Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Hur kom polisen dig på spåren? Som en Hollywood-film där den snitsiga polisen hittar fler och fler trådar?
Hade du ett paypal-konto? ditt riktiga konto? Hur gick du tillväga?
Hur mycket fick du som mest?(dvs. summan du lurade av en person på en gång)
Kontanter? Använde du kontantkort?
Använde du TOR? Vilka sajter satt du på?
Hur blev du gripen? (Jessica, come out, it's not worth it. We will break down your door?) *swat-team stormar in med vattenpistoler och trolldeg*
Som sagt, vill gärna veta!
/ Bruc3
Jag var en så kallad "riktigt dum bedragare". Använde mig såklart av mitt egna bank konto så det blev inte särskilt svårt för polisen att spåra mig när jag blev polisanmäld. Dessutom så erkände jag min handling redan vid första förhöret så polisen lärde till slut känna mig.
Som mest ( om jag inte minns fel ) fick jag 10 000 av en och samma person.
Jag använde mig främst av Blocket och Tradera.
Jag blev anhållen måndagen den 21 juni 2010. På fredagen den 18 juni fick jag ett sms av förhörsledaren som skrev att hon ville träffa mig för förhör. Vi bestämde att jag skulle komma in på måndagen och redan då visste jag att jag skulle bli anhållen och häktad. Förhöret hölls i två timmar och därefter blev jag anhållen. Torsdagen den 24 juni häktades jag.
Polisen knackade bara på min dörr vid ett tillfälle. Då ville de göra en husrannsakan. Jag släppte in dem, de ställde några frågor och jag lämnade över det som de var ute efter. Därefter pratade vi lite innan dem sedan åkte igen. Så något SWAT team har jag aldrig utsatts för