2015-07-05, 22:33
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Ja, stämmer bra gällande rökning och beroenderisken. Bara det faktum att det vattnas i min mun när jag sitter och skriver om detta och således tänker på denna ROA är nästan bevis nog (och ett väldigt bokstavligt exempel på pavloviansk betingelse).

Vidare kan jag rekommendera en bra studie gällande överdrifterna kring metamfetamins påstådda skador avseende kognition o.dyl.:

Hart CL, Marvin CB, Silver R, Smith EE. Is Cognitive Functioning Impaired in Methamphetamine Users? A Critical Review. Neuropsychopharmacology. 2012;37(3):586-608. doi:10.1038/npp.2011.276.

Även denna lilla sammanfattning är värd att läsa: http://www.opensocietyfoundations.org/sites/default/files/methamphetamine-dangers-exaggerated-20140218.pdf

Jag återkommer vid nästa löning och när semestern börjat på riktigt med en komparativ studie avseende dessa två substanser RC24:s batch påminner ju starkt om crystal meth till utseendet så bara där har vi en bra början.

Tack för länkarna!

Ska bli spännande att få se den komparativa studien sen
Citera
2016-01-28, 13:28
Medlem
Sek-Losos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocatus-Diaboli
"yaa baa" (Thailand), and "syabu" (Malaysia)."Är inte Methamphetamin (ICE)utan vanligt Amphetamin!

Yah Bah innehåller meth, MEN en jävla massa annat skit också. Varierar. Finns röda, gröna, oranga...

Någon skrev att Yah Bah är ett samlingsnamn för droger i thailand. Det stämmer inte riktigt. "Yah" som betyder medicin eller lik kan man säga om alla droger tex:

Yah E = xtc
Yah ICE = crystal meth

osv

I thailand kallas man ofta "yah bah" för strawberries pga att de ofta är röda. Du kan också säga Yah X eller bara X eftersom det ofta är ett X på tabletterna. Ett annat vanligt smeknamn är "kanom" som betyder typ kakor eftersom det luktar vanilj när man röker dem.

tablett heter "met" på thai så du kan också säga typ " mee met mai" alltså har du några tabletter...

ICE heter namkeng på thai, både den is du har i drinken och den du röker...

Yah Bah, som sagt galen medicin pga alla tillsatser, typ batterisyra eller vad dem nu känner för att slänga i för dagen...

OT: En sak som är lite speciell i Thai är att typ alla golar om de torskar. Torskar du med 10 yah bah kommer de "be snällt" att du beställer 20 till av din kran, sen tar de honom och be han beställa 100 av sin...sett det ske hur många gånger som helst. GOLA INTE...

OT2: Myten att det bara är att betala sig fri från allt...glöm det! Lite gräns, visst går säkert, slår du någon på käften, går nog också bra...Men torskar du med klass1 droger så ska du inte vara så övertygad om att dina pengar hjälper! Beror på mängd såklart...

Har knarkat ganska många år i sydostasien, tror mig absolut inte veta allt, men lite erfarenhet har jag samlat på mig och ska du åka hit och knarka så delar jag gärna med mig av några tips. Menar INTE vart du kan köpa utan mer hur du undviker att torska!
Citera
2016-03-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Standard pris i Asien som svensk är 1000 kr gramet. Så tror inte det är isbitar du blivit erbjuden. Meth ser ut som glasbitar/diamanter typ. Däremot finns det väldigt mycket amfetamin som det finns spår av meta i.

Dock brukar jag enbart meta och inte vanligt amfetamin sen flera år tillbaka.

Edit: Och då är 1 gram 1 gram med påse.

Edit2: Någon som brukar detta i Sverige ? För som jag uppfattat det är det inte lätt tillgängligt som allt annat. Någon får gjärna PM'a mig om vad "standard" pris per gram är i detta avlånga land.

Men inga PM's om jag vill köpa eller sälja något.

Mvh

Standard pris e 1500 här i svedala
Har bild på hur det ser ut i verkligheten men vet inte hur ja lägger upp bild
Citera
2016-07-21, 01:28
Medlem
Har för första gången i min drogkarriär provat metaamfetamin och det var det värsta jag har gjort.

Har bara använt vanligt amfetamin och kan då säga som så att risken att överdosera meta var bra mycket större än på vanligt tjack.

Dessutom kom ruset mycket snabbare, hårdare och grymmare och det var ingen angenäm känsla enligt mig.

Nej hädan efter får det bli hederligt vanligt fultjack som man känner igen
Citera
2016-07-21, 02:51
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkbitch1976
Har för första gången i min drogkarriär provat metaamfetamin och det var det värsta jag har gjort.

Har bara använt vanligt amfetamin och kan då säga som så att risken att överdosera meta var bra mycket större än på vanligt tjack.

Dessutom kom ruset mycket snabbare, hårdare och grymmare och det var ingen angenäm känsla enligt mig.

Nej hädan efter får det bli hederligt vanligt fultjack som man känner igen

Tog du metamfetamin verkligen?

Det ger ju ett aggressivt psykedeliskt, mäktigt, spirituellt rus när man tar en hög dos och inte har tolerans som amfetamin helt saknar. För mig slår ej ruset på meta snabbare, hårdare eller grymmare. Det är bara en annan drog tycker jag.

