2009-05-20, 23:02
Medlem
Jimmypops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamessesII
Kung Pow: Enter the Fist, drog inte på smilbanden en enda gång.

You go that way i go home!

Den är ju skön ju
Citera
2009-05-20, 23:37
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slangen88
Om det är någon film jag har klagat på ända sen jag började se den till slutet
var det ju ... Nu ska vi se, kommer inte ihåg vad den hette, men det var
något med "Water" i titeln.

De den handlar om är ju så att dom ska ut och dyka i någon form av turist
båt, kommer dit och blir lämnade där i vattnet. Därifrån händer det inte ett
dugg. Dom flyter runt i vattnet i 90 minuter. Man ser 2-3 hajar som bara
simmar förbi. Har för mej att mannen dör av något speciellt.

Iallafall, den filmen är den sämsta jag sett .
Du syftar på Open Water,
http://en.wikipedia.org/wiki/Open_Water_(film)
Citera
2009-05-22, 06:08
Medlem
Marviils avatar
Troll 2
I love trouble
the hills have eyes 2
mumien 2
American Psycho 2
Battle for Haditha
Blixt Gordon
Dykaren
Splash
The Last Drop

ja det var väl några av dom sämsta
Citera
2009-05-22, 12:10
Medlem
illusionistens avatar
Mega shark vs Giant octopus med Lorenzo "Renefuckingade" Lamas. Nu är jag bara inte säker om det är den sämsta eller den bästa filmen jag någonsin sett.
Citera
2009-05-23, 17:53
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmypop
You go that way i go home!

Den är ju skön ju

Jag fatta inte den heller, först.
Men efter att dom hade den på ständigt i lumpen så förstod jag en del grejer iaf
Citera
2009-05-23, 18:22
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illusionisten
Mega shark vs Giant octopus med Lorenzo "Renefuckingade" Lamas. Nu är jag bara inte säker om det är den sämsta eller den bästa filmen jag någonsin sett.
Är det inte en avsiktlig parodi? Den kan ju vara dålig ändå, men inte utifrån kriteriet att den är en strejt film.
Citera
2009-05-23, 19:50
Medlem
ugglapugglas avatar
Alla filmer som tv6 visade förr (innan tv6 blev det det är idag tror det hette tv6 action eller något liknande då).

Ville man se en dålig film så var det ju bara blunda och sätta fingret på deras tablå ALLT var dåligt. Bland annat så visade de otecknade Super Mario. Det är nog jävlar i mig det sämsta jag har sett. Skummgumiväggar och rök, och vilken jävla kanal visar en sådan film kl 22 på kvällen?

Svårt att förstå hur de kunde hitta så mycket skit.

Lesser Prophets och Dark Harbour andra två botten napp så jävla skit dåliga så det saknar motsvarighet.
Citera
2009-05-23, 20:10
Medlem
illusionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Är det inte en avsiktlig parodi? Den kan ju vara dålig ändå, men inte utifrån kriteriet att den är en strejt film.

Vad spelar det för roll, filmen är genomusel på alla sätt och vis, både som vanlig film och som parodi. Jag antar att man inte gör en film som heter Mega Shark vs Giant Octopus med målet att vara allvarlig och vetenskaplig korrekt, men den saknar den glimten i ögat som gör många av 80tals dåliga filmer till kanonrullar. Om den faktiskt tog sig allvarligt skulle parodin vara så slående att den skulle hamna i historieböcker. Så här blir det bara att Uwe Boll framstår som Bergman i jämförelse.
Citera
2009-05-23, 20:38
Medlem
BrainDisorders avatar
Måste varna för The Happening. En riktig skitfilm.
Citera
2009-05-23, 20:39
Bannlyst
Svenska filmproduktioner brukar vara extremt usla!
Citera
2009-05-23, 21:36
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortificator
Svenska filmproduktioner brukar vara extremt usla!
Åja, förutom att de merendels befolkas av svenska skådespelare, är iscensatta av svenska regissörer och har svenska scenografer, är det väl inte nåt större fel på de flesta av dem.
Citera
2009-05-24, 02:14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadgasm
Kampen om Galien med Christopher Lambert och Hellen Hunt. Behöver man säga mer? Nej. Bilden av Hellen Hunt som krigar kvinna fäktas med svärd med filmvärldens vattenskalle nummer 1 går inte att ta på allvar.
Ha-ha! Something Awful recenserade den genom att posta okommenterade screenshots. Såg den dock under några småtimmar och måste säga att bilderna såg bättre ut när de rörde sig och det fanns ljud till.
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Pyramiderna byggdes med hjälp av mammutar... Ska man skratta eller gråta?
Jag såg den med min far och vi uppskattade de skenande mammutarna.

Men med risk för att sparka på liggande lik så får jag väl komma med den femtielfte sågningen av Bergman genom att citera min syster som inte heller gillar hans filmer för att skådisarna låter som om de är påtända och utvecklingsstörda.
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Åja, förutom att de merendels befolkas av svenska skådespelare, är iscensatta av svenska regissörer och har svenska scenografer, är det väl inte nåt större fel på de flesta av dem.
Mmm... Och att de som har någon som helst potential till att vara rockenroll fjantar till sig rejält. T.ex. Persbrandt som inte kan stå för att han vill vara rockenroll, utan skall vara jourhavande fadder åt halva Afrika eller hur det nu var.

Varför finns det ingen svensk regissör som John Waters eller producent som David Friedman? Måste jag ta itu med det så att det blir ordentligt gjort, eller?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-05-24 kl. 02:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in