2003-10-01, 13:14
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Såg en för länge sen som hette "Jonathan Livingston seagull" som handlar om en fiskmås som flyger omkring och tänker i typ 2 timmar. Den va riktigt usel!

Som älskare av udda filmer så tyckte jag inte att den var så usel, inte dålig, men inte heller bra, intressant och kul att ha sett.
Citera
2003-10-01, 13:19
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilly
Equilibrium - fy fan!
Requiem for a dream (fast den har fått bra recensioner)
Charlies Änglar 2
Hollow man

sen finns de ju hundratals b-filmer som är så dåliga att jag inte ens tänker nämna dom. ( t ex forty days and forty nights)

Måste säga att Equilibrium är den bästa nya film jag sett i år stark 4a av 5.
Citera
2003-10-01, 13:22
Medlem
Killroys avatar
Det finns en film som jag inte kommer ihåg namnet på men som har fått flera utmärkelser för århundradets sämsta film. Efter halva inspelningen så omkommer personen som spelar huvudrollen och ersätts med någon annan som inte alls är lik. Dom har kastat en frisbee i luften som ska föreställa ett UFO och mycket mer. Det konstiga är att det ska vara en seriös film. Den har ett antal år på nacken. Är det någon här som vet vad filmen heter?
Citera
2003-10-01, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killroy
Det finns en film som jag inte kommer ihåg namnet på men som har fått flera utmärkelser för århundradets sämsta film. Efter halva inspelningen så omkommer personen som spelar huvudrollen och ersätts med någon annan som inte alls är lik. Dom har kastat en frisbee i luften som ska föreställa ett UFO och mycket mer. Det konstiga är att det ska vara en seriös film. Den har ett antal år på nacken. Är det någon här som vet vad filmen heter?

Filmen heter "Plan 9 from outer space" och några har redan nämnt den i den här tråden.
Den är för övrigt grymt dålig men har ett enormt kult-värde.
Den är ansedd som världens genom tiderna sämsta film.
Citera
2003-10-01, 14:18
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Måste säga att Equilibrium är den bästa nya film jag sett i år stark 4a av 5.

Sämsta jag sett i år.
Citera
2003-10-01, 14:26
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_x
Filmen heter "Plan 9 from outer space" och några har redan nämnt den i den här tråden.
Den är för övrigt grymt dålig men har ett enormt kult-värde.
Den är ansedd som världens genom tiderna sämsta film.

Tack - hade inte läst hela tråden utan gled bara in. Jag får ta lärdom av detta.
Citera
2003-10-01, 14:52
Medlem
Boogaloos avatar
Äh! Plan 9 from Outer Space (1959) är ju först 75:e sämsta film på Imdb-besökarnas bottenlista.

Värt att notera är att Manos, the Hands of Fate (1966) fått tuff konkurrens som tidernas sämsta film under 2003.

Någon som sett Gigli (2003) eller From Justin to Kelly (2003)?
Citera
2003-10-01, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis - Pixel
xXx tyckte jag var bättre, än vad jag väntade mig. Först ville jag inte ens se den, men jag tyckte det var skön action. Smaken är som baken- Delad!

Förresten; Välkommen till Flashback! Ser att du registrerade idag
Tack för välkommnandet.

Vad gäller xXx så förstår jag inte vad någon kan se i den. Jag är själv väligt förtjust i såväl hjärndöd action som slasher rullar från 80-talet med noll handling men xXx fick jag inte ut någonting av. Alla har naturligtvis rätt att gilla vad dom vill, jag önskar bara att jag kunde få tillbaka en timme och en kvart av mitt liv.
Citera
2003-10-02, 01:52
Medlem
D2B2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilly
Equilibrium - fy fan!
Requiem for a dream (fast den har fått bra recensioner)
Charlies Änglar 2
Hollow man

sen finns de ju hundratals b-filmer som är så dåliga att jag inte ens tänker nämna dom. ( t ex forty days and forty nights)
Equilibrium!
Requiem for a dream!
De är ju skitbra filmer! Jaja smaken är ju... olika...
Citera
2003-10-02, 02:10
Bannlyst
Fist of the North star med Chris Penn. Riktig rejäl dyngrulle!
Citera
2003-10-02, 02:24
Medlem
202walkers avatar
Equilibrium var goo' som fan ju!
Fattar inte heller hur folk kan dissa Döda poeters sällskap, den är fin!

En film jag verkligen hatar är Fucking Åmål, värdelösare film får man leta efter... skitlänge.

En film som jag vet många andra antagligen inte tycker om, men jag älskar är "Tango&Cash"! Mycket bra...
Citera
2003-10-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Fist of the North star med Chris Penn. Riktig rejäl dyngrulle!

Vad är dåligt med fotns? Visst det är inte i klass med princess mononoke o ghost... men det är ju fortfarande ganska bra... läs det som manga så kan man förså lite mer... ungefär som med FF filmen, för mkt handling, för kort film =)
Equilibrium gillade jag. Det var cleana moves, deras pistol-katas ägde ju =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in