Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-08, 20:21
  #253
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
En av de misstänkta är nu släppt.

http://www.expressen.se/nyheter/1.87...stankta-slappt

Eller är det "yesterday´s news?"

Någon som kan bekräfta vem? LF eller FMV verkar vara troligast.
Citera
2007-10-08, 20:21
  #254
Medlem
Kanske inte är riktigt OnT men...

Något som förvånar och förbryllar mig lite är varför inte media slagit på stora "rasistvåldschockdåds" trumman ännu?

Visserligen så blåste dom väl i "huligan" trumpeten lite sådär halvslött istället men ändå.


Någon med insyn som har hört något om hur mördarnas mottagande vid frisläppandet kan tänkas bli?
Citera
2007-10-08, 20:23
  #255
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
vad jag har fått för uppfattning så har inte Ricardo vart stans bäste om man säger så , någon som vet hur han varit egentligen ?

Det spelar faktiskt ingen roll hur han var, om han började bråket, om han provocerade... 4 killar står inte och sparkar (hoppar på?) en som ligger ner. Oavsett vad han gjort för ont.
Citera
2007-10-08, 20:24
  #256
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Tack till Moderator Trialbyerror som låste upp tråden.


Det hjälper nog fallet, ska du se. Killen är död! Är du helt dum i huvudet?
Fan vad jag blir - han var 16 år.

Om han attackerade den huvudmisstänkte med en trasig flaska, och ingen gruppmisshandel förekom, vad anser du då?

Detta kan för övrigt ha paralleller till det s k Götgats-mordet på 1980-talet, där kvällshororna gav en helt felaktig bild av skeendet, och sen aldrig brydde sig om att rätta till det. Såna svin...

Hur som helst, tro aldrig på det som kvällshororna skriver.
Citera
2007-10-08, 20:25
  #257
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Någon som kan bekräfta vem? LF eller FMV verkar vara troligast.

Står väl någonstans i tråden att LF var den enda av killarna som var nykter? Eller var det i bloggen? Isf så måste det vara han som är släppt. Har även framkommit att LF var vän med den mördade vilket står i Aftonbladet.
Citera
2007-10-08, 20:26
  #258
Medlem
Blåbärés avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Det spelar faktiskt ingen roll hur han var, om han började bråket, om han provocerade... 4 killar står inte och sparkar (hoppar på?) en som ligger ner. Oavsett vad han gjort för ont.

jag försvarar inte förövarna utan undrar bara om han verkligen var så lugn och fin som alla säger, med tanke på att han blivit anklagad för att ha slagit en av förövarna med en flaska.
Citera
2007-10-08, 20:26
  #259
Medlem
csts avatar
Blev inte LF släppt igår morse?
Citera
2007-10-08, 20:27
  #260
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Det spelar faktiskt ingen roll hur han var, om han började bråket, om han provocerade... 4 killar står inte och sparkar (hoppar på?) en som ligger ner. Oavsett vad han gjort för ont.

2 höll tillbaka Fillippo, 3 sparkade/slog.
Troligen en utav de som höll tillbaka som blivit frisläppta
Citera
2007-10-08, 20:27
  #261
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
2 höll tillbaka Fillippo, 3 sparkade/slog.
Troligen en utav de som höll tillbaka som blivit frisläppta

ok, tack. fortfarande för många på en som ligger. med tanke på skadorna har de knappast nöjt sig med att han blev "oskadliggjord".
Citera
2007-10-08, 20:27
  #262
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Tack till Moderator Trialbyerror som låste upp tråden.


Det hjälper nog fallet, ska du se. Killen är död! Är du helt dum i huvudet?
Fan vad jag blir - han var 16 år.


Ta och skärp till dig lite nu, du är tillräckligt gammal för att veta sambandet mellan orsak och verkan. Det är naturligtvis jävligt tragiskt att han är död han var bara ett barn, jag är dock väldigt tveksam till att han skulle varit död om han inte själv hade varit en bråkstake!
Citera
2007-10-08, 20:28
  #263
Medlem
Brandfarligs avatar
Jävla snorisar som spelar balla, sett dom ett par ggr utanför/inne på IO (Inferno Online). Kan väll säga så här, dom har fått för mycket luft iom med att dom spelar flippare i stan. SKulle inte va så hårda grabbar tex här i Farsta kan jag säga...
Citera
2007-10-08, 20:29
  #264
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Det var nog ta mig fan det bästa inlägg du någonsin har skrivit.

Kvällstidningarna har inget intresse av sanningen, utan av att lura empati-pöbeln att köpa lösnummer. Snyfthistorier är det som gäller, och de behöver inte vara sådär jättesanna, bara de säljer.

Dock, om vi nu leker med tanken att Silberskys/huvudmannens beskrivning är mer eller mindre korrekt, så måste några av vittnena på platsen (RC:s kompisar) ha ljugit i de inledande förhören. Träckspressen och Aftonhoran är förmögna till mycket, men jag tror inte de drömmer upp en gäng-misshandel ur tomma intet.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback