2009-01-02, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snilleblixt
Ni folk som har suttit på hall/kumla,

Vad är skillnad mellan amerikanskt fängelse och svenskt fängelse? Tänk på OZ
För att överleva då måste man skaffa ett gäng? Såg det från en film.
Har ni träffat Tony Olsson? Hans mamma är en god vän till min mamma
När ni ska åka in, hur? åkte ni dit eller hämtad?
hur är det med kläder? Får man välja vad man vill ha?

Läs boken Rivet Skinn av Nicklas Jansson. En fd hangaround i Brödrarskapet och Bandidos. Han skriver lite om sin vistelse på Tidaholm. Tydligen satt "Negrerna" för sig.
Citera
2009-01-02, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Läs boken Rivet Skinn av Nicklas Jansson. En fd hangaround i Brödrarskapet och Bandidos. Han skriver lite om sin vistelse på Tidaholm. Tydligen satt "Negrerna" för sig.

Men om så skulle vara fallet så är det inte av utstötta skäl utan för att de vill sitta ihop. Det finns inte den segregeringen på svenska kåkar. Klart jamaicanerna käkar ihop, tränar ihop, osv. De kanske är från samma stad och de är de enda därinne som snackar samma språk. Men de blir inte utstötta.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-02 kl. 21:33.
Citera
2009-01-03, 11:45
Medlem
sperrmans avatar
Får man ha xbox? Sicilianaren skrev att man får det och en annan skrev nej. Nå?
Citera
2009-01-03, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sperrman
Får man ha xbox? Sicilianaren skrev att man får det och en annan skrev nej. Nå?

Jag har för mig att man får ha det. Men regler ändras ju så jag vet inte.
Citera
2009-01-03, 12:01
Medlem
tma2662s avatar
Nej man får inte ha x-box på slutna anstalter. Tumregeln är att man inte ska kunna titta på film med hjälp av sitt tv-spel därför är nästan uteslutande det som godkänns Gamecube och playstation 1. Beträffande segregering på anstalter, så existerar det inte. Visst om det sitter två stycken från exempelvis montenegro och inte kan ett ord svenska och knackig engelska så är det klart att dom tyr sig till varandra, men detta är ju inte segregering i den bemärkelsen.
Citera
2009-01-03, 12:03
Medlem
sperrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Jag har för mig att man får ha det. Men regler ändras ju så jag vet inte.
Okej, du satt inne och då fick man antagligen det?
Citera
2009-01-03, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sperrman
Okej, du satt inne och då fick man antagligen det?

Jag har ingen dunderkoll på alla dessa olika spel (har aldrig haft intresset) och var osäker på om det var x-box eller playstation man fick ha. Men nu redde han innan ut det.
Citera
2009-01-04, 00:54
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Varför får man inte ha ett tv spel som man kan se på filmer med?
Citera
2009-01-04, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akrihin
Ja dom betalar ju tydligen dyrt för sina slinganfilmer.. Sicilianaren om du någonsin hade suttit i fängelse och inte bara spelat kriminell på ett internetforum så hade du vetat att det är gamecube som gäller
Han innan sa PS och det vet jag har funnits där längre. Så det betyder att du är hyfsad mycket spoling som suttit ganska nyligen och dessutom en hel del i cellen med ditt lilla cube, som kom nån gångefter 2002 in på kåkarna.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-04 kl. 15:06.
Citera
2009-01-05, 07:45
Medlem
Citat:
Han innan sa PS och det vet jag har funnits där längre. Så det betyder att du är hyfsad mycket spoling som suttit ganska nyligen och dessutom en hel del i cellen med ditt lilla cube, som kom nån gångefter 2002 in på kåkarna.

Ja om du hade suttit nångång och inte bara spelat kriminell på internet så hade du vetat att på en sluten anstalt så är man alltid inlåst i sin cell minst 12h/dygn så självklart har jag suttit "en hel del" i cellen, och ja jag har spelat gamecube.
Citera
2009-01-05, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akrihin
Ja om du hade suttit nångång och inte bara spelat kriminell på internet så hade du vetat att på en sluten anstalt så är man alltid inlåst i sin cell minst 12h/dygn så självklart har jag suttit "en hel del" i cellen, och ja jag har spelat gamecube.

Jag vet att man är inlåst mellan 07 och 07. Men du har suttit och tryckt därinne en hel del vad det verkar.
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-05 kl. 09:03.
Citera
2009-01-05, 12:31
Medlem
Citat:
Jag vet att man är inlåst mellan 07 och 07. Men du har suttit och tryckt därinne en hel del vad det verkar.

Inlåst dygnet runt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in