Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Kära Jess...nu vill jag höra några roliga anekdoter och roliga incidenter som hände inne på kåken
Nån dråplig, rolig och trevlig historia måste du ha att bjuda på?
Jag kan berätta om en väldigt speciell kvinna som satt på Hinseberg. Hon var från Malaysia och dömd för grov narkotika smuggling. En engelsk talande ganska så charmig liten sak (som man även kunde bli galen på).
Den här kvinnan var väldigt speciell. Led av bland annat diabetes och hundra andra sjukdomar som vi andra såklart inte fick veta.
Hon hade hundratals rapporter för att hon hotade personal, kastade saker omkring sig och kunde bli totalt vansinnig. Dick var det bara hot och hon skadade sig själv mer än andra.
Hon fick för sig saker som att det enda som hjälpte emot hennes sjukdomar var kyckling och ris vilket gjorde att han gick över glas för att bara få kyckling och ris. Hon vägrade äta sina mediciner och så vidare vilket till slut gjorde att hon fick sin kyckling och ris. Kan låta klent av kriminalvården men detta var alltså en omöjlig kvinna. Därefter levde hon alltså på kyckling och ris och åt det varje dag, år ut och år in.
Hon berättade också om sin tretton års villa i malaysia och sina fem barn som alla såklart var poliser och advokater. Hon visade till och med bilder på hennes snygga barn. Det roliga var att det var bilder på kändisar. Hon trodde inte vi förstod bättre men självklart höll vi bara med. Hon levde alltså sin egna fantasivärld.
Hon försökte också att "ta livet" av sig vid flera tillfällen som givetvis bara var ett rop på uppmärksamhet då det inte är svårt att ta livet av sig om man verkligen vill. Hennes självmords försök bestod i att dricka sköljmedel, skära sig själv i magen med en potatisskalare och dunka huvudet i väggen.
Det kan låta tragiskt och väldigt synd om henne och det var det självklar också. Hon var väldigt sjuk och hörde mer hemma på en psykiatrisk anstalt än en kriminalvårdsanstalt men hon var så otroligt charmig att vi samtidigt hade roligt både med och åt henne.
Den här kvinnan har jag nog tusen historier att berätta om.