Citat:
Med moderna torpeder så syftade jag bla på Torped 62 som HMS Gotland använder, och den ska vanligtvis detonera under fartyget ( kölen sträcker sig under hela fartyget i längdriktningen). Mina svar i det här ämnet har handlat om att en modern AIP-ubåt som Gotland inte kommer få så lätt att sänka ett hangarfartyg, bara för att man fotat det genom sitt periskop under övningarna med USN - något som bla du hävdat att den lätt skulle lyckas med.
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Jag klippte bort allt svamlandet eftersom det mest är rundgång nu, men jag vill påpeka att du i den här tråden bestämt har hävdat att "moderna torpeder exploderar under kölen på fartygen". Du har inte skrivit att det bara är den minst sofistikerade varianten som gör det, utan du har framfört det som att det är en universell sanning. I själva verket är det ju så att moderna torpeder är målsökande, och att "wake homing torpedoes" och "acoustic homing torpedoes", som jag skrev, går direkt på propellrar och roder.
Du hade alltså även i det fallet fel så att det stänker om det.
Sedan försökte du dessutom spela tuff och tyckte att jag skulle försvinna härifrån. Det skulle du inte gjort för jag tänker jaga dig här på forumet, härifrån till evigheten, och tydligt visa folk vilken okunnig patetisk klåpare signaturen Krokodil är.
Du hade alltså även i det fallet fel så att det stänker om det.
Sedan försökte du dessutom spela tuff och tyckte att jag skulle försvinna härifrån. Det skulle du inte gjort för jag tänker jaga dig här på forumet, härifrån till evigheten, och tydligt visa folk vilken okunnig patetisk klåpare signaturen Krokodil är.
En akustisk torped eller en "wake homing torpedo" kan mycket väl detonera under fartyget, då det ger mer verkan jämfört med direktträff.
Den som svamlar du, som nu griper halmstrån för att slippa svara på mina frågor. Du hävdar hela tiden att jag är en okunnig klåpare, men du kan inte tala om vad jag säger som är fel.
Du har visat dig ha mycket dålig koll på det mesta vi pratar om.
Om du nu ska jaga mig på forumet så kan du börja med att svara på de frågor som jag ständigt får fråga dig, då du säger att jag har fel men inte kan förklara varför.