2013-03-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Kanske finns städpersonal?

oftast är det intagna som är "städpersonalen"
Citera
2013-03-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Kanske finns städpersonal?

Ditt eget rum får du städa själv.
Citera
2013-03-06, 05:28
Medlem
GreenDreams avatar
kan börja med att säga att sitta inne är fett jävla långtråkigt, men de lär väl ha kommit fram i tråden redan haha.

men jag har en fråga, jag muckar när som helst efter ett halv långt straff och är ute på min sista permis nu. måste ju alltid pissa när man kommer tillbaka. min fråga är den, om man tar en vägran istället är det som vanligt då nån varning pch sen inget mer med det? eller sätter dom mig på isol sista tiden? har redan fått beslut om att jag inte får någon uppskjuten frigivning. på backning i några veckor till är inga problem, men är det bättre o pissa ändå? hinner fan mucka innan svaren kommer från SKL. hur är bäst att göra? om de finns någon här som varit med lite längre som har erfarenhet.

ps. en bra plit är en död plit. FKV
Citera
2013-03-06, 10:16
Medlem
Hur länge har du suttit , hur långt har du kvar?
Tråkiga med vägram är ju att vägrar du dag 1 så sitter du ju på isol i 6 timmar och "försöker" kissa, efter att du vägrat dag 1 kommer de ju väcka dig varje morgon och kräva pissprov. Dessutom om du har så kort kvar varför får du permis? Trodde inte man fick permis 1 månad eller mindre kvar ? Kan såklart ha fel
Citera
2013-03-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom
Hur länge har du suttit , hur långt har du kvar?
Tråkiga med vägram är ju att vägrar du dag 1 så sitter du ju på isol i 6 timmar och "försöker" kissa, efter att du vägrat dag 1 kommer de ju väcka dig varje morgon och kräva pissprov. Dessutom om du har så kort kvar varför får du permis? Trodde inte man fick permis 1 månad eller mindre kvar ? Kan såklart ha fel

Sitter du på öppen anstalt så kan du ha permis tills dagen innan du muckar.

Ang. Det med pissprov så har det hänt att folk hos oss (jobbar alltså på en öppen anstalt) har vägrat lämna men ändå fått mucka eftersom det har varit så kort tid kvar (typ en vecka). Vet inte var du sitter men visst, du kan ju chansa om det är värt det, vissa ställen är snabba med att knalla. Sitter du öppet så riskerar du ju sista tiden slutet i så fall.
Citera
2013-03-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenDream
kan börja med att säga att sitta inne är fett jävla långtråkigt, men de lär väl ha kommit fram i tråden redan haha.

men jag har en fråga, jag muckar när som helst efter ett halv långt straff och är ute på min sista permis nu. måste ju alltid pissa när man kommer tillbaka. min fråga är den, om man tar en vägran istället är det som vanligt då nån varning pch sen inget mer med det? eller sätter dom mig på isol sista tiden? har redan fått beslut om att jag inte får någon uppskjuten frigivning. på backning i några veckor till är inga problem, men är det bättre o pissa ändå? hinner fan mucka innan svaren kommer från SKL. hur är bäst att göra? om de finns någon här som varit med lite längre som har erfarenhet.

ps. en bra plit är en död plit. FKV

Finsn dom som fått en månads påbackning för vägran på slutet så det kan nog vara lite hursomhelst med den saken. men tycker du det är långtråpkigt att sitta inne kan det ju ev vara dumt att riskera påbackning som dessutom lär bli på sluten och utan permis.. får du dessutom knall så kan du ju inte ringa heller på slutet eftersom det måste till nya tillstånd. Vissa anstalter tillämpar även det med nya teletillstånd vid flytt inom anstalt pga misskötsamhet.
Citera
2013-03-10, 22:00
Medlem
Hakkapelitens avatar
Vad sitter man inne för om man sitter på...

Beatebergsanstalten? Försökte ta reda på varför min nya hyresvärd sitter på kåken. Hittade dock bara olika typer av säkerhetsklasser, men det säger inte mig särskilt mycket. Är det rånare och mördare som sitter där eller är det folk med för många obetalda parkeringsböter eller vadå?
Citera
2013-03-10, 22:03
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2013-03-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Beatebergsanstalten? Försökte ta reda på varför min nya hyresvärd sitter på kåken. Hittade dock bara olika typer av säkerhetsklasser, men det säger inte mig särskilt mycket. Är det rånare och mördare som sitter där eller är det folk med för många obetalda parkeringsböter eller vadå?

Det är en klass 2:a men med en öppen avdelning också. Man kan väl säga att det är en anstalt för kortare straff samt utsluss för längre straff. Jag skulle säga att i princip de flesta brott finns representerade där så det är svårt att säga. Har han kommit direkt dit så har han troligtvis kört olovligt på något sätt. Brukar vara så. Möjligtvis att han kan sitta för ringa misshandel eller något mindre vapenbrott.
Citera
2013-03-11, 11:31
Medlem
Vilka är de bästa öppna anstalterna för kvinnor?

Jag sitter på Hinseberg just nu men ska flyttas till öppen snart och undrar vilken anstalt som ska vara bäst med bäst stämning, personal, sysselsättning, etc, etc. Jag vill inte till någon anstalt med behandlingsinriktning och inte till Hinsans öppna avdelning heller.

Om någon har egna eller närståendes erfarenheter från öppna anstalter för kvinnor så tar jag mycket gärna emot lite tips.

(Detta inlägg är skrivet av min man ifall någon undrar hur jag kan skriva från Hinseberg...)
Citera
2013-03-11, 11:50
Medlem
Hakkapelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Det är en klass 2:a men med en öppen avdelning också. Man kan väl säga att det är en anstalt för kortare straff samt utsluss för längre straff. Jag skulle säga att i princip de flesta brott finns representerade där så det är svårt att säga. Har han kommit direkt dit så har han troligtvis kört olovligt på något sätt. Brukar vara så. Möjligtvis att han kan sitta för ringa misshandel eller något mindre vapenbrott.

Han har sagt att han inte vet hur länge han kan hyra ut den, men som kortast till Oktober -13, och som längst tills nån gång i mitten på 2014 då hyresvärden inte tillåter längre andrahandsuthyrning. Nu gissar jag bara, men det har väl att göra med att han inte vet när han muckar?

Vet att snubben också driver ett företag, eller har drivit åtminstone. Enligt de upplysningar jag fått så har bolaget upphört (blivit passivt och F-skatt slutat gälla) i Mars 2010. Så det finns ju en möjlighet att han suttit inne sen dess (ifall det ger ett hum om vad för typ av brott man sitter inne 3-4 år för).
Senast redigerad av Hakkapeliten 2013-03-11 kl. 11:57. Anledning: Mer info.
Citera
2013-03-11, 12:30
Medlem
johanness avatar
tråden Vilka är de bästa öppna anstalterna för kvinnor? sammanfogad med huvudtråden.
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in