2007-10-25, 12:52
Medlem
Snövits avatar
Jag tyckte att vi hade för många klistrade trådar i det här forumet och gör en helt ny klistrad tråd för råd.

Här kan man posta när man vill ha råd av de utomordenligt kunniga och finurliga relationsexperterna på flashback. Det kan gälla om någon är intresserad, hur man bjuder ut någon på dejt eller något i en befintlig relation. Tråden har inte så mycket begränsingar.

Det är heller inte förbjudet att starta egna tårdar där man vill ha råd gällande intresse, flirt, raggning eller relationer. Men startar man en egen tråd krävs visst underlag och en frågeställning. Vi ser gärna att trådskaparen har tänkt till lite innan denne postar. I den här tråden tillåter vi kortare frågeställningar.

Groom har även gjort en citatsamling: Lite Guldkorn för att komma ur singellivet
Senast redigerad av Snövit 2009-04-03 kl. 16:04.
2007-10-25, 23:32
Medlem
Barringtons avatar
Oj, blir jag först nu?

Jag undrar hursomhelst om dethär bara är ett oskyldigt sms för att träffas eller om det kan tros finnas någon flirtig baktanke, och issånnafall, hur ska jag gå in i situationen?

"Hej, du vi kanske skulle ta och träffas? Det känns som om vi inte kommer längre än att ses på bussen"

"Ja, det vore jättetrevligt. Vi kan laga middag kanske? Jag är ensam hemma från torsdag framåt"

Varpå jag hintade att jag fixar käket så får du stå för efterrätten, svaret fick en naiv touch vilket fick mig att undra.
Hon svarade: "Ja, det är ju min specialité", tilläggas bör kanske att hon just lärt sig göra just efterrätter(m.a.o inte spec händig i köket)....

Så ska jag gå in för att hon vill ha den i 2an eller är det bara ett oskyldigt försök att väcka liv i gamla känslor/vänskap som förut rann ut i sanden?

/Barry
2007-10-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington

Så ska jag gå in för att hon vill ha den i 2an eller är det bara ett oskyldigt försök att väcka liv i gamla känslor/vänskap som förut rann ut i sanden?

/Barry

Varför skulle hon vilja ha den i "2an" ?
2007-10-27, 22:37
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko:-)
Precis! Håller med dig: Mest korkade synpunkten hittills!
2007-10-27, 22:44
Medlem
Jag skulle tolka det som att hon vill ha stock, men jag skulle låtsas som att hon tycker sig vara jättebra på att skopa upp glass eller något
Då slipper du göra bort dig.

Måste bara fråga när jag ändå är här: En brud, snygg som fan som jag träffade på ute på stan i somras lite då och då har jag snackat en del med på MSN och liknande. Skickat lite SMS och sådana grejer då det är så jag raggar :S
För ett par veckor sedan slutade hon abrupt svara på meddelanden, så jag ba "aha k, dissa då. Man kan ju inte vara mest spännande jämt" varpå hon beklagade sig och grejer.
Alltså trodde jag att hon inte hatade mig iallafall. Efter ett tag dissade hon totalt igen, och jag tycker att hon är skitskoj att snacka med och så så jag vill ju snacka med henne.
Försöker ta kontakt och ringa och grejer men det blir aldrig något, så när hon väl går in på MSN så säger jag att jag kan ta en vink och ska lämna henne ifred.
Då har hon tydligen jättemycket att göra med någon musikal hon är med i och grejer, och det kan jag förstå. Den skulle vara färdigspelad för typ 2 veckor sedan.
Jag har fortfarande inte hört av henne, försökt ringa och grejer. Aldrig något svar.

Har hon nu liksom dissat mig på riktigt eller har hon bara ett liv? Komigen nu, hjälp mig analysera lite
2007-10-28, 16:01
Medlem
Arcanums avatar
Oj. Antog att den här tråden skulle vara i monsterstorlek, men alla trådar börjar väl någonstans.

