för de männsikor som jag vill ska flytta härifrån. Det var å andra sidan mycket handplockat av filmmakaren som fick mig att tänka på ordet enögdhet.
Precis.
Om man ska spinna vidare på sossebosniskan, så var upplägget så jävla uppenbart.

Filmskaparen skickar in henne till den onde SD-mannen i hans skrothandel, där hon börjar prata om hur dom minsann har gemensamma bekanta och att dom fikat tillsammans, och att hon ar sommarjobbat åt honom en gång i tiden.

Sen in på att han nu förtiden är SD, och det "är ju inte vad hon förväntat sig av honom".

Allt gick ut på att få SD:aren att "inse" hur bra invandrare minsann är eftersom han anställt dom, och umgåtts lite med hennes famllj.
Och att SD:aren kommit på glid, och blivigt OND genom att bli Sverigedemokrat. Detta trots att bosniskan och andra invandrare gett så mycket, så mycket...

Man märkte att SD:aren var under hård press av sig själv att vakta sin tunga för att inte göra bort sig i ett av kramaretablissemanget beställt tv-spektakel.

Frågan är om inte det skulle ha framstått som bättre att verkligen säga som det är;
-Jag har inget emot dig och din familj, men det vidriga jävla löske som springer omkring på gatorna på nätterna vill jag skicka ut på en stor jävla pråm, som väl ute på internationellt vatten blir måltavla för Jaspiloternas automatkanoner.
2008-10-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Filmskaparen väljer att låta den unga halvsnygga sosse-bosniska bruden representera det goda med invandringen, vilket är ett vid det här laget känt grepp av kramarna.
Semsa Popaja har inga politiska uppdrag för sossarna i Landskrona. Det gör det hela än märkligare till varför hon ska lyftas fram i dokumentären. Den som ser programmet kan lätt tro att den tjejen sitter i kommunfullmäktige. Men hon INGA politiska uppdrag i kommunen. Möjligen har hon uppdrag inom sossarna, men det är en annan sak.

Citat:
Sen är det alltid så jävla sjukt att hotbrev går ut till dom invandrare som (oftast) sällan förtjänar dom.
Mecide Özer är den enda invandraren i kommunfullmäktige i Landskrona. Hon har klart och tydligt sagt att hon tycker att SD ska förbjudas. Det säger en hel del om vilken syn hon har på demokrati. Men sen är hon också en "flykting" som har "flytt" från politisk förföljelse. Då är det självklart att man ska motsätta sig demokrati i landet man kommer till.
2008-10-05, 22:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kan någon säga om programmet finns (eller kommer finnas) tillgängligt på nätet?
Du får hålla dig tills 9:e och 11:e oktober, då finns det repris på SVT2. Eller du kanske inte har TV..
2008-10-05, 22:05
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barsk
Semsa Popaja har inga politiska uppdrag för sossarna i Landskrona. Det gör det hela än märkligare till varför hon ska lyftas fram i dokumentären. Den som ser programmet kan lätt tro att den tjejen sitter i kommunfullmäktige. Men hon INGA politiska uppdrag i kommunen. Möjligen har hon uppdrag inom sossarna, men det är en annan sak.
Lurad blev då även jag...

Citat:
Ursprungligen postat av barsk
Mecide Özer är den enda invandraren i kommunfullmäktige i Landskrona. Hon har klart och tydligt sagt att hon tycker att SD ska förbjudas. Det säger en hel del om vilken syn hon har på demokrati. Men sen är hon också en "flykting" som har "flytt" från politisk förföljelse. Då är det självklart att man ska motsätta sig demokrati i landet man kommer till.
Plötsligt mår jag inte längre så illa över det hotbrevet...
2008-10-05, 22:10
Medlem
ledungs avatar
Citat:
Precis.
Om man ska spinna vidare på sossebosniskan, så var upplägget så jävla uppenbart.

Filmskaparen skickar in henne till den onde SD-mannen i hans skrothandel, där hon börjar prata om hur dom minsann har gemensamma bekanta och att dom fikat tillsammans, och att hon ar sommarjobbat åt honom en gång i tiden.

Sen in på att han nu förtiden är SD, och det "är ju inte vad hon förväntat sig av honom".

Allt gick ut på att få SD:aren att "inse" hur bra invandrare minsann är eftersom han anställt dom, och umgåtts lite med hennes famllj.
Och att SD:aren kommit på glid, och blivigt OND genom att bli Sverigedemokrat. Detta trots att bosniskan och andra invandrare gett så mycket, så mycket...

Man märkte att SD:aren var under hård press av sig själv att vakta sin tunga för att inte göra bort sig i ett av kramaretablissemanget beställt tv-spektakel.

Frågan är om inte det skulle ha framstått som bättre att verkligen säga som det är;
-Jag har inget emot dig och din familj, men det vidriga jävla löske som springer omkring på gatorna på nätterna vill jag skicka ut på en stor jävla pråm, som väl ute på internationellt vatten blir måltavla för Jaspiloternas automatkanoner.

Att man sen klipper när de kommer fram till frågan om brottsligheten i staden och den självklara sanningen... ja det va ju inte särskilt förvånande. Sossetjejen fick sista ordet, klipp och sen fick man se någon "trevlig" blatteföreställning...
2008-10-05, 22:15
Medlem
Squalos avatar
För oss som inte har TV så finns programmet ute att ladda hem pirat iaf. Den finns åtminstone på Swebits. Sen kanske SVT inte vill lägga upp den på Play, men det vet jag inget om...
2008-10-05, 22:22
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Jag skiter fullständigt i vad araber gör och inte gör.

Vad jag inte gillar är att apmänniskor, som de i SD, ens känner att de har rätt att uttala sig om vad andra människor borde göra.

Men jag bryr mig vad araber gör i Sverige. Det har varit så mycket problem med dem att man kan inte ignorera dem även om politiker och media gör allt för att trivialisera och mörklägga det. Du kanske inte bryr dig vad som händer och om dem som far illa, men jag gör det och jag antar det är det som skillnaden mellan oss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in