2012-07-27, 00:12
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
Men metaamfetamin och amfetamin är ju väldigt lika kemiskt, är det inte bara en molekylgrupp extra på mettat? Ett extra litet steg? Eller är det inte så litet? Varför har det amerikanska metaamfetaminet som är mycket potentare inte slagit i europa? Vad är förklaringen?

Med P2P gör man meta, är det inte sen lätt att ta bort den här molekylgruppen (bensyl? eller något)- För har man inte efedrin så är det väl omständigt att göra amfetamin?

Med efedrin så är det omständigt att göra amfetamin.
Förklaringen är att det inte har varit samma tillgång på efedrin här, fenylaceton har alltid varit prekursorn för europa.
Citera
2012-07-27, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Med efedrin så är det omständigt att göra amfetamin.
Förklaringen är att det inte har varit samma tillgång på efedrin här, fenylaceton har alltid varit prekursorn för europa.

Menar du att det är omständigt här i europa för att det är svårt att få tag i efedrin/pseudoefedrin right? Jag var indirekt bekant med de i lindome som tillverkade amfetamin. Men hade ingen insyn i den innersta verksamheten, men blev tagen med amfetamin som kom därifrån och SKL visst precis hur starkt det var, något på 60%, och de pressade mig för att de sa att de visste att det fanns en fabrik i gbg-regionen. JAg visste inte det då just själv. Men sen... De skötte det ju klantigt. Spenderade pengarna som i en amerikansk film, och jag kände grannar, som frågade vad de levde på om de var langare eller vad, de gick inte till några jobb. Och så var det tydligen. De senaste jag hörde var att de körde från holland. Det är en gubbe i 60-års åldern och söner.

Ja, du vet väl...? haha
never mind, jävla skitdrog
Citera
2012-07-27, 03:04
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Det viktiga är utifrån vad de är tillverkade, vilken prekursor alltså.
Meta´t i sverige och europa är nästan uteslutande från fenylaceton (P2P). Sådant meta är racemiskt, alltså en blandning av dextro och levo. Levometa är bra mot din rinnande näsa. Så redan här är det knas kan man säga då alltså 50% av meta´t är skräp och detta innan det blandas ut.
Meta´t som kostar 1000/g bör vara sådant som är gjort på efedrin, det blir då d-meta. Detta är något helt annat att dra i sig.
Racematiskt meta bildar inte gärna stora kristaller, det gör däremot d-meta mycket enklare.

Angående priserna så finns det dokument ute från dea om priserna på meta i usa och hur utvecklingen gått. Senast jag läste om detta låg snittpriset på "gatunivå" på någonstans mellan 250-350 dollar efter att man omräknat det till 100%ig renhet. Då handlar du alltså i sista ledet av cracknegern på hörnet och köper en eightball (3.5g) för ca 200 dollar. Då kan du ju räkna ut renheten på det ganska snabbt och se att det är allt annat än rent även over there.
Får du ge 250kr/g för 25%igt d,l-meta här motsvarar det ungefär 2000kr/g för d-meta, levot är ju skräp ändå.

Nu generaliserar jag lite för det går ju så klart att separera d och l-isomeren om det är tillverkat från P2P men jag lovar det gör inte dessa litauer och polacker som håller på med detta, det skulle vara oekonomiskt.

Okey, inte nog med att dagens tjack är bankat (eller ibland helt ersatt) med metamfetamin, det är förorenat med l-metamfetamin dessutom. Inte undra på att man inte gillar tjack längre....

Citera
2012-07-27, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Okey, inte nog med att dagens tjack är bankat (eller ibland helt ersatt) med metamfetamin, det är förorenat med l-metamfetamin dessutom. Inte undra på att man inte gillar tjack längre....

ja, tjackat har blivit klart sämre de sista åren, och nu ska alla sälja blötvara
det är den nya standarden och torkat är ju minst 20% mindre
inte alla, men många
Citera
2012-08-28, 20:03
Medlem
Skäggbiffs avatar
Det är en tidsfråga innan meth slår i Europa hoppas jag (och att det undgår Sverige för ens ungars skull).. Östländerna har mycket psuedo och sedan något år tillbaka så har meth tagit sitt grepp om Prag. Det går att få tag i lätt och billigt psuedo från Ukraina så de säger att det är anledningen till utbrottet. I UK & Tyskland har det börjat breda ut sig men en gubbe kostar extremt mycket - visserligen värt det enligt mig det är dock inte så utvecklat så att man kan köpa det överallt på gatan utan man får känna någon som känner någon annan etc.. dvs på samma sätt som större delen utav businessen i Sverige fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av inlob
Ville bara hälsa från en kompis som är thailändare, yaa baa är först och främst ett samlingsord för droger. Så slipper ni diskutera om det.

Det måste vara en importerad Thailändare alltså.

Ya-ba betyder Crazy Medicine.. Yaba innehåller inte endast meth men det är inte ett samlingsord för droger - inte ens bland narkotika naiva Thailändare - det kan du bara glömma.
Senast redigerad av Skäggbiff 2012-08-28 kl. 20:13.
Citera
2012-08-31, 00:11
Medlem
Varför skulle man vilja ta meta ens? vill man slita ut sin kropp, organ, själ och psyke så jo... då kanske ruset är värt tills det slutar med en psykos som är det vanligaste fenomenet när det gäller meta, eller vilket missbruk av stims som helst.

