2008-12-25, 13:35
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewhaen
Vilket sammanträffande. Såg precis Arn 2 - Riket vid vägens slut.

Jag säger ungefär såhär om den:
Jävla sönderdramatiserande säckiga skitskådisar hela jävla bunten. Jag trodde att Stellan skulle få behålla sin heder som en bra skådespelare, men nej. Och jag skulle inte bli bestört om resten av hans medskådespelare i familjen lekte i lite olja för att sedan snubbla ner i en vulkan. Dom kan för fan inte ens läsa en replik på ett normalt sätt. "MIN TID HÄR.... är över."

Inte blir det bättre för att Jan Guillou har skrivit skiten och tjänar en massa pengar på skiten heller. Fy fan i helvete. SE DEN INTE.

Gah... Det var skönt att få sagt.

ja jan guio är nog inte utfattig.....
Citera
2008-12-27, 16:52
Medlem
Jag såg disaster movie igår så den ligger i topp nu för min del.
Citera
2008-12-27, 21:29
Medlem
Über_menschs avatar
Der untergang är ju rent ut sagt pissusel, Bruno Ganz saknar all integritet och trovärdighet. FAn va lack jag blir, nu ska här våldsrunkas!!!
Citera
2008-12-27, 21:33
Medlem
Chixs avatar
Det gör ont i magen var gång jag tänker på det, med alla dessa år som gått sedan jag såg skitfilmen... Men jag lägger min röst på Spider (2002).

Länk: http://www.imdb.com/title/tt0278731/
Citera
2008-12-27, 23:49
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Der untergang är ju rent ut sagt pissusel, Bruno Ganz saknar all integritet och trovärdighet. FAn va lack jag blir, nu ska här våldsrunkas!!!
öhm öhm nu har du väl ändå fel. och var rädd om snoppen
Citera
2009-01-03, 03:59
Medlem
Krullpulvers avatar
Säkert någon som sagt Plan 9 from Outer Space, men den är SJUKT DÅLIG!
Citera
2009-01-03, 04:07
Medlem
saftad_burks avatar
I somras: "the ice pirates" Asskön b-film med en slutscen som gjorde det hela värt att kolla på.
Usel som fan, men underhållande.

Idag: american pie 4 eller nått liknande skit. Sög getkuk och var inte ens roligt. Tuttar och sex. Hjärndödhet och patetisk småbarnshumor.
Såg dock en bättre film efter. A love song for Bobby Long. Så jävla underbar. Kan inte tröttna på den!
Citera
2009-01-03, 12:35
Medlem
thotthes avatar
Lägger min röst på Transformers. Kunde inte kolla mer än 30 min. Vedervärdig.
Citera
2009-01-03, 12:40
Bannlyst
solstorm, göta kanal 2, mikael nyqvists samlade verk, garden state, baltic storm
Citera
2009-01-03, 12:57
Medlem
norces avatar
Jag ser inte så mycket skitfilm, för jag vet oftast redan innan att der är kassa. Men D-Wars var nog något av det värsta jag har sett.

- Men jag lovar, det stod en drake på min trädgård!
- Jojo, precis, säger en psykolog och skriver i sina papper.
Plötsligt dyker en drake upp i fönstret bakom henne. Ni kan nog gissa vad som händer sen.
- Kolla kolla, där är draken!
Efter ett bra tag kollar hon, och då är den borta.

Någonstans där slutade jag kolla.
Citera
2009-01-03, 13:09
Medlem
Thubbes avatar
Har en polare som samlar på b-filmer, nån gång när jag var hemma hos honom kollade vi in en tiktig jävla skitrulle som han såklart sett många många gånger.
Filmen hette Rymd-invasion i lappland, amerikagjord men inspelad i sverige, utgiven 1959, och handlade helt enkelt om att ett UFO störtar i lappland. På filmomslaget stod det "våld, sex och mycket annat" men sexet bestod av en kvinna som duschade bakom ett draperi och våldet bestod av en snubbe som sprang ut ur ett fallande hus. Filmen bestod till stor del av vyer över lappland och varje gång någon skulle ta skidorna någonstans fick man se nästan hela dennes färd.
Filmen slutade med att rymd-invånarna åkte hem, helt utan att man fick reda på varför, och detta gjorde dom genom att spola scenen då ufot störtade baklänges.

Edit: denna var det: http://www.imdb.com/title/tt0053232/
Citera
2009-01-03, 14:11
Medlem
Ja, att svensk film suger hästballe konstateras gång på gång i den här tråden, och det har huvudsakligen två orsaker.

1) För att bli skådespelare i Sverige behöver man bara kunna en sak: prata stockholmska.

2) Den som har velat göra en film i Sverige har sedan länge alltför lättvindligt beviljats stöd från det inkompetenta Svenska Filminstitutet. Svenska Filminstitutet är en patetisk organisation, totalt nerlusad av korruption och nepotism, vilket i sin tur resulterar i att att långfilmskonsultenterna bara ger bidrag till etablerade filmregissörer.

Pengarna har i de flesta fall använts till helt andra saker än att producera kvalitetsfilm, utan har istället använts till resor, köp av kapitalvaror m.m.

Att uppge att man tänker producera film har blivit en lukrativ affärsverksamhet. Sök bidrag, anställ en medioker regissör och dito skådisar. Lev livet på annan ort. På skattebetalarnas bekostnad.

Som en Cecilia Wallin sa: När kommer nästa politisk korrekta film om en icke-fungerande integrationspolitik där blattar mest är missanpassade clowner i landet lagom? eller Kanske ett till polisdrama om en magsårig polisgubbe som helst av allt lyssnar på klassiskt och hinkar årgångswhiksy? Eller varför inte ännu en rulle om hur inskränkta alla norrlänningar är?

OnT: Strul, Göta kanal, Sällskapresorna, Repmånad, Tick-Tack, 9 mm, Allt av Nutley m.m m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in