2007-10-18, 02:34
Medlem
som nån annan sa, 1 mille randoms skulle jag inte göra de för
Citera
2007-10-18, 02:38
Medlem
skulle inte ta mitt liv om de så gällde ALLA jag inte känner över huvud taget. varför liksom? finns inte en anledning. Finnns inte jag finns ingen annan för mig? inte sant?. Gäller det alla i min närhet så vet jag inte hur jag svarar. Och det tänker jag inte svara på så länge det inte är allvar.
/dronk
Citera
2007-10-18, 02:40
Medlem
Fittfittas avatar
Meddela gärna mig den som har tänkt offra sig själv framför en miljon okända personer så ska vi ta ett snack om saken.
Citera
2007-10-18, 02:42
Medlem
stonetemplepetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutmeg
skulle inte ta mitt liv om de så gällde ALLA jag inte känner över huvud taget. varför liksom? finns inte en anledning. Finnns inte jag finns ingen annan för mig? inte sant?. Gäller det alla i min närhet så vet jag inte hur jag svarar. Och det tänker jag inte svara på så länge det inte är allvar.
/dronk
det är det som skapar ett ämne som filosofi...för om alla visste exakt hur de skulle göra i evarje given situation så skulle inte filosofi finnas
Citera
2007-10-18, 02:44
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonetemplepete
det är det som skapar ett ämne som filosofi...för om alla visste exakt hur de skulle göra i evarje given situation så skulle inte filosofi finnas
Jo, då skulle man kunna filosofera kring varför alla har givna svar på allt hela tiden
Citera
2007-10-18, 02:47
Medlem
stonetemplepetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jo, då skulle man kunna filosofera kring varför alla har givna svar på allt hela tiden
Det är skillnaden på ämnen som matematik och filosofi. Klara logiska regler och diskussionsunderlag
Citera
2007-10-18, 07:21
Medlem
Resistances avatar
Nej, jag skulle självklart inte offrat mig själv.
Citera
2007-10-18, 07:28
Medlem
526s avatar
Naturligtvis skulle jag offra mig för 1 milijon människor.
Det skulle ändå inte gå att leva om man inte gjorde det. Hur kul skulle det känns att tex äta en god middag och veta att så många dött för att jag ska kunna göra det. Skulle liksom ta aptiten ur livet. Förmodligen skulle man bli ett nervvrak med svår ångest.
Citera
2007-10-18, 10:55
Medlem
Kul som fan! Jag skulle nog tänka: "Haha, här lever jag och har det bra och dem där jävlarna fick dö för mig, hahaha!"
Citera
2007-10-18, 11:04
Medlem
ZiggeBuuss avatar
Så länge jag inte vet om det har jag inget problem med att 1 miljon människor dör på grund av mig. Men så fort jag får valet att det är jag som avgör, då skulle jag välja att offra mitt liv. Dels är jag inte rädd för döden, dels så tror jag att hade jag inte valt att offra mig själv från början så skulle samvetskvalet att jag låtit så många människor dö göra att jag ändå skulle ta livet av mig till slut...
Citera
2007-10-18, 11:09
Bannlyst
Men ni som inte skulle offra er för 1 miljon andra.

Är ni rädda för att dö??

I så fall varför?
Citera
2007-10-18, 11:11
Medlem
Jag är rädd för att dö, för att jag fruktar att inte kunna tänka eller känna något (så tror jag att döden är).

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Är man en normal funtad människa så låter man naturligtvis en miljon okända varelser dö framför en själv. Inget snack om saken och när det väl hade kommit till kritan så tror jag nog att din kompis inte hade hållit sitt ord. Eller så är han bra udda.

Ja, jag tror också det. Han ljuger säkert bara för att verka osjälvisk. Han är en riktig ensamvarg och verkar ha socialfobi, så jag tror knappast att han skulle offra sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in