2006-10-20, 09:18
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill187
Man undrar ju vad ni har för filmsmak egentligen när ni på era listor dissar filmer som: plan 9 from outer space, blair witch project, mullholland drive, smala sussie,Royal Tenenbaums, gosford Park m.m.???

"Plan 9 from outer space" kan man inte se som en film, man får se den som ett monument över Ed Wood, han trodde verkligen på sina ideér och genomförde dem trots att han ej fick någon vidare hjälp från filmbolag och dylikt. Han brann verkligen för det han gjorde...

"Blair Witch Project" är eller rättare sagt var en unik folm när den kom, nu inspireras ju de flesta "nya" skräckfilmsregissörer av den, men hur filmens promotion lades upp är ju helt suveränt. GENIALISKT!!!

"Smala sussie": för en gång skull lyckas en svensk att genom inspiration från england/usa att gör en bra film som funkar i Sverige. De flesta andra som försöker göra filmer med inspiration från redan nämnda länder blir ju bara kalkonrullar!!! "Smala sussie" påminner mycket och geniet David Lynch filmer och detta är ej något negativt, allat den mannen rör vid är så obehagligt att man bara vill stänga av filmen/serien!!!!!!!!!!!!

Att en film promotas på ett nytt sätt (nätet) gör ju inte filmen bra. Hur tänker du då? sen tycker jag faktiskt rullen sög. Enbart frustrerande.

Smala Sussie var oxå ganska tråkig. Tyckte du Twin Peaks var obehaglig? oj.

Mulholland Drive var däremot väldigt cool, även om andra halvan blev ett ?.

Ingen av ovannämnda platsar dock i min sämsta lista, de är dock långt ifrån sevärda.
Citera
2006-10-20, 09:22
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Men och? Det är fortfarande en sjukt jävla dålig film. Det tjänar ingenting till att lalla runt och ta det som något annat. Filmfan suger så jävla hårt att det finns inte.

Själv tycker jag den är så kass att den är roande att se. En film är ju oxå beroende av vilka förväntningar man har. Ibland är jag på humör att se en riktig kalkonare, eller varför inte gamla Star Trek-serien. Sanslöst bra i sin avskalade studiomiljö. Vill jag däremot se ett påkostat maffigt äventyr typ Matrix skulle jag kräkas om en film typ Plan 9 skulle dyka upp på DVDn.
Citera
2006-10-20, 09:54
Medlem
Det mesta inom Svensk Filmindustri är sämst. Redan nu kan jag nämna:

Förortsungar som är ute nu på bio
Citera
2006-10-20, 10:15
Medlem
words of minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Det mesta inom Svensk Filmindustri är sämst. Redan nu kan jag nämna:

Förortsungar som är ute nu på bio

Blå måndag..
Citera
2006-10-20, 23:58
Medlem
Bobats avatar
Liftarens guide till galaxen var fan i mej också sämst var ju inte ens i närheten av böckerna
Citera
2006-10-21, 00:10
Medlem
jaha jovissts avatar
vill varna för the 8:th plague, mer idiotisk film får man leta efter, hyfsad gore och kamera, men storyn och skådespelarna är ruskigt usla.
Citera
2006-10-21, 00:11
Medlem
boo!s avatar
Såg just 'Hollowman II', kanske inte den sämsta jag sett men det var fan inte långt ifrån.
Klart sämsta filmen genom tiderna kan nog vara 'Cellblock 7'
Citera
2006-10-21, 00:56
Bannlyst
Dom två mest ruttna filmerna jag äger måste vara:

ivans xtc
Med bla en lättklädd Victoria Silverstedt (gissa varför jag köpte den). Handlar om en idiot i hollywood som mot filmens slut går och dör pga att han knarkat ihjäl sig, hela filmen e bara en massa tjöt etc, för att visa på hur "livet i hollywood" är, med knark, strul och sjäskande för att få filmroller. Fått flera filmfestivalpriser, bla londons, berlins och torrontos filmfestivaler. Sämre skit utan egentlig handling får man leta efter, vill man se Victoria ska man se extramaterialet, inte filmen.

Perfume
Ungefär samma som ovan, fast inte bara inriktiktat mot hollywood, utan kändiskap i allmänhet. En film om diverse strul som wannabee's i "kändislivet" har. Så så lite knark. Så dåligt och innehållsfattig att inte ens trailern lyckas ge sken av en handling.

Så... slå det om ni kan!
Citera
2006-10-21, 00:59
Bannlyst
btw, Smala Sussie är nog den bästa svenska filmen genom tiderna och platsar fan inte i denna tråden. Då har ni inte sett riktigt dåliga filmer. Se mitt inlägg ovan!
Citera
2006-10-21, 12:24
Medlem
stRs avatar
Det är kul att se invaliditeter skriva filmtitlar på filmer som inte ens är meningen att vara seriösa, som har kassa repliker och lite knasiga manus med flit.

Smala Sussie är precis som skribent ovan säger en utav de bästa svenska filmer någonsin.
Citera
2006-10-21, 12:31
Medlem
bolie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
....invaliditeter.....

Du tror inte att valt fel ord??

Den sämsta filmen jag sett på länge är nog "Nacho Libre"
Citera
2006-10-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Ja, vilket jävla patetiskt försök att göra en cool film. Alla klyschor som finns radade på varandra. Blir förbannad bara jag tänker på den och att folk verkligen gått på skiten är ännu mer förvånande och skrämmande.

ORD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in