I alla fall, träffade en tjej på en fest. Träffat henne innan då vi umgås i samma kretsar, men under sådana omständigheter har det mest bara varit "hej" och "hej då". Nu var vi på samma förfest (bekantskapskretsen) och vi hade trevligt tillsammans. Visade inget intresse utom att jag var på bra festhumör och kan inte säga att jag särbehandlade henne bättre eller sämre än någon annan.

Dagen efter berättar min polares flickvän spontant att "XXX tyckte du var söt förresten". Svarade med "OK, trevligt", för ärligt talat är jag inte så jätteförtjust i förhållanden just nu då jag nyss brutit upp med mitt ex. Ett fyllestrul vore väl trevligt, men tar det med en nypa salt, hakar inte upp mig på tjejer om jag inte ser de som eventuellt förhållandematerial.

Fråga: Vad menade hon? Det finns två alternativ jag kommer på, det ena är att "Han var söt", kort och gott, och det andra är "Han var söt, skulle kunna tänka mig och är intresserad av lite myspys".

Bara nyfiken, tjejer är ju som oss män vet, svåra att tyda till och från.
2007-10-29, 09:22
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Oj. Antog att den här tråden skulle vara i monsterstorlek, men alla trådar börjar väl någonstans.

I alla fall, träffade en tjej på en fest. Träffat henne innan då vi umgås i samma kretsar, men under sådana omständigheter har det mest bara varit "hej" och "hej då". Nu var vi på samma förfest (bekantskapskretsen) och vi hade trevligt tillsammans. Visade inget intresse utom att jag var på bra festhumör och kan inte säga att jag särbehandlade henne bättre eller sämre än någon annan.

Dagen efter berättar min polares flickvän spontant att "XXX tyckte du var söt förresten". Svarade med "OK, trevligt", för ärligt talat är jag inte så jätteförtjust i förhållanden just nu då jag nyss brutit upp med mitt ex. Ett fyllestrul vore väl trevligt, men tar det med en nypa salt, hakar inte upp mig på tjejer om jag inte ser de som eventuellt förhållandematerial.

Fråga: Vad menade hon? Det finns två alternativ jag kommer på, det ena är att "Han var söt", kort och gott, och det andra är "Han var söt, skulle kunna tänka mig och är intresserad av lite myspys".

Bara nyfiken, tjejer är ju som oss män vet, svåra att tyda till och från.

Hon vill ha kontakt, alltså alt. 2...
Inte ens tjejer slänger ur sig ett dagen-efter-han-är-söt till sina vänner som känner den söte om dom inte vill träffas för myspys.
2007-10-29, 09:24
Medlem
Barringtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko:-)

FB humor grabben. Läs mellan raderna? Jag mena självklart att jag undra om hon var ute efter lite mer än bara "kram hej, kram hejdå"...
2007-10-29, 09:42
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Hon vill ha kontakt, alltså alt. 2...
Inte ens tjejer slänger ur sig ett dagen-efter-han-är-söt till sina vänner som känner den söte om dom inte vill träffas för myspys.

Det behöver inte ha varit dagen efter, det kan ha varit samma kväll vad jag vet. Men det verkar som att hon slängde ur sig det rätt spontant i alla fall då vi nästan var tillsammans hela kvällen utom enstaka tillfällen som när de (typiskt) gick på toa tillsammans och sådant. Jag fick bara reda på det dagen efter.
2007-10-30, 16:30
Medlem
Avon Barksdales avatar
Det senaste året har jag varit så långt ifrån ett stadigt förhållande som man kan komma. Ett otal ONS, flirtar och dyligt har kommit och gått under året. Jag klagar inte, det var jag själv som valde det och jag kan inte säga att jag inte har trivts. Tvärtom.

Till sak, för två veckor sedan, träffade jag en helt underbar tjej. Vi började träffas och efter ett par gånger insåg jag att hon var något att satsa på. Tyvärr var hennes situation helt olik min. När vi träffades, hade hon precis kommit ut ur ett längre förhållande och sa att hon hade tänkt att vara singel ett tag, men att det kanske inte skulle bli ett långt singelliv. (Det här sa hon andra gången vi träffades).

