2009-02-04, 19:29
Medlem
Trammiss avatar
Jag har väl sett relativt mycket filmer under mitt liv. Så som i himmlen var en film som jag verkligen avskydde mer än döden. Bara hela "handlingen" är ett jävla skämt. Sen så har jag alltid hatat svenska filmer och de usla skådespelare som medverkar i filmerna.
Citera
2009-02-04, 19:30
Medlem
ValeNs avatar
Mm, som alla andra har sagt, så är Epic/Date/Disaster Movie filmerna och Meet the Spartans fan i helvetes värdelösa och helt idiotiska. Tar jävligt kål på tålamodet.
Citera
2009-02-04, 20:17
Bannlyst
Troll 2 någon? I och för sig är den så ofantligt usel att den emellanåt blir underhållande.
Citera
2009-02-04, 21:05
Medlem
sverker11s avatar
P.S. sista sommaren - en svensk ungdomsfilm från 1988. En helt igenom urusel film som ger mig rysningar av obehag när jag påminns om den. Den är ovanligt usel till och med för att vara en svensk ungdomsfilm.
Citera
2009-02-04, 21:56
Medlem
marcus90_kungs avatar
"Blind" - en film om drogmissbruk. Handling: 2 killar i 20-årsåldern ska på krogen. De tar en respektive 2 extasy, han som tar 2 dör i en överdos Därefter börjar en hård kamp för den överlevandes föräldrar med att förtrycka han tillbaks till dagismentalitet.
FMN stod för budgeten på 30000kr så jag förväntade mig ingenting annat.

"War of the worlds II" Suuuuger. Störde mig på och garvade mest åt att filmens "svarta snubbe"(nivet han som alltid hänger efter hjälten, är feg, tycker att hela världen är emot han och säger saker som "Eeey man, waz up?" och "Hey, you cant just leave me here, ey man were you goin?") var vit. "Svarta killen" var vit!! Jag är 100 på att birollen var gjord för en svart skådespelare. Utöver det så var det TV-serie-känsla över filmen. Ingen av skådespelarna gjorde ens en OK insats och insidan på rymdskeppen var uppenbarligen gjorda av tyg.
Är ni, precis som jag, nyfikna på andra filmen för att den första var bra så säger jag att ni kommer ångra er grovt.
Citera
2009-02-04, 23:07
Medlem
petowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringdans
Har tyvärr inte sett den, men har bara hört gott om den. Så den vill jag se!
Jag har sett den tre gånger, skrattade åt kvalitén varje gång
Citera
2009-02-05, 10:43
Medlem
LasseKongoos avatar
Jag såg en riktigt jäkla kass film för några veckor sen, "the midnight meat train" heter den och har av någon för mig helt obegriplig anledning fått 6 av 10 röster på IMDB?? (http://www.imdb.com/title/tt0805570/)
Citera
2009-02-05, 23:58
Medlem
Crackiesmallss avatar
Little miss sunshine hatar verkligen den filmen.
Citera
2009-02-06, 00:08
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Little miss sunshine hatar verkligen den filmen.
What?! Varför? Den är ju skitbra!
Citera
2009-02-06, 00:34
Medlem
skabbhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
What?! Varför? Den är ju skitbra!

Precis

De absolut värsta filmerna är alla Epic movies typ. Alla collegefilmer börjar också gå mig på nerverna
Citera
2009-02-06, 00:44
Medlem
Conan - förstöraren.

förstår inte vad som är så kul med att se en anabola barbar som springer runt i thighs och ett svärd som är 2 meter. själv satt jag och skrattade mest när jag såg den

http://www.youtube.com/watch?v=piZ5fJoTZkc <3
Citera
2009-02-06, 01:31
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Conan - förstöraren.

förstår inte vad som är så kul med att se en anabola barbar som springer runt i thighs och ett svärd som är 2 meter. själv satt jag och skrattade mest när jag såg den

http://www.youtube.com/watch?v=piZ5fJoTZkc <3
Conan-filmerna har väl ett par år på nacken. Det var väl macho/ typiskt på den tiden. Sen så bygger ju filmerna på serietidningar, och då är det ju standard med anabola-krigare i tights med 2meterssvärd. Förövrigt så går det inte att göra film av serier som Conan, just för att det är gjort för att vara en serietidning, inte film.

För att bidra så tillägger jag "broken arrow". Jag har sett parodier som är mindre överdrivna än denna film. Jag tror att de fick ett kontrakt för John Travolta och tog första bästa manus de snubblade över. Jag fattar inte att de kan lägga miljardbelopp på filmer som suger. Varför inte lägga lite av pengarna på ett vettigt manus?

"Epic movie" och "meet the spartans" är ju i en klass för sig. Vet inte skaparna att när man driver med filmer så ska det även vara roligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in