2010-07-29, 23:14
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatisen
Ha ha.. Jag hade brunt bälte och ett olivträd på gul botten. Sug på den du..

Olivträd? Nånstans runt medelhavet då antar jag. Borde vara nån av de mindre välbeväpnade som har typ gamla ak47 eller nåt som borde vara lätt att köpa eftersom du ens tänkte på de. Libanon? Äsch.. orkar inte göra nån grundligare undersökning av de här. :P
Citera
2010-07-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
hahahah nä det där låter ju sanslöst. Ingen hade ju snackat till plitarna om ett slagsmål på en sluten de kan man ju räkna med.

Var faktiskt förvånansvärt få slagsmål under min tid på anstalt. Kanske 3-4 st under 3 års tid. Ingen av dem blev plitarna inblandade.
Känner du någon som suttit på Västervik det sista året??? Söker info om en snubbe som suttit där.
Citera
2010-07-31, 09:40
Medlem
xx-xs avatar
Om en person Anmälde sig själv för något grovt brott som gjorde att personen hamna på en sluten anstalt, skulle denna person anses som Golare och åka på stryk?
Citera
2010-07-31, 11:06
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av championen
Känner du någon som suttit på Västervik det sista året??? Söker info om en snubbe som suttit där.

Nä.. ingen aning.
Citera
2010-07-31, 11:09
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Om en person Anmälde sig själv för något grovt brott som gjorde att personen hamna på en sluten anstalt, skulle denna person anses som Golare och åka på stryk?

Nä man kan ju inte gola på sig själv. Möjligtvis att bli blivit ansedd som en idiot, men inte misshandlad.
Men om däremot andra varit inblandade i ditt brott och dom oxo åkt dit genom att du plötsligt fått ett samvete så hade du blviit ansedd som golare.

Får man fråga vilket brott det gäller o varför du helt plötsligt känner för att erkänna?
Citera
2010-07-31, 12:59
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Nä man kan ju inte gola på sig själv. Möjligtvis att bli blivit ansedd som en idiot, men inte misshandlad.
Men om däremot andra varit inblandade i ditt brott och dom oxo åkt dit genom att du plötsligt fått ett samvete så hade du blviit ansedd som golare.

Får man fråga vilket brott det gäller o varför du helt plötsligt känner för att erkänna?
Mm okej, tack för svaret. Nej jag ska inte erkänna något.
Citera
2010-07-31, 15:51
Medlem
bigbadbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roar321
Ingen här som satt inne på Österåker när Johnny Cash uppträdde där?

Jag var inte ens född då men hade jag levt då hade man ju nästan gjort något brott för att försöka hamna där och se en konsert

Några andra kändisar som uppträdde när ni satt inne?

Läste att Dogge uppträdde på någon anstalt för ett tag sen

Var knappt ens född då, men har suttit på Österåker med en äldre man som satt där redan när Cash var där. Han har såklart varit ute emellanåt, men inte så mkt så konserten har han fortfarande i färskt minne.

Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Kollberg
Men sköt dig då så slipper du bo på hotell på min beskostnad....

----

Ni som har suttit länge, hur har ni klarat er på det sexuella planet? Har ni fått tennisarmbåge? Tryckt på en vårdare eller "umgåtts" med varandra?

Tennisarmbåge borde vara en ganska vanlig skada iofs, men många har regelbundna besök av en eller olika kvinnor. Att trycka vårdare är nog ganska ovanligt av flera anledningar, för det första är de nog inte så villiga rent generellt och för det andra har jag träffat ganska få där jag skulle vara villig. Du förstår nog själv. Antingen är de korkade eller bara rent av fula, ungefär som de flesta på utsidan. Men visst märkte jag efter ett halvår med restriktioner i häktet hur vissa kvinnoplitar hade blivit snyggare och snyggare Men tack och lov släppte restriktionerna så jag fick träffa frugan och plitarna blev lika motbjudande som de egentligen var.
Och att umgås med varandra tror jag är extremt ovanligt, nästintill icke förekommande. Dels är klimatet inte politiskt korrekt vad gäller homosexualitet och för det andra, även om en bög sitter inne så vill han väl inte ligga med nån tjackis eller horsare... Jag har förresten träffat en öppet homosexuell på insidan. Han klarade det för att han hade hög integritet och varken fjollade sig eller gick på för hårt på fel kille med homoanspelningarna. Kanske berodde det också på att han fick lite "beskydd" av rätt folk på huset så ingen hade vågat göra nåt ändå.

/Bob
Citera
2010-08-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbadbob
...en öppet homosexuell på insidan... fick lite "beskydd" av rätt folk ..

Det måste han betalat dyrt för

Förlåt
Citera
2010-08-07, 02:11
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xTTTx
vad skulle ni gissa på att jag får för straff för: olovlig körning, grov rattfylleri, grov vållande till annans skada, tillförskaffelse av fordon, narkotikabrott, grov troslöshet i trafiken. Dömd ett antal ggr tidigare men har aldrig suttit. Är 21. Tacksam för seriösa svar.

Skulle tro att du får sitta minst 6 månader, berätta lite mer om själva brotten?
Citera
2010-08-07, 16:37
Medlem
The Crashs avatar
Har nog nötat igenom ca 30 sidor nu och kan ju säga att jag har aldrig suttit inne på kåken. Satt dock inne på ett §12 hem(ungdomsanstalt) när jag var ca 15-16. Kan ju säga att DET är värre än kåken. Jag satt dock på en av de bättre anstalterna.

Det värsta var ju dock att man inte hade någon frihet. Ni som aldrig suttit inlåsta förstår inte hur mycket man uppskattar allt när man kommer ut. Finns det intresse kan jag jämföra livet i anstalten mot kåkens(den infon jag fått då).
Citera
2010-08-07, 21:11
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Har nog nötat igenom ca 30 sidor nu och kan ju säga att jag har aldrig suttit inne på kåken. Satt dock inne på ett §12 hem(ungdomsanstalt) när jag var ca 15-16. Kan ju säga att DET är värre än kåken. Jag satt dock på en av de bättre anstalterna.

Det värsta var ju dock att man inte hade någon frihet. Ni som aldrig suttit inlåsta förstår inte hur mycket man uppskattar allt när man kommer ut. Finns det intresse kan jag jämföra livet i anstalten mot kåkens(den infon jag fått då).
Jag har varit på både och. Enligt min erfarenhet är det absolut inte värre än att sitta i fängelse även om det inte heller är roligt.
Citera
2010-08-08, 14:46
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Jag har varit på både och. Enligt min erfarenhet är det absolut inte värre än att sitta i fängelse även om det inte heller är roligt.
Beror ju mycket på vart man hamnar. Hörde om nått ställe i klippan som skulle vara det värsta. Te.x fjärrkontrollen satt fast i en låda med hål i(så man kan trycka på kanalerna) just för att folk slängde den på varandra när dom blev arga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in