Bäst att hålla sig till medicinska stims, som ritalin(ickedepo såklart) eller metamina. Renare rus, mindre AT och mindre risker samt att man vet vad man får i sig.
Citera
2012-11-03, 09:20
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Några frågor till er mer erfarna:
Hur stora doser vågar man ta? (Rökning är det som gäller.) Hur ofta törs man fylla på och med hur höga doser? Hur många dygn i streck kan man rejsa innan någonting pajjar?

Måste säga att det är en mycket angenäm drog det här. Lätt bästa CS att ta på vardagar utav de jag har testat (vilket är ganska så många). MDMA och 6-APB är dock mycket roligare men inte alls lika användbara i vardagen.
Citera
2012-11-03, 10:12
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Några frågor till er mer erfarna:
Hur stora doser vågar man ta? (Rökning är det som gäller.) Hur ofta törs man fylla på och med hur höga doser? Hur många dygn i streck kan man rejsa innan någonting pajjar?
Självklart individuellt, men brukar inte få ner mer än en 0,5a på en kväll. Inget annat än hjärnan kommer pajja så länge du käkar och vilar. Återdosera får man ju göra stup i kvarten för att hålla igång.
Citera
2012-11-03, 10:36
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Självklart individuellt, men brukar inte få ner mer än en 0,5a på en kväll. Inget annat än hjärnan kommer pajja så länge du käkar och vilar. Återdosera får man ju göra stup i kvarten för att hålla igång.
Såpass, en 0,5:a på en kväll. Då ligger jag nog inte ens i närheten av någon riskzon hoppas jag. Ska försöka vara så sparsam som möjligt så att påsen räcker längre. Är mest ute efter att bli lite piggare bara. Testade dock bara för skojs skull att ta en hyfsat stor dos, uppdelad på två, i morse. Rökte 60mg och sen shotade 50mg, men tyckte inte att det gav så värst mycket mer än minidoserna på 10-30mg som jag körde på igår och iförrgår.

Det är väldigt synd att peaken varar såpass kort som den gör, men man är ju fortfarande väldigt pigg i ett par tre timmar efter intag iaf.

En till fråga:
Bygger man upp toleransen på den här substansen väldigt snabbt?
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2012-11-03 kl. 10:39.
Citera
2012-11-03, 11:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Såpass, en 0,5:a på en kväll. Då ligger jag nog inte ens i närheten av någon riskzon hoppas jag. Ska försöka vara så sparsam som möjligt så att påsen räcker längre. Är mest ute efter att bli lite piggare bara. Testade dock bara för skojs skull att ta en hyfsat stor dos, uppdelad på två, i morse. Rökte 60mg och sen shotade 50mg, men tyckte inte att det gav så värst mycket mer än minidoserna på 10-30mg som jag körde på igår och iförrgår.

Det är väldigt synd att peaken varar såpass kort som den gör, men man är ju fortfarande väldigt pigg i ett par tre timmar efter intag iaf.

En till fråga:
Metamfetamin är ju en frisättare av dopamin men även rätt stora mängder serotonin och serotogena droger har ju en större/snabbare toleransökning.

EDIT: förlåt, tvärt om, metamfetamin hämmar frisättningen av serotonin men frisätter stora mängder dopamin (närmast jag kommer tänka på jämföra är väl metylfenidat och kokain som hämmar frisättning av dopamin men i grund och botten ger ett likvärdigt rus om något ännu starkare än amfetamin.

Hur hämmande av serotonin påverkar toleransen vet jag inte säkert, men serotonin är ju mer "uttömmande" än dopamin som man i princip kan köra på varje dag i flera år utan några negativa effekter.
Senast redigerad av undervattenfisk 2012-11-03 kl. 12:09.
Citera
2012-11-03, 12:17
Medlem
leifips avatar
Citat:

En till fråga:

Jag har en vän som rökte 1 gram om dagen i över ett års tid, gulingarna han hämtade av var förvånad över att killen lever fortfarande. Dock så räcker ju en 0,2a jävligt länge, specielt om det är helt rent. Underbart att se hur det återkristaliseras efter man slutar elda.
Citera
2012-11-03, 13:42
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Jag har en vän som rökte 1 gram om dagen i över ett års tid, gulingarna han hämtade av var förvånad över att killen lever fortfarande. Dock så räcker ju en 0,2a jävligt länge, specielt om det är helt rent. Underbart att se hur det återkristaliseras efter man slutar elda.
Kolla en australiensisk doku som handlar om ett gäng meth-pundare (IV) en som tagit det sen chrystal kom till australien injicerar 3 GRAM om dagen, dom andra som också är hardcore tar väl 1,5 gram, dom kör konstant 7-10 dagar (så länge pensionen räcker) sen är dom av 1 vecka tills nästa utbetalning kommer.

Jävla rolig kille alltså, skönt skratt skulle lätt vilja punda med honom.

Sen är det en snubbe som har bestående psykos, han tror att han fått i sig kryp under huden av en dålig meth batch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in