Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-12, 01:36
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargi
Kom att tänka på en grej. När man kommer till en anstalt för första gången och sådär. Hur lät man känns folket? Går man runt och skakar hand med alla och säger sitt namn eller? hah..

Det är en bra idé att presentera sig, ja.
Citera
2010-11-12, 01:40
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Börja inte banka på dörren före kl.07.00 -- vissa personer förstår sig tydligen inte på de ordningsregler denne får att läsa, trots en volta på 2,5 år. Upplåsning påbörjas kl. 07.00 vilken innebär att du får vänta några minuter innan alla dörrar är upplåsta.

Här kan du lästa KvaL
http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...et=1974:203#K1

Här kan du läsa vad som gäller när du är häktad eller anhållen - det är nämligen en annan lag
http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...6&bet=1976:371

Skall du ut på anstalt föreslår jag att du finner en annan mentor. Att man inte kommer överens med 95% av de övriga säger nog en del om hur väl man klarat av den kultur som råder innanför murarna, ett tips i all vänlighet.

Du är plit! Eller bara dum i huvudet. läs om ang upplåsning.
Citera
2010-11-13, 20:56
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keffvv
Jag vet inte om det är avsett som skryt eller svar på frågan hur det var. Hur sx-pojken suttit av sin volta med extra volta som resultat borde nog snarare ses som avskräckande exempel än skryt. Om han hade tänkt mer på sig själv och mindre på vad andra tyckte så skulle han nog tagit P18 innan slagsmålet och sparat sig själv den extra voltan. Om man nu måste slåss så kan man ju välja tid och plats själv efter voltan. Men många kan inte vara så taktiska utan har häftigt temprament eller ett behov av att upprätthålla en image - ibland med extra volta/isolering som resultat, onödigt.

så här i efterhand så skulle man ju ha tagit P18.

men jag valde att INTE söka ny avdelning/placering trots hot om våld utan beväpnade mig me hempulad kniv som SÄK-styrkan snodde av mig en vända dagen innan då de fått reda på (av en annan intagen troligen) att jag skulle "klippas" av de andra på avdelningen pga att jag EJ vek ner mig.

då så nekade jag till all kännedom om nån konflikt o ville vara kvar på avdelningen varpå det dagen efter utbröt ett bråk mellan mig o me flera andra intagna.

därefter så kördes jag till polisförhör o häkte för att sedan placeras på KVA Kumla. o sedan på KVA Tidaholms SKI-bunker några månader.

du har helt rätt i att det hela berodde på att jag inte ville vika ner mig.

det kändes rätt jävla onödigt när man åter vart hämtad av polis o satt häktad direkt efter V.F


mvh.T
Citera
2010-11-13, 20:58
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dssaadsa
Det krävs lite mer än ett bråk för att bli SKI-placerad =)... sx-pojken vilka satt du med på SKI?

Chilenaren L.G från vårberg/skärholmen (8 års volta) , Mohammed i Naser (10 års volta) bla.

vart 2 bråk o massa tjafs etc. sen massa rapporter o skit för innehav av "farligt föremål" (slipad matbestickskniv , slipad hempulad plastkniv från sönderslagen matbricka) sen hotade jag en polis per brev me vilket säkert hade nåt me ISOL/SÄK.-placeringen.

mvh.T
__________________
Senast redigerad av sx-pojken 2010-11-13 kl. 21:03.
Citera
2010-11-14, 21:41
  #1205
Medlem
Gargis avatar
Är det vanligt med sånna där bråk? Håller de på att jävlas med alla liksom?
Är det många som blir nedhuggna på kåken? Vad brukar orsakerna vara isof? Hur kan man undvika sånt?
Citera
2010-11-15, 11:00
  #1206
Medlem
SagarMathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koftan82
Du är plit! Eller bara dum i huvudet. läs om ang upplåsning.

Det är ju viktigt att göra plitarnas arbete jobbigt, för det är ju deras fel att du sitter inne eller hur?

Såna som du kommer plitarna att leta efter fel på, och sen blir du förflyttad vid första bästa tillfälle.
Citera
2010-11-15, 12:20
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargi
Är det vanligt med sånna där bråk? Håller de på att jävlas med alla liksom?
Är det många som blir nedhuggna på kåken? Vad brukar orsakerna vara isof? Hur kan man undvika sånt?

Så länge man inte är med i något av gängen eller beter sig korrekt så kan man vara lugn, man blir knappast attackerad utan anledning.
Nej det är inte vanligt att bli huggen på kåken, dom som blir det brukar vara inblandad i gängverksamhet eller vara riktiga drägg som muckar med allt och alla.
Hur man undviker sånt, uppträd korrekt och bete dig som folk så är det säkrare på anstalt än en lördagkväll på stan.
Citera
2010-11-15, 12:24
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagarMatha
Det är ju viktigt att göra plitarnas arbete jobbigt, för det är ju deras fel att du sitter inne eller hur?

Såna som du kommer plitarna att leta efter fel på, och sen blir du förflyttad vid första bästa tillfälle.

Nej men ska inte ta att plitarna behandlar en med skit, visst behöver man inte börja gapa om man blir utsläppt nån minut för sent.

Sen din sista kommentar säger det mesta hur det funkar, jävla översittarfasoner. Också undrar plitar varför interner är misstänksamma mot er
Citera
2010-11-15, 15:09
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodemanen
Nej men ska inte ta att plitarna behandlar en med skit, visst behöver man inte börja gapa om man blir utsläppt nån minut för sent.

Sen din sista kommentar säger det mesta hur det funkar, jävla översittarfasoner. Också undrar plitar varför interner är misstänksamma mot er

nog mera att intagna som gapar o skriker o grisar runt inte får så mycket mera hjälp än nödvändigt. speciellt på häktet där det kan vara ett jävla liv på vissa intagna.


mvh.T
Citera
2010-11-15, 16:07
  #1210
Avstängd
morethanyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
nog mera att intagna som gapar o skriker o grisar runt inte får så mycket mera hjälp än nödvändigt. speciellt på häktet där det kan vara ett jävla liv på vissa intagna.


mvh.T

FY FAN vad jag hatar det, all som skriker, bankar på celldörrarna på häktet, allra värst är det ju om man skulle råka befinna sig på anhållningen fredag/lördag natt, man blir så förbannad på alla jävla idioter som bankar och skriker i väggar och dörrar "SLÄPP UT MIG" blablablabal, håll käften och sov lixom!!!
Citera
2010-11-15, 16:26
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou
FY FAN vad jag hatar det, all som skriker, bankar på celldörrarna på häktet, allra värst är det ju om man skulle råka befinna sig på anhållningen fredag/lördag natt, man blir så förbannad på alla jävla idioter som bankar och skriker i väggar och dörrar "SLÄPP UT MIG" blablablabal, håll käften och sov lixom!!!

Men detta visar ju på att man ägnar sig åt något som inte hör hemma i en demokrati, nämligen tortyr.
Citera
2010-11-15, 16:51
  #1212
Medlem
Gargis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou
FY FAN vad jag hatar det, all som skriker, bankar på celldörrarna på häktet, allra värst är det ju om man skulle råka befinna sig på anhållningen fredag/lördag natt, man blir så förbannad på alla jävla idioter som bankar och skriker i väggar och dörrar "SLÄPP UT MIG" blablablabal, håll käften och sov lixom!!!
Mjo men fan vissa är ju livrädda eller helt förstörda. När jag satt i Kronoberg var det en babbe som försökte ta livet av sig. Var ett jävla liv!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback