2009-01-05, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Inlåst dygnet runt?

När jag skrev '07-07' så menade jag givetvis 19-07. Men sen kom jag på att han hade fel där. Man är inlåst 11 timmar och 15 min. 19.45 -07.

Så du som gapar dig hes hur cool du är och ditt lilla gamecube borde vetat att det är 11.15 min.
Citera
2009-01-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
När jag skrev '07-07' så menade jag givetvis 19-07. Men sen kom jag på att han hade fel där. Man är inlåst 11 timmar och 15 min. 19.45 -07.

Så du som gapar dig hes hur cool du är och ditt lilla gamecube borde vetat att det är 11.15 min.

Gapar mig hes om hur cool jag är? Jag skriver ren fakta. Men jag förstår varför du tar illa upp när någon kommer och slår hål på dig som om du vore en jävla ballong. Det är du som gapar dig hes här i kriminalitetsforumet om hur det är att sitta i fängelse när du själv ALDRIG ENS HAR SUTTIT I FÄNGELSE.

Om någon skulle råka vara intresserad så kan jag meddela att man är inlåst minst 12h per dygn och att dom har lite olika tider på olika anstalter, sist blev vi inlåsta strax innan 8 på kvällen och utsläppta 8 på morgonen.

Undrar också vad du sicilianaren din gapiga fitta menar med att jag verkar ha suttit en del i cellen? Menar du att jag inte skulle ha varit ute ur cellen på upplåst tid? Isf undrar jag vad du grundar det på.
Citera
2009-01-05, 17:53
Bannlyst
Vadå ''strax innan 20' ? Det är fasta tider, sen att det kan flexas med det för att någon ska göra något strax innan inlåsning - hör inte hit. Så 'strax innan' kan du spela game cube med. Öppning 07 på vardagar och 08 på helger. Inlåsning 19.45. Kan inte tänka mig att det har ändrats. Du gör dig bara till ännu mer gapig förortsunge när du hetsar upp dig trots att du cyklar på tre hjul.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-05 kl. 18:02.
Citera
2009-01-05, 18:12
Bannlyst
Jag såg att du skrev sist blev vi inlåsta vilket betyder att du suttit fler än en gång. Vilken jävla luffare. Du är säkert en sådan som pendlar ut och in. Din lilla looser. Ni lär er aldrig finessen.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-05 kl. 19:00.
Citera
2009-01-05, 23:43
Medlem
tma2662s avatar
Kan ju kanske tillägga att ps2 är tillåtet på vissa slutna lokalanstalter än idag.
Citera
2009-01-05, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Kan ju kanske tillägga att ps2 är tillåtet på vissa slutna lokalanstalter än idag.

Och för en icke-spelintresserad så är det inte speciellt konstigt att förväxla PS2 med x-box, för jag vet många som blandar ihop PS3 med den. typ som för en som inte bryr sig om kampsport - då kan lätt kickboxning och thaiboxning förväxlas =)

Har jag fel om inlåsningen eller ? Jag VET att det varit inlåsning 19.45 vardag som helg, men upplåsning 07 vardag men 08 helg. Är det ändrat ?
Citera
2009-01-06, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Till skillnas från dig så spelar jag inte tarzan. En stor del av vad jag "kan" om bl a mc har jag lärt mig på fb. En annan del utanför. Det jag till 100 % vet uttalar jag mig sällan om. Du uttalar dig om ALLT och blåser upp dih konstant. Du är ett litet luftslott. Ibland kan det vara bra då du faktiskt kommer med inlägg med substans även om det är kopplat till Google och annat men allt för ofta gör du bara bort dig.

Segregeringar förekommer. För att ta ETT exempel kan vi ta turkar och kurder. Du å andra sidan kommer sällan med exempel med motiveringen att du inte vill "gola"

Du är en nolla som brukar skriva en hel del på helgerna när du är på fyllan.

Haha. Vadå turkar och kurder ? De brukar inte ha några problem att vara på samma avdelningar, vad pratar du om ? Och att vissa grupper själva väjler sitt umgänge, är inte detsamma som att det stöts ut folk och segregeras.

Alltså - om det sitter 20 st i ett ben, en korridor, och 3 st umgås - så tycker inte de 3 illa om de andra 17 bara för att de 3 umgås.

Suck alltså.

