Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
2012: Supernova. Det är den sämsta film som någonsin gjorts. Fick den gratis av videobutiken där jag hyr mina filmer i Sundbyberg för att den fått så jävla mycket skit av folk som hyrt den, så han slängde med den. Jag gav bort den direkt.
http://www.imdb.com/title/tt1479847/
Baktala nu inte supernova, en milstolpe i kalkonfilmens historia. Ed Wood skulle varit stolt över en sån film.
Om arctic blast är en c-variant av en normal film, så är supernova en c-variant av arctic blast. Kvalitén är alltså C^2 jämfört med en normal film.
Speciellt gillar jag "rymdkontrollen" som helt enkelt är ett urmodigt kontrollrum på ett kraftverk eller ett massabruk. Känner precis igen kontrollpanelen och även larmen ovanför panelen. Precis så såg det ut förr. Nuförtiden finns det enbart dataskärmar på såna ställen... Väldigt trovärdig "rymdkontroll".
Men man har i alla fall fått till en mer verklighetstrogen cockpit på " rymdfärjan" än vad Ed Wood fick till på Plan 9. Cockpiten på DC-6:an i den filmen måste vara den minst trovärdiga i filmhistorien.