2011-12-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesC
Men jag fann en vän där inne som jag förhoppningsvis kommer att träffa igen inom en snar framtid. Hon var dock 63 år men blev min extra farmor. Vi kom varandra riktigt nära.

Får man fråga vad din extramormor satt inne för och hur länge (avtjänat och kvar)?

OT: Nice foton på websidan!
Citera
2011-12-14, 14:21
Medlem
Bruc3s avatar
Hur kom polisen dig på spåren? Som en Hollywood-film där den snitsiga polisen hittar fler och fler trådar?

Hade du ett paypal-konto? ditt riktiga konto? Hur gick du tillväga?

Hur mycket fick du som mest?(dvs. summan du lurade av en person på en gång)

Kontanter? Använde du kontantkort?

Använde du TOR? Vilka sajter satt du på?

Hur blev du gripen? (Jessica, come out, it's not worth it. We will break down your door?) *swat-team stormar in med vattenpistoler och trolldeg*

Som sagt, vill gärna veta!

/ Bruc3
Citera
2011-12-14, 14:24
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
I princip. Utdelning av post, matlagning för de som ville ha middag och förberedelse för inlåsning.

Ganska slappt. Hur ser dina utsikter ut i framtiden nu? Med jobb och dylikt?
Citera
2011-12-14, 14:25
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Får man fråga vad din extramormor satt inne för och hur länge (avtjänat och kvar)?

OT: Nice foton på websidan!

Tackar

Jag läste textkommunikation på Hinseberg och hade bland annat uppgifter att göra reportage och intervjuer. Jag intervjuade min extra mormor och skrev en "artikel". Har publicerat den i bloggen så den är bara att läsa:

http://tiohundraarton.blogg.se/2011/april/domt-till-fangelse-for-mordforsok.html
Citera
2011-12-14, 14:28
Medlem
Mohabs avatar
Läste något om orgier i bastun Var du med på en sådan eller bevittnade en??
Citera
2011-12-14, 14:32
Bannlyst
Citat:
Varför skulle man inte kunna? Det var ju inte så att man hade en vakt som övervakade än under de tolv timmar man är inlåst i sin cell.

Tänkte att det kanske sprang folk och tittade in i cellen då och då....

Vad snygg du är föresten på bilden uppe till vänster på din blogg! ;-)
Citera
2011-12-14, 14:35
Medlem
Du skriver att du hellre sitter i fängelset än att vara hemlös.

Så vilket blir ditt nästa brott om du inte får något jobb och din kille dumpar dig ?
Citera
2011-12-14, 14:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Tackar

Jag läste textkommunikation på Hinseberg och hade bland annat uppgifter att göra reportage och intervjuer. [b]Jag intervjuade min extra mormor och skrev en "artikel". Har publicerat den i bloggen så den är bara att läsa:

http://tiohundraarton.blogg.se/2011/april/domt-till-fangelse-for-mordforsok.html

Fast du kanske kan ge kortfattade svar åtminstone, och hänvisa till bloggen för dem som vill läsa mer?
Eller är huvudsyftet att marknadsföra bloggen?
Citera
2011-12-14, 14:38
Medlem
Citat:
Rastlös såhär på kvällskvisten och tycker att det här med brott och straff är intressant.

Har själv suttit i Fängelse, på Hinseberg för att vara exakt och vet att många undrar hur det är och hur det går till.

Ställ frågor om ni känner för det!
Jaha, du har gjort en vända på Hinsan. Kärring Jag gillar förvisso kvinnor men de på Hinsan är ju ett kapitel för sig. Har du tagit dig i bluskragen eller pendlar du ut och in på kåkarna?
Senast redigerad av xtroverto 2011-12-14 kl. 14:40.
Citera
2011-12-14, 14:39
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Hur kom polisen dig på spåren? Som en Hollywood-film där den snitsiga polisen hittar fler och fler trådar?

Hade du ett paypal-konto? ditt riktiga konto? Hur gick du tillväga?

Hur mycket fick du som mest?(dvs. summan du lurade av en person på en gång)

Kontanter? Använde du kontantkort?

Använde du TOR? Vilka sajter satt du på?

Hur blev du gripen? (Jessica, come out, it's not worth it. We will break down your door?) *swat-team stormar in med vattenpistoler och trolldeg*

Som sagt, vill gärna veta!

/ Bruc3

Jag var en så kallad "riktigt dum bedragare". Använde mig såklart av mitt egna bank konto så det blev inte särskilt svårt för polisen att spåra mig när jag blev polisanmäld. Dessutom så erkände jag min handling redan vid första förhöret så polisen lärde till slut känna mig.

Som mest ( om jag inte minns fel ) fick jag 10 000 av en och samma person.

Jag använde mig främst av Blocket och Tradera.

Jag blev anhållen måndagen den 21 juni 2010. På fredagen den 18 juni fick jag ett sms av förhörsledaren som skrev att hon ville träffa mig för förhör. Vi bestämde att jag skulle komma in på måndagen och redan då visste jag att jag skulle bli anhållen och häktad. Förhöret hölls i två timmar och därefter blev jag anhållen. Torsdagen den 24 juni häktades jag.

Polisen knackade bara på min dörr vid ett tillfälle. Då ville de göra en husrannsakan. Jag släppte in dem, de ställde några frågor och jag lämnade över det som de var ute efter. Därefter pratade vi lite innan dem sedan åkte igen. Så något SWAT team har jag aldrig utsatts för
Citera
2011-12-14, 14:41
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohab
Läste något om orgier i bastun Var du med på en sådan eller bevittnade en??

Nej. Jag tillhör den kategorin av heterosexuella som inte får för mig att jag tänder på tjejer bara för att jag sitter inte. Så något sådant var jag inte med om.

Och man visste var "de" höll hus och när det pågick så man höll sig därifrån för att slippa men för livet.
Citera
2011-12-14, 14:42
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Tänkte att det kanske sprang folk och tittade in i cellen då och då....

Vad snygg du är föresten på bilden uppe till vänster på din blogg! ;-)

Tack!

Nej, när man är inlåst är man inlåst. Då slipper man bli övervakad i några timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in