2013-02-24, 21:17
Medlem
Väldigt bra tråd så jag kände att jag måste ställa några frågor till er som varit med ett tag. Min pojkvän blev dömd för olaga hot och ringa innehav. Han åkte in förra veckan. Vi hade några dispyter och sa typ att han kunde ruttna därinne, inte så troligt när det bara är 4 mån Nu står jag i valet och kvalet om jag ska skriva brev till honom. Så då är min fråga hur motas det där? Blir man glad för brev eller ska jag vänta tills han kommer hem. Jag har bara mobil så han lär knappast ringa och han sitter för långt bort för att jag ska kunna hälsa på så brev är ju det enda sättet att kommunicera.

Sååå vad har ni för åsikt om saken? hoppas jag inte blev ot nu
Citera
2013-02-25, 01:10
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Fy fan det lät jävligt äckligt Var det engångs eller diskades dom?

vad tror du,, klart det var engångs lådor, i en 4-5 påsar
som man slängd direkt på morgon

Citera
2013-02-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starmaran
Väldigt bra tråd så jag kände att jag måste ställa några frågor till er som varit med ett tag. Min pojkvän blev dömd för olaga hot och ringa innehav. Han åkte in förra veckan. Vi hade några dispyter och sa typ att han kunde ruttna därinne, inte så troligt när det bara är 4 mån Nu står jag i valet och kvalet om jag ska skriva brev till honom. Så då är min fråga hur motas det där? Blir man glad för brev eller ska jag vänta tills han kommer hem. Jag har bara mobil så han lär knappast ringa och han sitter för långt bort för att jag ska kunna hälsa på så brev är ju det enda sättet att kommunicera.

SKICKA BREV! Sjuk glädje på dagen att få brev!
Kolla bara var han sitter och skicka den ditt så kommer det fram!
Citera
2013-02-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starmaran

Ja precis som Stenrom skrev, det gör ens dag att få brev, vykort eller liknande, man blir väldigt glad för detta...!
Citera
2013-02-26, 21:39
Medlem
Om man spyr på golvet i sin cell, får man städa upp själv då?
Citera
2013-02-26, 23:07
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Vem ska annars torka upp det?
Citera
2013-02-27, 15:39
Medlem
TheJesterRaces avatar
Är fängelselivet likadant som det skildras i serien "Oz"?

Med andra ord, finns det olika gäng? Görs det egna vapen? Mycket våldtäkter samt bråk? Mycket hot?

Tack!
Citera
2013-02-27, 20:54
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Nej. du tvingas ha KVs kläder på dig.
egen jacka är okej att ha ovanpå när det är kallt.

väckning, frukost, jobb kl 08, lunch vid 12, jobb till 16, sen fritid.

edit: det här med maten är verkligen ett lotto. Hamnar du i bra barrack, som puffarn sa, och där är en bra snubbe som är kock äter du riktigt bra varje dag.
Är där en idiot som inte kan laga mat och har äckliga linssoppor o liknande för han inte kan hålla budget så är det illa.
när jag satt, så var det jag som var kock, och jag blev mycket populär rätt fort kan jag säga.
jag bakade även eget bröd samt gjorde äppelpaj på helgerna.
bjöd även på grannbaracken, i byte mot tex potatis, salt, mjöl etc.

vi hade det alldeles för bra där inne.

Jag hade KV-brallor, tofflor och privat tröja. Ingen sa ett skit om det!

Hade också hemförvaltningen när jag satt på Svartsjö (2010/2011), har alltid uppskattat god mat så mina måltider blev snabbt populära. Nu kommer jag inte ihåg vad kärringen hette som var ansvarig för förvaltningen, Kristina eller något i den stilen, men hon var iaf jävligt bra att ha o göra med. Hon smet iväg på nyårsafton och köpte Pommac (vilket hon inte fick göra enligt henne själv).

Tilläggas bör väl att vi krökade rätt duktigt under jul/nyår på insmugglad sprit och rökte spice dagarna i ända, vi hade det alldeles för bra där inne!
Citera
2013-02-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom
SKICKA BREV! Sjuk glädje på dagen att få brev!
Kolla bara var han sitter och skicka den ditt så kommer det fram!

Citat:
Ursprungligen postat av zidilid
Ja precis som Stenrom skrev, det gör ens dag att få brev, vykort eller liknande, man blir väldigt glad för detta...!

Tack för era svar Skickade brevet igår så jag hoppas han får det innan veckan är slut
Citera
2013-02-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller

HAHA! Du är en person som skulle fått en smäll av en intagen.

Vad tror du själv?
Citera
2013-02-28, 12:16
Medlem
flakmoppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterRace
Är fängelselivet likadant som det skildras i serien "Oz"?

Med andra ord, finns det olika gäng? Görs det egna vapen? Mycket våldtäkter samt bråk? Mycket hot?

Tack!

Syftar du på Svenska anstalter? Om du nu gör det, är du allvarlig?
Citera
2013-03-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORDRAGGEN
Vem ska annars torka upp det?
Kanske finns städpersonal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto