Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-08, 12:36
Medlem
En miljon okända personer? Det beror ju på om någon annan än jag får veta detta. Skulle det vara live jorden över så jag gör mitt val så skulle jag offra mig själv.

Men hade bara jag vetat detta så skulle jag säga nej. Aldrig att jag dör för några känslolösa botar utan själ.
Citera
2007-11-08, 12:37
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nej, jag offrar nog alla i hela världen före mig själv.

nästan alla iaf.
Citera
2007-11-10, 00:28
Medlem
Mt. Shastas avatar
1000001 - 1000000 = 1
1000001 -1 = 1000000

1000000 > 1

Enkel matematik.
En miljon liv är fler en ett och då jag inte anser mig vara mer betydande eller viktig så skulle jag självklart ta mitt liv.

Gör ni det inte så är ni fega.
Går ni vidare utan dåligt samvete är ni inte friska. Finns inget värre än egenkära människor utan respekt och medkänsla. Jorden blir en sämre plats att leva på pga av er.
Citera
2007-11-10, 00:44
Medlem
Maxieboys avatar
Självklart inte. Mitt liv är mer värt än någon annans.
Citera
2007-11-10, 01:02
Medlem
skcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mt. Shasta
Går ni vidare utan dåligt samvete är ni inte friska. Finns inget värre än egenkära människor utan respekt och medkänsla. |
Jo, sen finns det sådana som tror att det finns någonting utanför det egna medvetandet som är värt att kämpa för. Och de är de verkligt farliga människorna.
Citera
2007-11-10, 01:07
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Självklart inte. Mitt liv är mer värt än någon annans.
Just det faktum att du tänker så gör dig till en liten värdelös nolla.
Citera
2007-11-10, 01:21
Medlem
pooboxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mt. Shasta
1000001 - 1000000 = 1
1000001 -1 = 1000000

1000000 > 1

Enkel matematik.
En miljon liv är fler en ett och då jag inte anser mig vara mer betydande eller viktig så skulle jag självklart ta mitt liv.

Går ni vidare utan dåligt samvete är ni inte friska. Finns inget värre än egenkära människor utan respekt och medkänsla. Jorden blir en sämre plats att leva på pga av er.

Som jag ser det är du en svag människa som inte förstått att du ska bry dig om dig själv först, sen din familj, och sen resten. Hur ska människan kunna utvecklas till en starkare art när pussies som du själv inte sätter sig själv först?
Citera
2007-11-10, 09:01
Medlem
Såvida det inte hade påverkat mig själv, mina vänner eller min familj negativt...så skiter jag fullständigt i den där miljonen främlingar.
Citera
2007-11-10, 11:23
Bannlyst
I snitt 245 barn föds varje minut*.

Det tar alltså världens befolkning 2,835~ dygn / 68 timmar att föda 1 miljon nya liv.
Är det samma sak att dra ner sin livslängd på 2,8~ dygn, så utan tvekan, annars så.. Nej.

*källa: National Geographic Kids News
Citera
2007-11-10, 11:26
Medlem
Necrobutchers avatar
Skulle aldrig falla mig in att offra mitt liv för en miljon människor. Inte ens en miljard. Inte ens för 5.9 miljarder.
Citera
2007-11-10, 12:40
Medlem
Maxieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Just det faktum att du tänker så gör dig till en liten värdelös nolla.

Varför skulle jag inte värdesätta mitt egna liv framför främlingars? Det är väl ren självbevarelsedrift Har kanske lite svårt att känna något för främlingar. Det finns så mycket pack i världen så 1 miljon är ju ingenting. Min dröm är ändå att mänskligheten utrotas. Så jag bryr mig inte direkt att folk dör (bara det inte är mig själv ).
Citera
2007-11-11, 01:09
Medlem
Mt. Shastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooboxxx
Som jag ser det är du en svag människa som inte förstått att du ska bry dig om dig själv först, sen din familj, och sen resten. Hur ska människan kunna utvecklas till en starkare art när pussies som du själv inte sätter sig själv först?

Jag ska alltså förstå att jag ska bry mig om mig själv före andra för att människan ska kunna utvecklas till en starkare art?

På vilket sätt utvecklas en människa som bara tänker på sig själv? Hur skulle saker och ting se ut om man inte brydde sig om andra. Ordet hjälpsamhet skulle inte existera och det skulle inte gå en dag utan att du hamnar i konflikt med någon. Är det så du vill leva? Är det att vara en "starkare art"?

Nej människan utvecklas först när man börjar bry sig mer om varandra. På vilket sätt är en "starkare art" någon som inte gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in