2013-02-26, 20:35
Medlem
OgnomAmtefs avatar
För att få igång tråden litt...Nån ny piece som man ska känna till i stan eller så? Vilka tror ni blir nästa generation ''lkpg''-målare? Fan kom med lite frågor så vi har nått att snacka om! Tråden är ju typ död
Citera
2013-02-26, 22:23
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Känns förövrigt som att Linköping har blivit lite mer vänligt inom graff. Dom flesta beefsen har väl lugnat sej och fler och fler målar tillsammans... Kanske bara jag men fan...vill hitta ett skojigt samtalsämne...Sitter ju och är redo med ostbollar och citrusdryck!
Citera
2013-02-27, 10:14
Medlem
Jag tror ASC kommer leverera ganska bra grejer om fem år. Tycker redan deras grejer är mer intressanta än låt oss säga, Pods prylar. Hoppas dom kan göra sin egen grej utan att bli roststoppundare som dom flesta Linköpingsmålare har en tendens till att bli.
Citera
2013-02-27, 19:58
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdinternet
Jag tror ASC kommer leverera ganska bra grejer om fem år. Tycker redan deras grejer är mer intressanta än låt oss säga, Pods prylar. Hoppas dom kan göra sin egen grej utan att bli roststoppundare som dom flesta Linköpingsmålare har en tendens till att bli.

Sant! Dom kom väl in i spelet nyligen... Räknas som dom ett av dom större i linköping just nu? Vad fan är DSV och Speed/Was...? Ser ut som piss. usch.
Citera
2013-03-04, 12:23
Medlem
ElakBlattes avatar
Är det bara jag som har hört om filmen Ashtraywasp ska släppa?
Tror det fanns en trailer någonstans på hans tumblr. Tror dock inte det kommer vara något tåg-målande inkluderat, men vissa gillar väl när folk springer runt och bombar och målar tunnlar istället.
Har för mig att den filmas i Motala/Linköping trakten, vet inte så mycket om filmen då jag bara följer hans tumblr.

EDIT: Trailer till filmen http://vimeo.com/59909049
Senast redigerad av ElakBlatte 2013-03-04 kl. 12:26.
Citera
2013-03-04, 13:14
Medlem
ElakBlattes avatar
Förresten, någon som har koll på Motalascenen lite bättre än jag?
Håller mig nästan bara till en sida av stan och det verkar ganska dött här, det enda jag har sett är att tods och hem kör på lite som vanligt, har sett lite nytt iztek och f1 (BHW) nere vid kommunhuset och sen lite streetart bara. Fan folk får börja köra på igen ju!
Citera
2013-03-04, 15:30
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBlatte
Tror det fanns en trailer någonstans på hans tumblr. Tror dock inte det kommer vara något tåg-målande inkluderat, men vissa gillar väl när folk springer runt och bombar och målar tunnlar istället.
Har för mig att den filmas i Motala/Linköping trakten, vet inte så mycket om filmen då jag bara följer hans tumblr.

Det ska även vara en film på g med fih, ehg, crs och dom gängen också, kommer dock vara ganska begränsat sortiment
Citera
2013-03-04, 17:04
Medlem
Motala är så litet, så du får väl ta cykeln o åka runt o titta.
Vad det gäller småstäder, brukar det inte vara mycket graff o prata om..
Citera
2013-03-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBlatte

Haha jaja du följer bara hans tumblr...
Riktig vidrig toy-video förövrigt.
Citera
2013-03-05, 09:23
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet
Det ska även vara en film på g med fih, ehg, crs och dom gängen också, kommer dock vara ganska begränsat sortiment

Hörde att den endast kommer säljas lokalt? Hoppas inte någon horunge lägger upp den på tuben eller PB... Kan faktiskt lätt köpa en skön rulle med lst som springer runt och drar sträck och kör feta FIH paneler. Hoppas den är fet!
Citera
2013-03-05, 13:28
Medlem
ElakBlattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Haha jaja du följer bara hans tumblr...
Riktig vidrig toy-video förövrigt.

Haha, mjo.. det kan jag ju hålla med om att det är.
Ser ut som en film som liknar BST/CRS/WOL filmerna, kollade inte mer än hälften av alla deras filmer (Wolume 1, Retard 1 osv.)
Men Ashtraywasps film kanske skulle vara en kul rulle, har tröttnat lite på att varenda scen i svenska graff-filmer bara ska vara tåg. Vill se lite mera street-bombing i filmer, vilket denna verkar ha.
Citera
2013-03-05, 13:36
Medlem
ElakBlattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdinternet

En vid namn Akse reppar ASC här i Motala. Har inte sett sådär jättemycket utav han men märkt att det börjar komma mer och mer. En riktigt unik stil har han också, kan försöka få bilder på tagsen så fort jag orkar lyfta arslet och gå ut för en gångs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in