2009-01-20, 16:21
Medlem
M.BlueEyess avatar
den absolut sämsta filmen (i min mening) i alla katigorier är Ett hål i mitt hjärta med Lukas Moodysson.

story:
en regning söndag, polarn å jag hade precis klippt en liten holk och tyckte det skulle bli mysigt att gå på bio. å sen börja det.. den mest absurda äckligaste film jag någonsin sätt. folk buade när filmen var slut, å hade jag stött på den där jävla lukas hade jag krävt pengar och tiden han tagit från mig!
Citera
2009-01-20, 16:51
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monoceres
Ingen tvekan för mig. Jag har sett mycket skit, men Doom tar fan priset. Aldrig har jag hatat varje sekund, varje liten bildruta av en film så som jag hatade Doom. Nu såg jag den med kompisar så alternativet att bara stäng av och göra något annat fanns liksom inte där. Hade jag sett den själv hade den förmodligen åkt i papperskorgen efter c:a 5 minuter.

Jag kan seriöst inte komma på någon sysselsättning som är ett sådant slöseri med tid som att se på denna dynga.

Kan väl instämma i stort, men det hade ju bara varit att hoppa fram till filmens enda behållning: när man får se hjälten i förstapersonsvy, dvs så som de borde gjort hela jämrans filmen!
Citera
2009-01-20, 17:43
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.BlueEyes
den absolut sämsta filmen (i min mening) i alla katigorier är Ett hål i mitt hjärta med Lukas Moodysson.

story:
en regning söndag, polarn å jag hade precis klippt en liten holk och tyckte det skulle bli mysigt att gå på bio. å sen börja det.. den mest absurda äckligaste film jag någonsin sätt. folk buade när filmen var slut, å hade jag stött på den där jävla lukas hade jag krävt pengar och tiden han tagit från mig!
Kan faktiskt bara hålla med dig. Hyrde den med tjejen och vi båda väntade oss en djup och lite ungdomlig film al'a Fucking Åmål men fick istället en Blodig Halvporrfilm al'a flashbacks mondo-, goreforum.
Citera
2009-01-21, 01:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
HIMLENS HJÄRTA
Himlens hjärta, en svensk film med Lena Endré, Mikael Persbrandt, Jakob Eklund och Maria Lundqvist är utan konkurrens den sämsta filmen jag sett.
Det var häpnadsväckande att se hur kass den var. Handlingen är att två par i övre medelåldern sitter och disskuterar främst relationer, otrohet osv i två olika, men lika gråa hem. Bara tomt prat, ett evigt pladder om ingenting.

Enda som bet sig fast var att Persbrandts rollfigur ofta utbrast i kommentaren "-Går du ofta runt och tänker på det här". Det är ett citat jag kört på alla människor jag träffat på som berättat något den senaste tiden, och det är ju lite kul. Men filmen är så jävla kass så det var sjukt att se hur det kan gå så illa i en filmproduktion. Absolut sämsta jag någonsin sett. Jag har sett många dåliga filmer och att välja ut den sämsta känns verkligen som en tung grej, denna ÄR sämst!

Kort scen från Youtube, har man sett den så har man sett filmen, såhär är den hela tiden: http://se.youtube.com/watch?v=ZlFfWTtS2R4
Citera
2009-01-21, 02:01
Medlem
Aktiverads avatar
finns ju en jävla massa dåliga filmer, vet inte vilken som var värst dock :P
Citera
2009-01-21, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Nä, den filmen är ju ett mästerverk jämfört med Tre Solar av Rickard Hobert.
Hela svenska så kallade skådespelar elit var på plats och lyckades göra den absolut sämst filmen i svensk filmhistoria. Året var 2003 och då borde det varit omöjligt att få pengar till sånt skit, möjligtvis om det hade varit på 80-talet

Persbrandt, Lassgård, Kjell Bergquist, Endre, vad tänkte ni på när ni läste manuset och tackade ja till rollen?!!

Den Värkar ju bra
http://www.moviezine.se/film/tresolar
Citera
2009-01-21, 08:52
Medlem
carebears avatar
Vad heter den där filmen med Lill Lindfors(?) som zigenartant eller liknande? Bedrövligt dålig iaf. Utspelas i nåt slags "förr i tiden", men suger mest.
Citera
2009-01-21, 09:17
Medlem
On fires avatar
Jag nominerar Fire & Ice: The Dragon Chronicles, jag hade inga egentligen höga forhoppningar om den men det var oändligt mycket värre än jag trodde.
Specialeffekterna ser ut att vara gjorda av en utvecklingsstöd enarmad 12 åring i paint, dialogen har har lika stort djup som en kaffekopp och det går bara utför.
Trots att jag var mer än måttligt påverkad av diverse substanser och i det tillståndet brukar jag tycka det mesta är bra så orkade jag inte ens se hela. Jag ångrar att jag slösade bort de minuterna av mitt liv och kapaciteten av bandbredden för att ladda ner den.
Edit: jag kanske borde skriva vad den handlar om men jag uppfattade aldrig det innan jag stängde av den, något om drakar är det iallafall.
Senast redigerad av On fire 2009-01-21 kl. 09:19.
Citera
2009-01-21, 09:18
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.BlueEyes

s

Som jag minns var han aldrig med i "Ett hål i mitt hjärta". Filmen var gjord av honom inte med honom.
Citera
2009-01-21, 11:49
Medlem
PhatPhils avatar
Såg stripper academy, http://www.imdb.com/title/tt1018790/ , i veckan. Var som en porrfilm utan knullandet!
Löjlig story, usel prodution, usla skådespelare.
Väntade mig hela tiden att nån skulle börja knulla heltplötsligt.
Citera
2009-01-21, 19:38
Medlem
M.BlueEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Som jag minns var han aldrig med i "Ett hål i mitt hjärta". Filmen var gjord av honom inte med honom.

det var väl underförstått trotts mitt stav fel...
Citera
2009-01-21, 19:44
Medlem
Rembrandths avatar
Blå Måndag!
En riktigt usel, svensk film. Vet inte riktigt inom vilken genre man ska placera den... Plågade mig igenom hela filmen i hopp om att den skulle bli bättre, men icke!

Baltic Storm!
Här förväntade man sig en riktigt saftig rulle om Estonias förlisning i riktigt Titanic-stuk, men så besviken jag blev. De första 20 minutrarna handlade om förlisningen, som för övrigt var lite småscener på skrikande kärringar i slow motion. Totalt värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in