Du kanske fick metablandat för att öka potens, ruslängd, bieffekter, neurotoxicitet, eventuellt lite efedrin i kanske för pulsen och kroppslig skiteffekt samt neurotoxicitet haha ^^

Ren Metamfetamin både i dextro roterad form och i racemisk form är faktiskt inte alls en dålig drog. För starkt för att ta till vardags, men var syftet att rejsa så är det väl inte fel. Man behöver inte alls ta lika ofta som vanlig dos, och så är det mycket mer potent. "AT"n dagen efter var bara ett vanligt amfetaminrus. Mat och vatten sen mådde man dunder igen. Tog dock 12-14h efter sista dosen innan jag kunde somna när jag väl var utvilad. När jag var vaken några dagar somnade jag 5-6h efter.

Tycker dock det är för hardcore för man kan inte visa sig bland folk så starkt det är. Det är en sån typ av drog motsvarande LSD eller skitmycket MDMA gällande misslyckande att dölja det.

Men det är inte alls dåligt eller ger sjukt mycket bieffekter när den är helt ren.
Citera
2016-07-21, 02:55
Avslutad
Det enda jag märkt negativt av metamfetamin (rent, kristallform) är att man har lite starkare sug att ta mer, och mtp dess långa verkan är man lite trasigare när det klingar av. Ruset som sådant känns renare, mer koncentrerat än amfetamin. För bra, helt enkelt.
Citera
2016-07-21, 08:17
Medlem
pumpsvars avatar
Tycker det är bra tryck i metamfetamin, tycker dock att det gör ont i venerna efter några dagar.
Citera
2016-07-23, 07:56
Medlem
DirtyNorths avatar
Hejsan flashare!
Kolla på cops då dom brottade ned en kille och när dom sökte igenom hans fickor så hittade dom en pipa och frågade om han var hög vilket han svarade nej på och polisen bad han räcka ut tungan och sa "japp du är definitivt hög".

Hur kan man se på tungan om någon nyligen rökt meth? Låter lite märkligt tycker jag.
Citera
2016-07-23, 11:34
Medlem
DebbieHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hejsan flashare!
Kolla på cops då dom brottade ned en kille och när dom sökte igenom hans fickor så hittade dom en pipa och frågade om han var hög vilket han svarade nej på och polisen bad han räcka ut tungan och sa "japp du är definitivt hög".

Hur kan man se på tungan om någon nyligen rökt meth? Låter lite märkligt tycker jag.

De tittar nog om man är torr i munnen. Vissa droger har den effekten. Speciellt centralstimulerande droger.
Citera
2016-07-23, 14:25
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DebbieHarry
De tittar nog om man är torr i munnen. Vissa droger har den effekten. Speciellt centralstimulerande droger.
Men eftersom dom sa att han "definitivt" var påverkad 1,5 sekunder efter han såg tungan så tycker jag det borde vara nått annat.
Man kan ju bli torr i munnen av att springa ifrån polisen i värmen också som han gjorde.
Verkar inte vara så säkert att man kan säga att en person "definitivt" är påverkad för att han är torr i munnen.

Fast vad vet jag, dom har säkert kollat in i tusentals käftar och kan "de där".
Citera
2016-07-24, 11:37
Medlem
dimitritabals avatar
jag instämmer med polisen här, vi pratar inte om tjack! har brukat crystal meth vid flera tillfällen! älskar detta drog och tur att det inte lika tillgängligt i sverige som i USA.
aldrig brukat heroin men en vän berättade att meth rus slår heroin , type 3 gånger mer euphorisk.
Angånde den torra tungan: det ses att det är meth, tungan blir gul med en ruttnande karaktär!
på kokain eller speed/tjack kan man lätt dölja ruset vid en logom dos MEN meth det kan man inte , tex i affären rör man sig som duracell kanin! folk märker direkt!
Gul torr tunga som att du har sköljt munnen med saltsyra istället av listerin!

förresten: om du inte har disciplin undvik crystal meth! den är mer beroendeframkallande än kokain , för den är väldigt snäll mot hjärta pga det saknas den noradrenelanin effekt som kommer med ladd eller tjack (crystal meth är D-meth utan den levo delen), då kan man ta och ta i flera dagar
Men i USA finns det flera oldschool som gillar biker meth (den skit meta som finns i sverige d-l-meta) mer än crystal meth, särskikt de som jagar kicken och bodyload

det är inte roligt att stå bredvid fönstret med en shotgun och göra patrols för det finns någon som vill göra dig illa ( denna typ paranoia kommer efter den tredje dagen), eller att spendera en hel dag för att bygga en elektrisk råtfälla😅
Senast redigerad av dimitritabal 2016-07-24 kl. 11:46.
Citera
2016-07-29, 14:16
Medlem
Sek-Losos avatar
En av de stora skillnaderna tycker jag är att man (jag) lättare blir aggressiv av meth...Då speciellt yah bah ( vilket ju ifs inte är crystal, men i varje fall )

Har tagit mycket nam keng och chabou...väljer det alla dar i veckan framför "svenskt" tjack...

Gillar också ritualen med folie eller pipa etc

Har också lättare att vara "normal" bland folk på CM än på tjack...beter mig inte lika pundigt tycker jag...

Bättre AT på crystal, men värre abstinens...

Dock blir jag mer besatt på crystal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in