2011-12-14, 14:43
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonemate
Du skriver att du hellre sitter i fängelset än att vara hemlös.

Så vilket blir ditt nästa brott om du inte får något jobb och din kille dumpar dig ?

Även om jag inte skulle få något jobb och min kille skulle dumpa mig så skulle jag inte bli hemlös så jag har inte funderat över det.
Citera
2011-12-14, 14:44
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast du kanske kan ge kortfattade svar åtminstone, och hänvisa till bloggen för dem som vill läsa mer?
Eller är huvudsyftet att marknadsföra bloggen?

Huvudsyftet är att ge ett så bra svar som möjligt. Har inget behov av att marknadsföra min blogg.

Min "extra mormor" är dömd för mordförsök.
Citera
2011-12-14, 14:44
Medlem
tjocken332s avatar
Hur ofta fick du permissioner?
Citera
2011-12-14, 14:45
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jaha, du har gjort en vända på Hinsan. Kärring Jag gillar förvisso kvinnor men de på Hinsan är ju ett kapitel för sig. Har du tagit dig i bluskragen eller pendlar du ut och in på kåkarna?

Har du träffat kvinnor från Hinseberg eller hur vet du det?

Nej jag har tagit mig i kragen och har inga planer för någon mer volta.
Citera
2011-12-14, 14:46
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjocken332
Hur ofta fick du permissioner?

På grund av misskötsamhet som jag gjorde mig skyldig till i början av mitt straff så fick jag inga permissioner.
Citera
2011-12-14, 14:51
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesC
Jag studerar bara några få kurser på distans och uppfylller därmed inte kraven för CSN-lån. Den ersättning jag får från försäkringskassan är en ersättning man har rätt till när man dömts till mer än ett års fängelse innan dess att man fyller 21.
Den här ersättningen från försäkringskassan som man har rätt till; under hur lång tid har man rätt till den?
Citera
2011-12-14, 14:53
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Den här ersättningen från försäkringskassan som man har rätt till; under hur lång tid har man rätt till den?

Jag tror, om jag inte minns fel att man hare rätt till ersättningen lika länge som straffet var. Detta är kanske olika beroende på olika personer och dess förutsättningar. Arbetsförmedlingen gör en individuell utredning av den som ansöker om ersättning.
Citera
2011-12-14, 14:55
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag tror, om jag inte minns fel att man hare rätt till ersättningen lika länge som straffet var. Detta är kanske olika beroende på olika personer och dess förutsättningar. Arbetsförmedlingen gör en individuell utredning av den som ansöker om ersättning.
OK, tack.
Minst lika intressant som hur det är att sitta i fängelse är ju hur återanpassningen till samhället går.
Citera
2011-12-14, 14:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Kära Jess...nu vill jag höra några roliga anekdoter och roliga incidenter som hände inne på kåken

Nån dråplig, rolig och trevlig historia måste du ha att bjuda på?
Citera
2011-12-14, 15:18
Medlem
Citat:
Har du träffat kvinnor från Hinseberg eller hur vet du det?

Nej jag har tagit mig i kragen och har inga planer för någon mer volta.
Ja, jag har väl träffat en och annan som suttit där och jag vet en som sitter där nu, hon fick 8 eller 10 har jag för mig, minns inte exakt, för narkotika.

Bra att du stilat till dig och fattat att det inte funkar i längden. Sedan kan man ju finlira lite, men det är en annan femma.
Citera
2011-12-14, 15:30
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Kära Jess...nu vill jag höra några roliga anekdoter och roliga incidenter som hände inne på kåken

Nån dråplig, rolig och trevlig historia måste du ha att bjuda på?

Jag kan berätta om en väldigt speciell kvinna som satt på Hinseberg. Hon var från Malaysia och dömd för grov narkotika smuggling. En engelsk talande ganska så charmig liten sak (som man även kunde bli galen på).

Den här kvinnan var väldigt speciell. Led av bland annat diabetes och hundra andra sjukdomar som vi andra såklart inte fick veta.

Hon hade hundratals rapporter för att hon hotade personal, kastade saker omkring sig och kunde bli totalt vansinnig. Dick var det bara hot och hon skadade sig själv mer än andra.

Hon fick för sig saker som att det enda som hjälpte emot hennes sjukdomar var kyckling och ris vilket gjorde att han gick över glas för att bara få kyckling och ris. Hon vägrade äta sina mediciner och så vidare vilket till slut gjorde att hon fick sin kyckling och ris. Kan låta klent av kriminalvården men detta var alltså en omöjlig kvinna. Därefter levde hon alltså på kyckling och ris och åt det varje dag, år ut och år in.

Hon berättade också om sin tretton års villa i malaysia och sina fem barn som alla såklart var poliser och advokater. Hon visade till och med bilder på hennes snygga barn. Det roliga var att det var bilder på kändisar. Hon trodde inte vi förstod bättre men självklart höll vi bara med. Hon levde alltså sin egna fantasivärld.

Hon försökte också att "ta livet" av sig vid flera tillfällen som givetvis bara var ett rop på uppmärksamhet då det inte är svårt att ta livet av sig om man verkligen vill. Hennes självmords försök bestod i att dricka sköljmedel, skära sig själv i magen med en potatisskalare och dunka huvudet i väggen.

Det kan låta tragiskt och väldigt synd om henne och det var det självklar också. Hon var väldigt sjuk och hörde mer hemma på en psykiatrisk anstalt än en kriminalvårdsanstalt men hon var så otroligt charmig att vi samtidigt hade roligt både med och åt henne.

Den här kvinnan har jag nog tusen historier att berätta om.
Citera
2011-12-14, 15:43
Medlem
Citat:
Hon försökte också att "ta livet" av sig vid flera tillfällen som givetvis bara var ett rop på uppmärksamhet då det inte är svårt att ta livet av sig om man verkligen vill. Hennes självmords försök bestod i att dricka sköljmedel, skära sig själv i magen med en potatisskalare och dunka huvudet i väggen.

Ska man lyckas dräpa sig själv så får man fan funka skallen hårt alltså. Denna metoden har jag aldrig hört talas om innan, den låter rolig men framför allt smärtsam och jobbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in