Trots det fortsätter vi att träffas - umgås varje dag under två veckors tid - men dom två sista dagarna märker jag att något är fel. Så i måndags, segerrusig efter SM Guldet, ställer jag henne mot väggen, förklarar att det jag vill ha i mitt liv just nu är ett stadigt förhållande och tillägger att jag hoppas att det är med henne. Då säger hon att hon har tänkt om, att hon verkligen vill vara singel och inte vara bunden till någon.

Även om jag tycker väldigt bra om henne, så kommer jag inte vänta tills hon har "lekt" klart. Dock verkade hon vara lite ambivalent, hon kanske inte alls vet vad hon vill? Nu undrar jag om det vore en bra ide att ringa om ett par veckor eller tre?

Det bör tilläggas att vi tar samma kurs på ett universitet i utkanten av London och har gemensamma bekanta så vi kommer att springa in i varandra var och varannan dag.
2007-10-30, 17:17
Medlem
Är inne på andra året på min universitetskurs. På sistone har jag gått och kärat ner mig som satan i en tjej på kursen, som jag dock inte pratat något alls med förrän senaste 2-3 veckorna. På sistone har vi pratat rejält mycket.

Hon verkar trivas överdrivet i mitt sällskap, skrattar hela tiden, pratar gärna med mig och ofta om privata saker/känslor, vi kan sitta o snacka på MSN till 3-4 tiden trots att vi börjar kl 9. Vi har nästan identiska intressen och musiksmak.

Hur ska jag göra för att försöka ta det till nästa nivå? Jag bjöd med henne på en fest men hon svarade "jag tror inte jag kan" helt torrt. Sen bjöd hon med mig med sina polare ut. Tyvärr drack både hon och jag oss drängfulla så det sket sig på alla plan.

Jag är rätt lat och så, så om hon inte visar uppenbart intresse så tror jag alltid att chansen är 0. Typ, frågar jag henne vad hon ska göra ikväll och hon säger "jag ska nog ut o ta en drink ikväll" och hon inte bjuder med mig så cpflaggar jag och tänker "0 chans".

Jag vet inte egentligen vad jag ville få ut av den här posten, men nu har jag ju redan skrivit skiten så jag kan ju lika gärna posta det. Ciao
2007-10-31, 20:42
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccla
Är inne på andra året på min universitetskurs. På sistone har jag gått och kärat ner mig som satan i en tjej på kursen, som jag dock inte pratat något alls med förrän senaste 2-3 veckorna. På sistone har vi pratat rejält mycket.

Hon verkar trivas överdrivet i mitt sällskap, skrattar hela tiden, pratar gärna med mig och ofta om privata saker/känslor, vi kan sitta o snacka på MSN till 3-4 tiden trots att vi börjar kl 9. Vi har nästan identiska intressen och musiksmak.

Hur ska jag göra för att försöka ta det till nästa nivå? Jag bjöd med henne på en fest men hon svarade "jag tror inte jag kan" helt torrt. Sen bjöd hon med mig med sina polare ut. Tyvärr drack både hon och jag oss drängfulla så det sket sig på alla plan.

Jag är rätt lat och så, så om hon inte visar uppenbart intresse så tror jag alltid att chansen är 0. Typ, frågar jag henne vad hon ska göra ikväll och hon säger "jag ska nog ut o ta en drink ikväll" och hon inte bjuder med mig så cpflaggar jag och tänker "0 chans".

Jag vet inte egentligen vad jag ville få ut av den här posten, men nu har jag ju redan skrivit skiten så jag kan ju lika gärna posta det. Ciao

Sluta upp med MSN genast och börja ringa istället!
Kan du snacka till 3-4 på msn så kan du prata i telefon iaf 2 timmar och få minst lika mkt sagt! Plus att du framstår som en människa inte moggis!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in