Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Jag kan säga att jag aldrig kommer att se om den igen, men samma sak säger jag om
The Pig Fucking Movie och
Stalker, och detta är filmer som jag verkligen håller högt. Dock så håller jag den som en riktigt bra film, med underbart vackert foto, råa slagsmål, och en drömlik atmosfär - som inte är speciellt djup, eller pretentiös överhuvudtaget.
Min personliga favorit när det kommer till Refn är dock
Bleeder, som är sinnessjukt underskattad!
Har faktiskt inte ens hört talas om hans nya projekt, men det måste jag kolla in!

Ja, kolla in
Drive, han fick faktiskt regissörs-priset i Cannes för den i år, dessutom är Ryan Gosling med (en personlig favorit). Så den kan bli riktigt bra faktiskt
Bleeder är en sån film som är tämligen underskattad. Jag minns att många av mina polare blev grymt besvikna när vi såg den. Dels för att de flesta förväntade sig en Pusher 2 (innan den riktiga tvåan kom), dels för att den ligger och trycker i ett psykologiskt gränsland som är hyfsat obehagligt för många.
Men jag gillar den riktigt, riktigt mycket. Länge sen jag såg den visserligen, men får väl återupptäcka den.
Visste du förresten att Kim Bodnia (Pusher 1, Bleeder) fick ett nervöst sammanbrott efter att ha spelat in Bleeder, vilket ledde till att hans föräldrar gick ut med ett press-meddelande där de sa att Kim aldrig skulle spela in en film med Winding Refn igen? Rätt kul historia, särskilt som de två verkade ganska tighta innan.