2011-06-25, 23:45
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovven
Ser ut som en riktig höjdare. Så sjukt bra gjord!
http://www.youtube.com/watch?v=LrxZblVUkMU&feature=related

Precis, dom måste varit höga när dom gjorde filmen. Speciellt regissören.
Citera
2011-06-25, 23:46
Avslutad
"The curious case of benjamin button"...
Fy fan vilken prettosmörja, var uppriktigt arg efteråt. Kan inte fatta att den ligger på 8.0 på IMDB
Citera
2011-06-26, 00:57
Medlem
Lost in translation också 8 på imdb
Ingen vågar ge något annat betyg av skräck för att bli uthängda för att de inte förstår filmen...

Jösses vilket skit!
Bara för att man är en kändisregissörs dotter kan man skriva vad skit som helst. Och när manuset blir så jävla torftigt och kort pressar man in en personlig skithändelse i filmen som inte tillför ett skit för att dryga ut lite. Tänker på sjukhusscenen med Bob som var en självupplevd händelse av fröken sophia coppola.
Fan vad jag hatar den filmen.
menlös

Sen finns ju massor lågbudget filmer också
Citera
2011-06-26, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klippatyng
Ingen vågar ge något annat betyg av skräck för att bli uthängda för att de inte förstår filmen...

Jösses vilket skit!
Bara för att man är en kändisregissörs dotter kan man skriva vad skit som helst. Och när manuset blir så jävla torftigt och kort pressar man in en personlig skithändelse i filmen som inte tillför ett skit för att dryga ut lite. Tänker på sjukhusscenen med Bob som var en självupplevd händelse av fröken sophia coppola.
menlös

Håller absolut inte med. Lost in Translation är en av mina absoluta favoriter, blir ju lycklig av att se den, och det är just enkelheten bakom den som gör den så bra. Men men, smaken, baken och allt det där
Citera
2011-06-26, 01:24
Medlem
discgustingfrogs avatar
swordfish. inga kommentarer.
Citera
2011-06-26, 11:43
Medlem
Alive, nej inte den med Ethan Hawke men den jag menar handlar om samma sak.
Det syntes alltför tydligt att den var inspelad i en studio och att snön var gjord av frigolit.
Citera
2011-06-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippatyng

Jösses vilket skit!
menlös

Min favoritfilm har sett flera gånger och kommer se flera gånger till!

Saken med Lost In Translation är just att den inte försöker vara något den inte är. Det är inga galna biljakter där bilar hoppar högt filmat i slow motion, och inga yakuzas som försöker döda huvudrollsinnehavarna. Den är en tragikomisk verklig skildring av händelser utspelade i Tokyo, och Bill Murray passar perfekt för rollen som trött kändis. Sen är den snyggt filmad också.
Senast redigerad av lammern 2011-06-26 kl. 12:52.
Citera
2011-06-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Kung Fu Hustle. Världens sämsta film någonsin? Sjukt överdriven och kassa skådisar. Jag blev förbannad när ett piano började skjuta svärd, fyfan så jävla värdelös den var.

Du har inte förstått storyn. Den binds ihop på ett bra sätt i slutet och är allt annat än dålig, och kan absolut inte vara det sämsta du sett, såvida du inte nånsin sett någon annan film. Och att det är överdrivet? ja, det är en kung fu-komedi! I filmen springer man även under lastbilar, fångar en pistolkula med två fingrar, klyver en byggnad med en spark m.m, m.m.. (och något piano som skjuter svärd var inte med i filmen)
Citera
2011-06-26, 20:53
Medlem
Megashark VS. Giant Octupus kvalar med lätthet in på topp tio...
Citera
2011-06-27, 18:28
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoffy86
"Sånger från andra våningen" av Roy Andersson..en rejält överskattad film, då dålig att jag inte kunde se klart den..

Tittade lite grand på den när den gick på tv för några år sen, då fick jag se nån scen där man puttade ner en flicka för ett stup och nån snurrig gubbe på ett sjukhus som satt o gapa "Det är inte min son!". Förmodligen den mest pretentiösa skit jag nånsin sett, kanske var det det som var poängen?
Citera
2011-06-27, 20:27
Medlem
enomdans avatar
Sagan om ringen filmerna, Twiligt skiten, alla romantiska komedier .....

Hatar sånt som många folk tydligen gillar helt enkelt
Citera
2011-06-28, 15:03
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Den är inte ens så dålig så den blir bra. Se den inte, du kommer ångra dig.

Så där kan du ju inte skriva om du verkligen inte menar att man inte ska se den! Klart som fan man blir nyfiken!

Bland det sämsta är "Thor - Hammer of the Gods" med en av sönerna från "Tummen mitt i handen" i huvudrollen. Bara massa österuropeer i övriga roller + fula effekter och sämst i övrigt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in