2004-01-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondlurk
Svårt att jämföra dåliga filmer. Plan 9 är ju knappast dålig på samma sätt som Beck-filmerna med Haber och Persbrandt, även om båda är usla på sitt sätt.
Ett par filmer som var så dåliga att jag baxnade just när jag såg dem:
Månen i rännstenen
Tomb Raider
Eraserhead
Det hänger uteslutande på förväntningarna.

nu vet jag inte om "bra" är rätt ord för eraserhead, men den är definitivt inte dålig, tycker den är äcklig, absurd, originell och en sådan film kan omöjligt vara sämsta filmen någonsin..

Citat:
Ursprungligen postat av Combat84
Tycker att Evil dead 2 och 3 är riktigt skämmiga ;D Man skrattar istället....

evil dead filmerna är ju helt underbara!!! alla på sitt sätt, ettan seriös, tvåan en bandning av skräck och komedi och trean uteslutande komedi...
Citera
2004-01-29, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Jag tycker det låter som Stone på beskrivningen.

Ja just det så hette den fel av mig jag får väl säga att minnet svek mig men det är ett antal år sen jag såg den sisådär mitten -80 talet.

Som sagt det är den absolut sämsta film jag någonsin skådat

jukon
Citera
2004-01-29, 12:53
Medlem
Bondlurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0sferatus
nu vet jag inte om "bra" är rätt ord för eraserhead, men den är definitivt inte dålig, tycker den är äcklig, absurd, originell och en sådan film kan omöjligt vara sämsta filmen någonsin..
.

Det är precis det jag tyckte att den totalt misslyckades med att vara. Den var mest bara pretentiös: tog i så byxorna hotade att spricka för att vara riktigt originell, absurd och intressant. Just att dessa pretentioner syntes så väl gör filmen till ett fullständigt misslyckande. Inget är så patetiskt som en film som aktivt försöker vara kult.
Samma uppblåsta ambitioner utmärker för övrigt även Blue Velvet, så det ligger nog hos regissören. Lynch har lyckats slå i en hel värld att han är en spännande och originell regissör, men jag har hittills inte sett nånting (utom möjligen början av Twin Peaks) som bekräftar den bilden. Bäst är han i Elefantmannen, där han inte gör sig till så förbannat.
Citera
2004-01-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondlurk
Det är precis det jag tyckte att den totalt misslyckades med att vara. Den var mest bara pretentiös: tog i så byxorna hotade att spricka för att vara riktigt originell, absurd och intressant. Just att dessa pretentioner syntes så väl gör filmen till ett fullständigt misslyckande. Inget är så patetiskt som en film som aktivt försöker vara kult.
Samma uppblåsta ambitioner utmärker för övrigt även Blue Velvet, så det ligger nog hos regissören. Lynch har lyckats slå i en hel värld att han är en spännande och originell regissör, men jag har hittills inte sett nånting (utom möjligen början av Twin Peaks) som bekräftar den bilden. Bäst är han i Elefantmannen, där han inte gör sig till så förbannat.

fast eraserhead gjordes ju (blev klar) 1977, hade en väldigt låg budget (finansierades till stor del av familj och vänner), det var den första filmen någonsin av lynch (han var alltså väldigt okänd) och den tog drygt 5 år allt som allt att spela in.. tror därför inte att filmen försökte vara kult, däremot att den blev kult just därför..

måste även tillägga att jag tycker blue velvet är fruktansvärt bra!!
och om du tycker dessa är pretentiösa, testa se lost highway.. =)
Citera
2004-01-29, 15:04
Medlem
både memento och punch drunk love är ju riktigt bra.. antingen har ni sett några riktigt bra filmer om ni tycker dessa är dåliga, eller också har ni bara dålig smak
Citera
2004-01-29, 15:06
Medlem
Antevantes avatar
a clockwork orange..vilken skit
Citera
2004-01-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
a clockwork orange..vilken skit

se mitt inlägg ovan..
a clockwork orange är ju också den helt underbar!!
Citera
2004-01-29, 15:12
Medlem
fnuskes avatar
Personligen får jag kräkreflex så fort folk föreslår nån college rulle när man är på bio med vännerna.

Sämsta någonsin måste ju vara tidigare nämnda "Plan 9 from outer space". Kan ju passa på att rekommendera en film när vi ändå snackar om "plan 9.." Se Ed Wood som handlar om regisören till ovan nämnda film. Johnny Depp är helt fenomenal i den.
Citera
2004-01-29, 15:18
Medlem
käkmuskelns avatar
allt från walthers video.
Citera
2004-01-29, 15:19
Bannlyst
Jag skulle säga allt med Adam Sandler eller Ben Stiller. Särskilt "Zoolander". Hade hört en massa bra om den, gick och hyrde den och såg halva.
Citera
2004-01-29, 16:30
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Bra idé att dra upp en tråd som är över 2 år gammal!
Citera
2004-01-29, 17:35
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Matrix 2 och 3
Vilken smörja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem