2011-01-23, 14:36
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag hoppas att det var ironi skrivet över hela det där inlägget? The Wrestler är en av de bästa amerikanska filmerna som kommit de senaste fem åren. På vilket vis menar du att filmen är dålig i avseende skådespel, manus och utförande? Förutom det faktum att du blir deprimerad av att se den?
Ser du bara lättsamma collegefilmer? Typ American Pie och dylikt?

Vi har alla olika syn på vad som är bra film. Personligen vill jag bli underhållen när jag tittar på film inte sitta och må dåligt, då kan jag lika gärna titta på nyheterna. Så ser jag på saken i alla fall.
Citera
2011-01-23, 15:39
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Vi har alla olika syn på vad som är bra film. Personligen vill jag bli underhållen när jag tittar på film inte sitta och må dåligt, då kan jag lika gärna titta på nyheterna. Så ser jag på saken i alla fall.

Ditt synsätt är inte på något vis unikt. Tyvärr är det beklämmande att notera att den stora massan inte klarar av att se annat än lättsamma nonsens produktioner med hjärndöd dramaturgi och övertydliga dialoger. Däremot låter jag det vara osagt om du tillhör den kategorin eller ej.
Citera
2011-01-23, 15:43
Medlem
Thunderhogs avatar
Nude Nuns With Big Guns

Såg den med en polare. Så otroligt dålig så det knappt går att beskriva. Ganska kul dock när det var en snubbe som spände på ALLT som hade pattar.
Citera
2011-01-23, 17:55
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ditt synsätt är inte på något vis unikt. Tyvärr är det beklämmande att notera att den stora massan inte klarar av att se annat än lättsamma nonsens produktioner med hjärndöd dramaturgi och övertydliga dialoger. Däremot låter jag det vara osagt om du tillhör den kategorin eller ej.

Jag tittar garanterat mest på vad du skulle kategorisera som hjärndöd film, Action och Science Fiction är mina favorit genrer. Drama och romantiska filmer intresserar mig inte alls.
Citera
2011-01-23, 18:11
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Jag tittar garanterat mest på vad du skulle kategorisera som hjärndöd film, Action och Science Fiction är mina favorit genrer. Drama och romantiska filmer intresserar mig inte alls.

En film behöver inte vara hjärndöd per se för att den tillhör en viss genre. Det finns väldigt många action- och science fiction filmer som är väldigt bra både vad gäller innehåll och utförande. Det jag menar är att det tyvärr finns alldeles för många människor som inte klarar av att se annat än lättköpta storproduktioner, filmer som inte har någon annan mening än att underhålla betraktaren för stunden. Filmer med vare sig budskap eller någon mening oavsett genre.

Ibland kan det vara stimulerande och utvecklande att utmana sig själv intellektuellt och se annan film än det som skeppas över ifrån Hollywood, går på svensk bio eller ligger på topplistan i din lokala videobutik.
Citera
2011-01-23, 18:19
Medlem
Måste säga Stinsen Brinner. Jag kan se det mesta även om det inte är bra men den är verkligen lidande hela filmen igenom. Det är så dålig buskis så att t.o.m. Stefan och Krister är bättre. uschhhh!
Citera
2011-01-23, 22:38
Medlem
Plegde this!

...
Citera
2011-01-24, 05:03
Medlem
Citat:

Hahah håller med , du glömde dock att du skriver på fb. Är det lite substans i filmen och i viss mån lite deprimerande och verklighetsbaserade filmer blir de sågade direkt som världens sämsta. Är antingen svart eller vitt som gäller här, nån innan såga avatar det var det var dåligt skådespeleri tydligen
Citera
2011-01-24, 05:19
Medlem
RoaldDahls avatar
De flesta filmer överhuvudtaget är ju skitkassa.

* Fyra bröllop och en begravning
* Idioterna
* Mr Jones
* Tomten är far till alla barnen
* Cape Fear
* Blue Velvet

är exempel på riktigt usla filmer.
Citera
2011-01-24, 15:26
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Jag var betydligt yngre. Och visst, den är en av de vrickade hjärnvridande otäcka 70-talarna som gjordes då, Blecktrumman, Quatermass conclusion, Wicker Man, The pied piper, The Devils med flera. Men dålig? I helsicke. Kalkon? Glöm det.
Bara för att den gjordes under en tidsperiod då värderingar och sätt att göra kultur var annorlunda än nu gör den inte sämre. Ty en sak är klar: varenda fråga, eller åtminstone de största, som science fiction kan ställa sig avhandlas här. Och det gör den väldigt bra!
Möjligen att den tilltalar vissa, själv fann jag det mest komiskt när karaktärerna började citera Nietzsche och hålla på, då filmen i övrigt håll så låg nivå att det mest framstod som en nödåtgång för att få med "ett djup".
Filmen i stort var patetiskt dålig, att den lånar tre Nietzsche-citat och ställer "stora frågor" (utan att lyckas besvara dem eller skildra deras problematik särskilt ingående) gör den - om möjligt - snäppet sämre.
Citera
2011-01-24, 15:34
Medlem
Ingetinternets avatar
Nya versionen av 3:10 to yuma med Russel Crow är så jävla rutten.
Inte en logisk scen, bara skit den rullen!
Citera
2011-01-25, 04:05
Medlem
F.D.Ls avatar
Citat:
Jag hoppas att det var ironi skrivet över hela det där inlägget? The Wrestler är en av de bästa amerikanska filmerna som kommit de senaste fem åren. På vilket vis menar du att filmen är dålig i avseende skådespel, manus och utförande? Förutom det faktum att du blir deprimerad av att se den?
Ser du bara lättsamma collegefilmer? Typ American Pie och dylikt?

Bästa? Tror jag knappast. Filmen är negativ. Allt med filmen är negativt, att " The Ram" är en knarkande gamling som inte har någon kontakt med sin dotter och lever fortfarande på att brottas för skit pengar.

Nej, ser inte bara lättsamma filmer.

Du kan ju själv berätta vad du tycker är så bra med den så länge det inte är OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in