2013-12-27, 14:16
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Du pratar om oskrivna regler och nämner att inte köra över tags. haha..

Tycker grabben ska få köra över den om dom kan lägga nåt bättre. Men upptäcker dom det blir ni säkert överkörda tillbaka!

Är man nya killar så borde man inte börja sin karriär med att ens köra över något. Inte ens tags. Vill man ha ett bra rykte ska man spela schysst. Kommer längre på det kan jag lova er.
Citera
2014-02-16, 01:20
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckyyy
Han torskade på denna va?, Såg han live på morgonkvisten, men hörde om polisbil där en kort stund efter?

Chuckyyy, Chuckyyy is it you?

Vilka minnen som väcktes när man läst tråden.
Härlig nostalgi med Motorex, Biltema Chrome, fixa bra caps, hemsnickrade pennor, tillverkning av klistermärken och stulna handskar från vc.
Även om jag inte varit speciellt aktiv själv, utan mest begrundat på avstånd så hade jag en period i min ungdom när en del roliga grejer genomfördes. Mest för spänningen och brudarna
Vi körde allt möjligt trams i stil med ARSLE/NFC/LODIS/REKTUM/S.K.O.D etc...

OT/anekdot (detta bör va preskriberat)
Hade varit och kört nåt i stil med "YO REKTORN(s) REKTUM" relativt stort och detaljerat på en skola, höll säkert på nån timme på 3 pers.
Detta följdes upp med en massiv bombning tills färgen va slut.

Vi kastade sen påsarna och begav oss till den lokala fritidsgården (som vi aldrig sett, eller besökt tidigare). Där tvättade vi händerna, köpte varsin läsk och trodde vi va smarta som inte skulle behöva stå ute o vänta på tåget för att ta oss hem.
Smart och tung på den tiden

OT/anekdot 2
Detta måste va 12-13 år sedan.
Vi hade kommit över 20 liter senapsgul färg på plastdunk från ett bygge. Vi planerade att rolla två ställen under kommande kväll.
Bestämde oss för att ta bussen, sagt och gjort konkade vi med alla prylar och den stora färgdunken.
Efter typ 5 minuter har dunket börjat läcka. Efter ytterligare 5 minuter var typ halva bussens golv färgat med blek senapsgul färg. Gick att läsa om eländet i lokaltidningen dagen efter
Citera
2014-02-16, 23:18
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Är man nya killar så borde man inte börja sin karriär med att ens köra över något. Inte ens tags. Vill man ha ett bra rykte ska man spela schysst. Kommer längre på det kan jag lova er.
vadå kommer längre? den som bestämmer det är snuten.
Citera
2014-02-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats

Vadå snuten? Slutar du måla om du torskar haha?
Citera
2014-02-17, 22:44
Medlem
Nargilehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
jag tror att han menade att man har lättare att bli accepterad inom graffitin som toy om man inte kör över andras tags....
Citera
2014-05-27, 13:57
Medlem
Hur ser scenen ut överlag i östergötland? Vilka kör?
Finns aktuella tumblrs osv?

Tycker ändå jag ser mycket fint när jag åker över då och då, men samtidigt mycket föråldrat bara.
Citera
2014-05-29, 15:54
Medlem
Kanske skulle nämna det i tråden om någon missat det. Linköping har nu en egen laglig vägg.
Cykeltunneln under Kallerstadsleden.
Citera
2014-06-05, 22:45
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Har inte befunnit mig i kretsarna på länge nu så har tappat sinnet för att hålla koll på de aktiva, vilka håller igång LK-scenen nu för tiden? Kör Och? Pods? Asc? Fus?
Citera
2014-06-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Har inte befunnit mig i kretsarna på länge nu så har tappat sinnet för att hålla koll på de aktiva, vilka håller igång LK-scenen nu för tiden? Kör Och? Pods? Asc? Fus?
PODS håller igång endel och FUS dyker upp ibland med, annars äre allmänt dött.. Känns som det bara är typ FEIS som håller uppe PODS med..

Ser väl någon enstaka ASC och OCH men det mesta är cirka ett halvår gammalt eller mer..
Citera
2014-06-08, 20:20
Medlem
Kanske bara är jag men känns lite som scenen dött.. Vilket tråden skvallrar om

Men vem vet kanske dyker upp massa i sommar, och snart borde väl de nya generationerna AKA "toysen" komma igång
Senast redigerad av FriBajs 2014-06-08 kl. 20:24.
Citera
2014-06-08, 20:42
Medlem
Feis lirar på som vanligt, Ribb kör en del, MNISM, Lest håller igång längst med linjen iallafall. ASC lirar på lite smått också, mycket fames verkar det som. OCH kör väl lite med, sitter en ganska stor kromare vid City Gross ut mot motorvägen som är signad 14. La märke till en för mig ny piece av Weila under järnvägsbron i infarten till Ryd/Valla för någon vecka sedan.

Verkar inte vara speciellt mycket aktivitet i den lagliga tunneln. Comix hade lagt en fet prodd senast jag var där men som nån tyvärr hade spittat med en massa streck (Nug copy).

Något som är kul är att HITIT lirat på en hel del iår. Förvisso mestadels i hamnen av det jag sett men även en del linjespots. Om man förlitar sig på instagram så verkar även Juck köra på ganska hårt i Norrköping med tags och throw ups.

Det jag kommer på för tillfället.
Citera
2014-06-08, 22:25
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Förhoppningvis som alla år tidigare så kommer väl scenen byggas upp nu när värmen slunkit in hos oss. Körs det några tåg nu förtiden? Åkte förbi yardet förut och såg lite färg men hade tyvärr inte tid att stanna och kolla. Var på ett grått X10. Stog Sala på det föresten.

Mycket toys som kör nu förtiden? Förra året var ju rejält mycket skit utspritt över hela Lkpg, kul att det körs, men inte när det förstör hela samhällssynen ännu mer genom att 12-åringar skriver kuk och fitta i varannan gångtunnel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in