2007-11-29, 06:10
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
Sunshine

Vilken skitfilm, hade inga förväntningar alls men detta? Usch! Och mina polare som gillade den.

Gillade den heller inte alls, trots det är det på god väg att bli en kultfilm

En riktig skitfilm, som är en av de sämsta jag någonsin sett, är Hulk. Inte de gamla med Lou Ferrigo, utan den nyare odågan till film.
Citera
2007-11-29, 08:22
Medlem
supermassives avatar
Den svenska filmen "Hemligheten" är fanimej det sämsta jag någonsin sett.
Citera
2007-11-29, 12:53
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Det han säger är ju sant. Silent Hill är en skitfilm. Dom förstörde verkligen allt som gick att förstöra inom hela Silent Hill-genren. Silent Hill-spelen är ju helt bedårande (Speciellt SH2) bra. Dom bygger upp en så bra stämning i spelen, vilket dom totalt misslyckas med i filmen. Minns att jag hade stora förväntningar på den här filmen, och dammsög dom flesta torrent-siterna tills jag hittade en relle på filmen. Filmen var bra i kanske 10 minuter. Sen blev den totalt skräp. Jag minns att jag satt och glodde helt apatiskt resten av filmen och bara suckade och kände en stor besvikelse.

Jag tycker Silent Hill var grym, dem lyckades fånga stämning från spelen på ett utmärkt sätt. Självklart kan aldrig skräckfilmer bli lika bra eller obehagliga som skräckspel men du kan fan inte mena att det är världens sämsta film hursomhelst?

Sämsta filmen jag någonsin sett måste nog ändå vara alla andra spellicensfilmer plus alla romantiska komedier – de är horribla hela bunten.
Citera
2007-11-29, 12:58
Medlem
Sir Andrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Döden på larvfötter........ sex och kvinno-orgier som inte försekom under andra världskriget för fem öre "

Känner till filmen ifråga, förstår bara inte varför du tror att sex och kvinno-orgier inte förekom under WW2. Kanske var det vinklat konstigt i filmen?

/ Sir Andrew
Citera
2007-11-29, 13:01
Medlem
Sir Andrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opper
Jag nominerar

Zodiak seg jävla film som inte vill ta slut.

Sunshine värdelös helt enkelt

Scream filmerna hatar dem helt enkelt.

Zodiak tycker jag är en väldigt bra film. Håller dock med om att Sunshine var rena skiten.

Scream 1 är en väldigt genomarbetad skräck/komedi, riktigt bra. Däremot 2:an och 3:an är, inte dåliga men, inte speciellt bra.

/ Sir Andrew
Citera
2007-11-29, 13:09
Medlem
Sir Andrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
"Björnen". Så otroligt dålig! Filmen handlar om en björn som får mardrömmar och typ kämpar för att överleva och när den knuffar på saker och ska ta sig förbi hinder så hör man hur de har spelat in en människa som flåsar och stönar, så otroligt dåligt!

Du syftar till den franska filmen l'ours? Isåfall, håller jag inte med. Har aldrig tänkt på om det låter eller är människoröster som "dubbar" björnarna. Hur somhelst är det en bra film. Väldigt vackert foto, är som en naturdokumentär. Men lägg till en handling där det handlar om några jägare (far och son), ett par björnar som identifierar sig med varandra och människans inverkan på naturen. Slutet är brilliant.

/ Sir Andrew
Citera
2007-11-29, 13:59
Medlem
Sir Andrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexx
Cannibal Holocaust, bara trist och osmaklig. (Sköldpaddsscenen )

http://www.imdb.com/title/tt0078935/

Cannibal Holocaust är osmaklig, och det är delvis varför den är bra.
Öppningsscenen där kameran panorerar över regnskogen och musiken ligger på som en tunn slöja över djungeln. En mkt bra scen där hela ytan täcks och man förstår att när de byter kameravinkel och man färdas ner i djungeln slutar alla sociala lagar att gälla om man uppslukas av Darwinismens budskap.

Citat:
Deodato was inspired to make the movie after seeing his son watching the violent news on TV and noticed how the journalists focus on the violence. He also believed that some news angles were actually staged to capture more sensational footage, hence the similar angle seen in the film.

Oavsett vad man vill tro eller inte så är filmen en samhällsskildring, och alla filmer som tar sig an universella problem förtjänar ett erkännande.

Citat:
This movie has gained the title of the most notorious movie of all-time, and is often claimed to be banned in over 50 countries worldwide. If true, it would easily hold the world record for the most heavily banned film.

