Citat:
Ursprungligen postat av
Advocatus-Diaboli
"yaa baa" (Thailand), and "syabu" (Malaysia)."Är inte Methamphetamin (ICE)utan vanligt Amphetamin!
Yah Bah innehåller meth, MEN en jävla massa annat skit också. Varierar. Finns röda, gröna, oranga...
Någon skrev att Yah Bah är ett samlingsnamn för droger i thailand. Det stämmer inte riktigt. "Yah" som betyder medicin eller lik kan man säga om alla droger tex:
Yah E = xtc
Yah ICE = crystal meth
osv
I thailand kallas man ofta "yah bah" för strawberries pga att de ofta är röda. Du kan också säga Yah X eller bara X eftersom det ofta är ett X på tabletterna. Ett annat vanligt smeknamn är "kanom" som betyder typ kakor eftersom det luktar vanilj när man röker dem.
tablett heter "met" på thai så du kan också säga typ " mee met mai" alltså har du några tabletter...
ICE heter namkeng på thai, både den is du har i drinken och den du röker...
Yah Bah, som sagt galen medicin pga alla tillsatser, typ batterisyra eller vad dem nu känner för att slänga i för dagen...
OT: En sak som är lite speciell i Thai är att typ alla golar om de torskar. Torskar du med 10 yah bah kommer de "be snällt" att du beställer 20 till av din kran, sen tar de honom och be han beställa 100 av sin...sett det ske hur många gånger som helst. GOLA INTE...
OT2: Myten att det bara är att betala sig fri från allt...glöm det! Lite gräns, visst går säkert, slår du någon på käften, går nog också bra...Men torskar du med klass1 droger så ska du inte vara så övertygad om att dina pengar hjälper! Beror på mängd såklart...
Har knarkat ganska många år i sydostasien, tror mig absolut inte veta allt, men lite erfarenhet har jag samlat på mig och ska du åka hit och knarka så delar jag gärna med mig av några tips. Menar INTE vart du kan köpa utan mer hur du undviker att torska!