2012-08-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeeee
Är dömd för grovt doping brott och hamnar på en säkerhets klass 2 anstalt. Hade som önskemål att hamna nära hemmet men fick ej det för dom säger att det finns chans att återgå i brott. Vilket är
Väldigt dålig anledning eftersom jag är på fri fot nu. Blir att ställa in mig på den närmsta klass 2 anstalten och hoppas man får stanna kvar där.

Hur många enheter hittade dom? Handlar det om försäljning av doping eller för eget bruk och hur lång är straffets längd? Har du överklagad till hovrätten och hd? är du ostraffad?
Citera
2012-08-25, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris112
Hur många enheter hittade dom? Handlar det om försäljning av doping eller för eget bruk och hur lång är straffets längd? Har du överklagad till hovrätten och hd? är du ostraffad?

Det handlar om försäljning. Blev åtalad för 270.000 enheter men kunde bara dömas
För 80.000 enheter. Fick 10 månaders fängelse men satt häktad i 2 månader så dras av på straffet.
Är inte dömd till fängelse tidigare men har lite små skit sen innan.
Överklagade aldrig tingsrättens beslut då jag är nöjd med domen då jag hade räknat med att sitta några år.
Citera
2012-08-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeeee
Det handlar om försäljning. Blev åtalad för 270.000 enheter men kunde bara dömas
För 80.000 enheter. Fick 10 månaders fängelse men satt häktad i 2 månader så dras av på straffet.
Är inte dömd till fängelse tidigare men har lite små skit sen innan.
Överklagade aldrig tingsrättens beslut då jag är nöjd med domen då jag hade räknat med att sitta några år.

Har skl gjort analys på dom 270.000enheter som du blev åtalad för eller haltanalys på den aktiva substansen av preparaten? Det är nämligen så att skl gör inga haltanalyser på den aktiva substansen till skillnad från narkotika och dessutom finns det ingen farlighetsgrad på doping.operation liquid grabbarna har överklagad och Frågan är uppe i Sveahovrätt och HD. Dessutom har själv skl och tullverket sagt att 70 procent av dopingsprepparat som cirkulerar i sverige är illegal tillverkade och går inte och lita på det som står på förpackningen.

jag är också inblandat i ett dopingsärende vi kan prata mer om det här på pm. pm:s mig så ska jag hjälpa dig hur du ska gå tillväga för jag tycker att du ska helt klart överklaga domen pga omständigheterna som finns kring dopingsdomar och den otydliga straffskalan.

Men domen e hyfsat bra du drar 2 månader bort då du har redan suttit den tiden och sedan drar du bort 1/3 del vilket motsvarar lite över 2 månader till så du sitter endast 5 månader och sen är du ute och avtjänar resten av straffen som villkorig frigivning utanför anstaltet.
Citera
2012-08-25, 10:38
Medlem
Citat:
Har skl gjort analys på dom 270.000enheter som du blev åtalad för eller haltanalys på den aktiva substansen av preparaten? Det är nämligen så att skl gör inga haltanalyser på den aktiva substansen till skillnad från narkotika och dessutom finns det ingen farlighetsgrad på doping.operation liquid grabbarna har överklagad och Frågan är uppe i Sveahovrätt och HD. Dessutom har själv skl och tullverket sagt att 70 procent av dopingsprepparat som cirkulerar i sverige är illegal tillverkade och går inte och lita på det som står på förpackningen.

jag är också inblandat i ett dopingsärende vi kan prata mer om det här på pm. pm:s mig så ska jag hjälpa dig hur du ska gå tillväga för jag tycker att du ska helt klart överklaga domen pga omständigheterna som finns kring dopingsdomar och den otydliga straffskalan.

Men domen e hyfsat bra du drar 2 månader bort då du har redan suttit den tiden och sedan drar du bort 1/3 del vilket motsvarar lite över 2 månader till så du sitter endast 5 månader och sen är du ute och avtjänar resten av straffen som villkorig frigivning utanför anstaltet.

Det har endast gjort analyser för att fast ställa vad det har innehållit, inte hur mycket aktivt ämne.
Och ca 160.000 av dom enheterna var bara en uppskattad mängd som åklagaren hade räknat ut vad som hade skickats iväg. Men hans bevisning höll inte för den uppskattade mängden.

Jag har 4.5 månader kvar att avtjäna och kanske kan få fotboja efter suttit inne 3 månader till för har avtjänat 50% av straffet då.
Är rätt nöjd med domen endå, det blev mycket lägre än jag tänkt mig och lyckades få bort andra och få ner straff på en annan.
Citera
2012-08-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondacbr
Förklaring av din påföljd leder till en kränkning av mänskliga rättigheter det låter inte rimligt att låsa in människor i dessa omständigheter pga dessa skäl eller pga kostnadsskäl. Det är som att säga att all tillverkning av bli måste stoppas och bilkörning måste betraktas som kriminell handling för att klara klimatmålen” i världen. Din jävla tomte.
Gick du mellanstadiet? Det finns ingen kränkning av mänskliga rättigheter. Det vore så om de INTE fick nyttja muggen, nu behöver de trycka på en knapp för att bli utsläppta. Din slutledningsförmåga var visst sämre än vad jag kunde anta.
Citera
2012-08-25, 20:15
Bannlyst
Citat:
att flagga på.

Du ska inte flagga på om det är absolut nödvändigt för det kan sluta riktigt illa. Finns exempel på folk som fått ordentligt med stryk på kåken för den anledningen.
Det är inte uppskattat om låt säga någon intagen lyckats smuggla in en mobil som upptäcks pågrund av någon färsking som flaggar mitt i natten. Detta är en oskriven regel bland intagna som sitter på anstalterna med högst säkerhetsklass.
Citera
2012-08-26, 13:30
Medlem
Ingen som kan svara på vad man bör ha med sig till ett straff på en månad på öppen?!
Citera
2012-08-26, 13:41
Medlem
Flandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patabola
Ingen som kan svara på vad man bör ha med sig till ett straff på en månad på öppen?!

Solkräm och rak artiklar.
Citera
2012-08-26, 13:43
Medlem
tedbundys avatar
Stock snus alt limpa cigg, du behöver inte ta med dig något för allt finns.
Citera
2012-08-26, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patabola

Antennsladd är att rekommendera.
TV-apparater av tjockismodell brukar gå att tillhandahålla, men antennsladdar brukar de vara ont om.
Det finns ju inga tjuvar och banditer på anstalterna men de tycks ändå försvinna i samband med muck
Citera
2012-08-26, 21:26
Medlem
hondacbrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Antennsladd är att rekommendera.
TV-apparater av tjockismodell brukar gå att tillhandahålla, men antennsladdar brukar de vara ont om.
Det finns ju inga tjuvar och banditer på anstalterna men de tycks ändå försvinna i samband med muck

Menar du att det saknas tv apparater i anstalter? Kan man ta in i anstalten playstation 3?
Citera
2012-08-26, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hondacbr
Menar du att det saknas tv apparater i anstalter? Kan man ta in i anstalten playstation 3?

Nä, själva TV-apparaten brukar finnas, men ANTENNSLADDEN brukar vara svårare att ordna, så ta med de in..

Nej, PS3 går inte. Egentligen inte PS2 heller, men satt med en äldre gubbe som hade det, dock första utgåvan och med lite plombering så var den godkänd enligt KVV haha...

Kan säga att den consolen cirkulerade ganska ofta tillsammans med en porrfilm som någon tagit med in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in