2009-02-06, 20:54
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minscha
Pretty woman.......

+1
Citera
2009-02-06, 21:21
Medlem
Ringdans: Såg faktiskt remaken före originalet och kan inget annat än att hålla med. Originalet är 100x bättre.
Citera
2009-02-06, 21:39
Medlem
Sieglindes avatar
Såg något extremt värdelöst för många år sedan: Alien From The Deep. Av alla skräpfilmer jag sett så har just den här jag kommer ihåg namnet på.
Jag kanske minns helt galet men jag har för mig att den verkade vara dubbad till engelska... ska nog låta det vara osagt... Dålig var den iaf.
Citera
2009-02-06, 22:57
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Hmm har nåt minne av att ha sett nån Sci-Fi (-komedi?) med Matt LeBlanc från vänner. Usel var den iaf.
Citera
2009-02-06, 23:50
Medlem
The Shining, och nu skojar jag inte!

Men det beror antagligen på att jag såg den för första gången för en vecka sedan, och "effekterna" var skrattretande. Jag tycker det var en dålig film.
Citera
2009-02-07, 13:32
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
The Shining, och nu skojar jag inte!

Men det beror antagligen på att jag såg den för första gången för en vecka sedan, och "effekterna" var skrattretande. Jag tycker det var en dålig film.

Men snälla människa! Menar du att alla filmer gjorda innan 90-talet som inte innehåller massa jättehäftiga superduperspecialeffekter är dåliga? Vad hade du velat se istället, ljussabelsfighter, jätterobotar och gigantiska explosioner?
Citera
2009-02-07, 14:58
Medlem
Solstolens avatar
Jag såg "All the Boys Love Mandy Lane" i går med ett par vänner, och den var inte bra alls. Allt kändes så jäkla taffligt gjort bara, svårt att förklara.

http://www.imdb.com/title/tt0490076/

Kanske inte den sämsta jag sett, men inte långt därifrån!
Citera
2009-02-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Men snälla människa! Menar du att alla filmer gjorda innan 90-talet som inte innehåller massa jättehäftiga superduperspecialeffekter är dåliga? Vad hade du velat se istället, ljussabelsfighter, jätterobotar och gigantiska explosioner?

Alla har olika smak, och den filmen är inte dålig enbart pga effekterna. Tycker det mesta är dåligt med den, långtråkig film.
Citera
2009-02-07, 19:41
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Alla har olika smak, och den filmen är inte dålig enbart pga effekterna. Tycker det mesta är dåligt med den, långtråkig film.

Det är ingen film man ser på datorn, slötittar på, ser i dagsljus eller kollar med polare som tjatar huvudet av en.

Vidare så måste man ha lite förståelse för den gamla skolans filmer. Var man en liten knatte när Titanic kom ut så har men i regel ingen koll eller uppskattning för filmer gjorda på 80-talet eller bakåt.

Med det sagt så är The Shining inget megamästerverk, men den förtjänar absolut inte att kallas dålig.

Skådespeleriet, rekvisitan och inte minst stämningen är alla snuskigt väl utfört.
Citera
2009-02-07, 19:42
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironmaidengeek
Hmm har nåt minne av att ha sett nån Sci-Fi (-komedi?) med Matt LeBlanc från vänner. Usel var den iaf.

Lost in Space

Ja den var usel.

Lite kul fakta är att när man planerade Gollums CGI inför Lord of the Rings (innan man visste hur bra det faktiskt skulle bli), så sa man "Kommer vi ha bra effekter där eller kommer det vara Lost in Space...?"
Citera
2009-02-07, 22:02
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Dude where is my car är jävligt kass.
Citera
2009-02-07, 22:07
Medlem
piawws avatar
Efter att nyligen sett 'The Mist' kan jag upplysa om att den inte ligger särskilt högt iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in