2013-05-17, 13:52
Medlem
Sarkoss avatar
D-War måste vara den sämsta filmen jag någonsin sett. Min flickvän hade en fas där hon verkligen gillade asiatiska monsterfilmer. Godzilla i all ära men fy fan vad den här filmen sög. Ett riktigt praktexempel på anti-klimax i filmens nästan alla moment. Undvik den här filmen till varje pris.
http://www.imdb.com/title/tt0372873/
Citera
2013-05-17, 14:05
Medlem
Gameboy92s avatar
Starship Troopers 2 var verkligen genomusel. Älskar originalet sedan många år tillbaka men såg inte uppföljaren fram tills nyligen, då jag hade hört att den skulle vara riktigt kass. Trots detta så blev jag ändå förvånad över hur dålig den var. En av de ytterst få 0/10 betyg jag någonsin delat ut.
Citera
2013-05-17, 14:38
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Visst är LOL riktigt dåligt, å andra sidan är vi inte ens den påtänkta målgruppen för den filmen som du måste förstå, klart vi tycker den är dålig då.
Hur vet du att jag inte är en 12-årig tjej? Nämen det är klart att jag som 23-årig karlakarl inte tillhör den primära målgruppen, samtidigt som det faktiskt finns bra tonårsfilmer där ute som jag kan titta på utan att spy.
Citera
2013-05-17, 14:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hur vet du att jag inte är en 12-årig tjej? Nämen det är klart att jag som 23-årig karlakarl inte tillhör den primära målgruppen, samtidigt som det faktiskt finns bra tonårsfilmer där ute som jag kan titta på utan att spy.

Ja, klart att det finns tonårsfilmer som man kan tycka om som vuxen, tänker mest på de gamla goda åttiotalskomedierna som riktade sig både till ungdomar och vuxna som John Hughes regisserade. Idag finns det väl inte så mycket bra eller utmärkande ungdomsfilmer som man kan se, men Warm Bodies var i alla fall en bra "young adult" film som blandade kärlek och zombies.
Citera
2013-05-17, 15:19
Medlem
Cinns avatar
Martha Marcy May Marlene (2011)

Nog för att den hade sina stunder men handlingen stod mer eller mindre stilla hela filmen igenom och slutade precis när det fanns potential för att kunna hända nåt. Med tanke på hur hög ranking den har på IMDb så är det kanske jag som inte förstår mig på den men jag kan ta mycket i filmväg men den här rekommenderar jag ingen att se.
Citera
2013-05-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
2012: Supernova. Det är den sämsta film som någonsin gjorts. Fick den gratis av videobutiken där jag hyr mina filmer i Sundbyberg för att den fått så jävla mycket skit av folk som hyrt den, så han slängde med den. Jag gav bort den direkt.

http://www.imdb.com/title/tt1479847/
Baktala nu inte supernova, en milstolpe i kalkonfilmens historia. Ed Wood skulle varit stolt över en sån film.
Om arctic blast är en c-variant av en normal film, så är supernova en c-variant av arctic blast. Kvalitén är alltså C^2 jämfört med en normal film.

Speciellt gillar jag "rymdkontrollen" som helt enkelt är ett urmodigt kontrollrum på ett kraftverk eller ett massabruk. Känner precis igen kontrollpanelen och även larmen ovanför panelen. Precis så såg det ut förr. Nuförtiden finns det enbart dataskärmar på såna ställen... Väldigt trovärdig "rymdkontroll".

Men man har i alla fall fått till en mer verklighetstrogen cockpit på " rymdfärjan" än vad Ed Wood fick till på Plan 9. Cockpiten på DC-6:an i den filmen måste vara den minst trovärdiga i filmhistorien.
Senast redigerad av Femrik 2013-05-18 kl. 19:51.
Citera
2013-05-18, 19:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Om arctic blast är en c-variant av en normal film, så är supernova en c-variant av arctic blast. Kvalitén är alltså C^2 jämfört med en normal film.

Arctic Blast var ju ganska underhållande ur ett B-filmsperspektiv men fortfarande riktigt jävla synd att Brian Trenchard-Smith som gjorde riktigt bra filmer på sjuttio och åttiotalet gått ned sig totalt med direkt-till-tv-filmer.
Citera
2013-05-18, 19:44
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipod
Twilight filmerna

Flickan som lekte med elden

Två otroligt överskattade filmer^

två filmer bara?
Citera
2013-05-19, 01:05
Medlem
Hitlers huvud dyker upp i en robot som har injicerats med stamceller.

Sen håller robot-Hitler tal också och viftar med robotarmarna som hitler gjorde när det begav sej. Nu har man sett allt.

Swefilmer en guldgruva för kalkonälskaren! Uselt? Nej bara en annat, helt unikt, sätt att göra BRA film.
Senast redigerad av Femrik 2013-05-19 kl. 01:12.
Citera
2013-05-19, 01:17
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Hitlers huvud dyker upp i en robot som har injicerats med stamceller.

Sen håller robot-Hitler tal också och viftar med robotarmarna som hitler gjorde när det begav sej. Nu har man sett allt.

Swefilmer en guldgruva för kalkonälskaren! Uselt? Nej bara en annat, helt unikt, sätt att göra BRA film.

Låter ju i det närmaste som ett mästerverk. Vad heter filmen?
Citera
2013-05-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Låter ju i det närmaste som ett mästerverk. Vad heter filmen?
Nazis at the center of the earth. Har nämnts här i usla filmer-tråden. Men den är som sagt egentligen inte usel, utan bra på ett unikt sätt.

Fem kalkoner
Senast redigerad av Femrik 2013-05-19 kl. 02:17.
Citera
2013-05-19, 15:16
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Baktala nu inte supernova, en milstolpe i kalkonfilmens historia. Ed Wood skulle varit stolt över en sån film.

Knappast. Wood trodde att han gjorde bra film, han var inte någon cynisk idiot som gjorde cyniska "skämtfilmer" som ska vara dåliga.

Väldigt stor skillnad mellan regissörer som är omedvetna om att de gör dåliga filmer, och regissörer som medvetet gör dåliga filmer. Ed Wood hade äkta passion för filmskapande, något man inte kan säga om Asylum-idioterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in