2010-12-20, 22:43
Medlem
Endel i denna tråd verkar sannerligen kunna mycket om film.
Citera
2010-12-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Jag förstår inte vad du menar när du skriver att han inte kan ha "sätt" många filmer.

SETT!!!!!!!!! FÖR FAN SETT!!! SETT, SETT, SETT!!!!!

NEHE DÅ MÅSTE DU VARA NÅGON EFTERBLIVEN PERSON SOM INTE KAN FÖRSTÅ MYCKET.

Citera
2010-12-21, 06:33
Medlem
gucci_manes avatar
Allt med Kevin Bacon...
Citera
2010-12-21, 15:44
Medlem
fintnirs avatar
Det blir lite problematiskt med tråden, då man skulle kunna tillämpa frasen "tycker du film-1 är den sämsta du någonsin har sett, har du inte sett mycket" på ofantligt många exempel. Ett annat litet dilemma är ju när filmen blir tillräckligt "dålig" så blir den bra på ett sätt, tex Plan 9 from Outer Space som oftast räknas som den sämsta filmen som någonsin gjorts. Men den är såpass dålig så den blir underhållande, och har man sedan läst på lite om Ed Wood och kanske sett Ed Wood(filmen) - kan den bli riktigt intressant. Så gränsen mellan den verkligen sämsta filmen måste ju dras precis mellan värdelös och så värdelös att det är värt att fortsätta kolla. Jag skulle nog sätta gränsen när man känner att regissören verkligen lever i värld omgiven av yes-men och verkligen tror att han/hon är skicklig och att filmen kommer bli konst. Många nämner ju Michael Bay här och det är väl ett hyfsat bra exempel på en högbudget-regissör som inte har någon substans för fem öre. Några filmexempel som frekvent nämns bla. Armageddon, Pearl Harbor, Batman & Robin etc är verkligen misslyckade filmer men liksom sämsta filmen som man någonsin sett... det förblir ju subjektivt.
Citera
2010-12-21, 15:50
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikholm
Ja, den är dålig. Bara den första som är bra

Rocky IV är ju fan den bästa i serien. Sen kommer väl den första.
Citera
2010-12-21, 15:55
Medlem
Skyline.

Slösa inte bort 94min av ert liv genom att se denna film.

Usla skådisar, uselt manus och århundradets sämsta slut!
Citera
2010-12-21, 16:17
Medlem
Piranha, sämsta film jag sett. Mkt snygga tjejer men f.ö heklt jävla värdelös.
Citera
2010-12-22, 00:36
Medlem
russianblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Kan lägga till 300 också. Galet överskattad film.

Scary Movie-filmerna och The Big Lebowski tilltalade mig inte heller.

Tyckte inte heller att The Big Lebowski var någon hit, hade förväntat mig bättre faktiskt.
Citera
2010-12-22, 00:52
Medlem
"insane " en svenskskräckfilm .... fyfan va B den var...
Citera
2010-12-22, 02:02
Medlem
perhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
"insane " en svenskskräckfilm .... fyfan va B den var...

Riktigt usel!
Citera
2010-12-22, 02:07
Medlem
borojs avatar
Den senaste "Robin Hood" med Russell Crowe. Satan vad tråkig den var, somnade nästan flera gånger under filmens gång.
Citera
2010-12-22, 04:20
Medlem
Dantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
Den senaste "Robin Hood" med Russell Crowe. Satan vad tråkig den var, somnade nästan flera gånger under filmens gång.
Håller med, men främst för att jag hade lite andra förväntningar. Dom hade ju i stort sett marknadsfört filmen som en ny Gladiator och enligt trailern verkade det vara en actionfilm. Det var dock lite fel, eftersom det är typ ett drama med två enstaka actionscener under 2 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in