Det är otroligt hur regissör Ruggero lyckas spela in en film med riktiga infödingar, bara det förtjänar ett hedersomnämnande och bör vara ett kapitel i filmhistorien.

Citat:
The scene where an actor kills a monkey was shot twice, so two monkeys were killed for that scene.

Det enda som var onödigt i filmen är att de verkligen dödar djuren på riktigt, vilket dock bidrar med den speciella atmosfären men är onekligen oetisk och vidrigt.

Citat:
Though uncaring towards the nature of his film during shooting, Ruggero Deodato now regrets everything he did, mostly the actual animal killings. He said once that he wishes now that he never made the movie.

Specialeffekterna är också cutting edge, exempelvis när flickan är spetsad på pålen. Det var inga på den tiden utöver de inblandade i filmen som förstod hur de bar sig åt.

Citat:
Despite his character's behavior during filming, Perry Pirkanen cried after filming the infamous turtle scene.

En film som berör...

http://www.youtube.com/watch?v=md_8VDl8i7U - länken till scenen. Känsliga tittare varnas.

Citat:
Originally, Deodato had a fake monkey head with fake brains in it to have the natives eat instead of actually killing and eating a monkey. The natives talked him out of it, however, as monkey brains were a delicacy to them.

Filmen som satte O:et i okonventionell.

Citat:
Claims of this being a snuff film are still rampant. Even as recently as 1993, authorities at a Birmingham comic fair seized the film on this belief.

Cannibal Holocaust kommer alltid att tillhöra den skara av filmer som man antingen älskar eller hatar, eller älskar att hata. Det går inte att glömma filmen och hur man än väljer att se på produktionen så är det ett spektakel där mkt möda lades ner och mycket känslor kom ut. Absolut en sevärd film, men varning för starka scener!

Slutet är också ett perfekt sätt att avrunda filmen på. En film som handlar om så mkt, inte minst de kulturella aspekterna och åtskillnader som skiljer civilisationen ifrån deras vardag, en vardag som man kan återse lång bakåt i tiden då vi levde ett mera primitivt liv och våra tillgångar på mat och tak överhuvudet ändrades ifrån dag till dag (kan ju iofs dra paralleller till dagens konsumtionssamhälle/kapitalist samhälle - är du inte bäst jobbar du inte tillräckligt hårt. Om du inte sliter får du inga pengar till mat). Sista meningen som sägs i filmen är sensationell: "I wonder who the real cannibals are."

/ Sir Andrew

Fotnot: De engelska textutdragen är hämta ifrån Triviasektionen på IMDb.
Citera
2007-11-29, 14:24
Medlem
Cracker_Arses avatar
Nya Spiderman och The invisible ligger just nu högst på sunklistan.

Visst finns det väl sämre filmer, men med tanke på budget, medverkande skådisar o.s.v. så kunde det fan inte blivit värre är det blev för dessa två stolpskott.

Skäms!
Citera
2007-11-29, 19:48
Medlem
gugglianos avatar
cabin fever är en bra kandidat"!
Citera
2007-11-29, 23:04
Medlem
janwindahls avatar
Half Nelson... Omg...
Ett par andra dåliga filmer är såklart båda Anaconda-filmerna... Att dom kunde misslyckas med relativt kända skådisar i ettan är rätt skumt men ändå inte otänktbart... Men när dem försökte igen med totalt okända skådisar??? Vad tänkte dom?

Och för alla som gillade The Butterfly Effect så vill jag varna er för uppföljaren The Butterfly Effect 2 (no shit?).. Riktigt hemskt dålig faktiskt. Och första filmen är ju som bekant ett mästerverk...
Citera
2007-11-30, 12:38
Medlem
Starship Troopers 2
Känns som att den är inspelad i en studio stor som ett vardagsrum (framför bluescreen såklart), usel handling och usla skådespelare. Som vanligt i uppföljare fokuserar man på att upprepa fel tema, d.v.s. inte det som gjorde föregångaren sevärd.

The Life Aquatic with Steve Zissou
Kanske den sämsta filmen jag har sett. Finns knappt något som är bra med den.

Världens största show
Riktigt usel och obehaglig. Handlar om en cirkusdirektör spelad av Charlton Heston.

+ Alla nya skräckfilmsnyinspelningar
Citera
2007-11-30, 15:31
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Andrew
Känner till filmen ifråga, förstår bara inte varför du tror att sex och kvinno-orgier inte förekom under WW2. Kanske var det vinklat konstigt i filmen?

/ Sir Andrew

Det gjorde de kanske. Men inte som det såg ut i filmen, det garnterar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in