Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Det är en klass 2:a men med en öppen avdelning också. Man kan väl säga att det är en anstalt för kortare straff samt utsluss för längre straff. Jag skulle säga att i princip de flesta brott finns representerade där så det är svårt att säga. Har han kommit direkt dit så har han troligtvis kört olovligt på något sätt. Brukar vara så. Möjligtvis att han kan sitta för ringa misshandel eller något mindre vapenbrott.
Han har sagt att han inte vet hur länge han kan hyra ut den, men som kortast till Oktober -13, och som längst tills nån gång i mitten på 2014 då hyresvärden inte tillåter längre andrahandsuthyrning. Nu gissar jag bara, men det har väl att göra med att han inte vet när han muckar?
Vet att snubben också driver ett företag, eller har drivit åtminstone. Enligt de upplysningar jag fått så har bolaget upphört (blivit passivt och F-skatt slutat gälla) i Mars 2010. Så det finns ju en möjlighet att han suttit inne sen dess (ifall det ger ett hum om vad för typ av brott man sitter inne 3-4 år för).