Citat:
En stor del av vad jag "kan" om bl a mc har jag lärt mig på fb

Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-06 kl. 02:36.
Citera
2009-01-06, 02:39
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Du är en nolla som brukar skriva en hel del på helgerna när du är på fyllan.

Haha. Vadå turkar och kurder ? De brukar inte ha några problem att vara på samma avdelningar, vad pratar du om ? Och att vissa grupper själva väjler sitt umgänge, är inte detsamma som att det stöts ut folk och segregeras.

Alltså - om det sitter 20 st i ett ben, en korridor, och 3 st umgås - så tycker inte de 3 illa om de andra 17 bara för att de 3 umgås.

Suck alltså.

Tyvärr, spik nykter. Att jag syns på helger har med ledig tid att göra till skillnad från dig.

Nu pratar du om grupperingar. Hur ska du ha det? Skulle vi inte dyka i segregeringar?

Var det inte du som sket i vad lilla jag tyckte? Nollan tillhör dig din låtsasspagge.
Citera
2009-01-06, 02:44
Bannlyst
Citat:
Skulle vi inte dyka i segregeringar?
Din smarting - du kan inte dyka i något som inte finns.
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
N Beträffande segregering på anstalter, så existerar det inte. Visst om det sitter två stycken från exempelvis montenegro och inte kan ett ord svenska och knackig engelska så är det klart att dom tyr sig till varandra, men detta är ju inte segregering i den bemärkelsen.

Det finns inte. Inse det istället för att göra bort dig igen.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-06 kl. 02:46.
Citera
2009-01-06, 02:48
Bannlyst
Citat:
Bl a skriver du att grupperingar inte förekommer inom de svenska fängelserna.

Var skriver jag om det ?
Citera
2009-01-06, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akrihin
Vem fan är det som har gjort bort sig.. Detta är en tråd som handlar om hur det var att sitta i fängelse, jag har skrivit om mina erfarenheter och du har skrivit fingrarna av dig om erfarenheter du inte ens har.

Sen att du är så jävla kass på att tolka texter att du får det till att man skryter är helt uppåt väggarna. Ska du inte lägga lite tid på svenska språket när du ändå sitter framför datorn och spelar gangster?

Sen att du försöker påskina att du är någon storskurk som är för smart för att sitta är ju det mest komiska av allt.

Min prognos en utvecklingsstörd 17årig blatte utan några som helst kriminella erfarenheter men som tycker det är oehört coolt med allt som har med brott och kriminella att göra. Sitter och försöker spela något på internet

Du har suttit flera gånger men har fan inte vett att skämmas.
Och sen när började de öppna 8 på vardagarna ?

Och vad menade du med strax innan 20 ? Varför tog du inte ens upp det ?

Du och ditt jävla gamecube. Haha.
Citera
2009-01-07, 13:38
Medlem
Whipsticks avatar
Jag har några frågor som jag hoppas att någon med substans kan svar på. Jag ber samtidigt om ursäkt om dessa har besvarats tidigare.

1. När jag var i tonåren fick man höra på omvägar att Kalmaranstalten (jag är uppväxt i Småland förresten) var rikssophögen. Där hamnade de värsta sexdårarna och de som hade golat så mycket att till och med Kriminalvården tyckte att det fick räcka. Frågan är alltså om det finns någon sådan anstalt i dagsläget? Alltså en sista förvaringsplats för de som inte kan klara sig på andra anstalter, jag menar inte anstalter med utpräglade vårdplatser som Skogome utan en vanlig anstalt som är betydligt lugnare än alla andra.

2. Hur funkar förtroenderåden egentligen? Tillvaratar de alla intagnas rättigheter eller är det en klubb som sanktionerar stryk för de som har gjort sig "förtjänta" av det? Kan vilken fånge som helst vända sig till förtroenderådet och förvänta sig att få hjälp?

3. Måste man visa sin dom för de man sitter med, alltså enligt någon kåkkodex?

4. Hur ser hackordningen eller maktpyramiden ut? Är en klantig mördare högre upp än någon som sitter för grovt rån?

Tacksam för svar på mina många frågor och jag vill samtidigt uttrycka min häpenhet över språket hos de som har suttit på tyngre anstalter. Det har gått tvärtemot mina fördomar om bildningsgraden hos tjyvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in