2007-10-18, 18:18
Medlem
Sälklubbarns avatar
Om man låter sig bli dödad, så kan man ju inte kolla att den som tvingade en till valet verkligen håller sitt löfte och låter den där miljonen människor leva! Och då kan man ju ha dött helt i onödan!
Citera
2007-10-18, 18:25
Medlem
526s avatar
Ni är desertörer. Såna som ni sköt man i skyttegravarna.
Citera
2007-10-18, 19:34
Medlem
xceLs avatar
Absolut, men beror lite på vad du menar, var det 1milj som jag inte kände så skulle det varit NP. Hur skulle de dö? Skulle alla märka det? Hade inte varit så kul med nyhetssändningar som säger att "jag har dödat" 1milj ppl.
Citera
2007-10-18, 19:54
Medlem
Sardaukars avatar
Självfallet låter man en miljon människor dö. Självbevarelse-driften är starkast.
Citera
2007-10-18, 20:32
Bannlyst
utan tvivel hade jag valt mitt eget liv framför andras. Spelar ingen roll om det är en miljon spädbarn eller småbarn. Hade även valt mitt eget liv framför familjens.
Citera
2007-10-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Hmm... När du ändå dör till slut. Hur känner du inför det?

Det är ännu långt fram (om jag dör av naturliga orsaker, dvs), och jag lever i nuet så jag tänker knappt på det. Men det är definitivt en deprimerande tanke.

Och jag ska tillägga att för "stunden" är jag rätt så orädd för döden. Det är när jag börjar tänka på döden som jag fruktar den. Fattar du hur jag menar?
Citera
2007-10-18, 23:37
Medlem
Geniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Berätta något personligt om dig själv. Här är nå't personligt om mig: När jag började i Katarina Norra fick jag så mycket spö så jag trodde inte det var möjligt. Det var i tvåan. Jag gick hem och grät och morsan skickade ut mig att leka. Med tårarna rinnandes. Ensam.
Du är bara ett fegt medelklassyngel som aldrig varit med om något.
Du är till och med för feg för att erkänna det. Om du någonsin får stake att göra något lovar jag att jag kommer på begravningen och erkänner mitt fel.
Gör lumpen och sätt en AK mot pannan och lek med avtryckaren!

Så du tror på fullaste allvar att ju mer spö och skit man genomgått i livet, desto mindre rädd är man för döden?

Ps: känns ärligt talat lite töntigt att du skriver sån där rappalkalja utan att nån ens bett dig, det är inte relevant för discussionen för 5öre utan känns mer som att du vill säga "här är jag, titta på mig och respektera mig"
Citera
2007-10-19, 00:20
Medlem
Mr_Greenhouses avatar
Ser givetvis hellre att en 1 miljon dör än jag själv, världen är ju redan överbefolkad och dör 1 miljon så blir färre arbetslösa och fattiga, så genom att låta 1 miljon dö gör man de som lever kvar en god gärning.
Citera
2007-10-19, 00:24
Medlem
Mr Gs avatar
En miljon? Njaaa, jag är värd betydligt mer än så.

Så : Nej, jag lever....dom dör.
Citera
2007-10-19, 01:41
Medlem
Red&Blacks avatar
Hmm beror på vad det är för miljon människor om det vore mina landsmän skulle jag inte tveka att offra mitt eget liv, om det var någon annan miljon än mitt eget folk skulle jag låta dem dö...

ps. om de va en miljon serber skulle jag samtidigt öppna champagneflaskan
Citera
2007-10-19, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red&Black
Hmm beror på vad det är för miljon människor om det vore mina landsmän skulle jag inte tveka att offra mitt eget liv, om det var någon annan miljon än mitt eget folk skulle jag låta dem dö...

ps. om de va en miljon serber skulle jag samtidigt öppna champagneflaskan

Vad spelar det för roll egentligen? Jag tycker att det är patetiskt att tycka att svenskar är "ens egna" så att säga, eftersom du inte ens känner 99% av alla svenskar. Att någon är svensk ger inte mig något speciellt band med dem. Jag och den personen talar samma huvudspråk, så vad? Han är ändå en skithög jag inte ens känner.
Citera
2007-10-19, 02:31
Medlem
Psyko Dads avatar
Som säkert många andra svarat. Ja om mina älskad skulle ingå i den delen.
Nej om det är bara okända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in