Jag såg Resident Evil, första filmen. Jag tyckte faktiskt den var skitbra! Speciellt som den hade anknytningarna till spelet som man lirat innan.
Sen kom tvåan, och det började bli lite barnfilm över det hela. Monster och sånt. Lite sämre...
Sen kom trean, och den var så jävla dålig att jag ångrar att jag inte slutade se filmerna där.
Men sen kom fyran... Alltså... Om man gillar filmer där huvudpersonen har superkrafter, och bovarna är stereotypiska öststatssnubbar utan känslor, samt totalt skiter i om det är brister i varannan scen. Likt ett scenario i slutet då hon och någon annan kommer in i ett stort, tomt vitt rum.. Och för att sedan någon minut efteråt PLÖTSLIGT upptäcka att hela golvet är fyllt med blod efter något lik som blivit draget där eller något.
Eller då historien är sådan att man vet att det bara finns en endaste ingång till ett rum. Huvudpersonen och någon till går in där, och i några scener senare så är plötsligt fler personer där inne, men utan förklaring om hur de kom dig. Då ska man, med min mest ironiska röst sagt, se den!
Jag skämdes över att jag kollade på den! Det kändes som att man tittade på barnprogram och skulle tycka det var häftigt!