2007-10-09, 00:12
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Democrat
Om du är född och uppvuxen i Vasastan är detta litet "snaskigt". I Vasastan finns två stora skolor. Dessa är Matteus och Vasa Real. Generation efter generation går i de här skolorna. Genom föräldrar, släktingar, syskon och vänner har alla någon koppling till alla. Stockholm är ganska litet om man skrapar på ytan. Mordet i Sollentuna (norrviken) skapade samma reaktion. Sollentuna är ju som sagt också ganska litet. Det uppstår mycket "snask" bland kidsen.

Att media lyfter upp det här till sådana proprotioner är litet överdrivet. Ingen av mördarna eller den mördade är speciellt "kända". Inte heller deras familjer förutom "Bonnier-familjen" vilket är litet snaskigt i alla fall. Att "ungarna" skulle vara speciellt överklass är naturligtvis befängt. De är inga krogpersonligheter heller eftersom med handen på hjärtat är födda 1991!

När jag var sådär 14-15 år fanns det också ett "vasastan crew"...Det var egentligen bara ett gäng snorungar med litet taskiga hemförhållanden och en jävla attityd. Medelklass ungar "gone bad" så att säga. Det var litet slagsmål och det snackades om "gangsters i förorten". Sen var det något slagsmål ibland där någon fick en röd näsa och de medverkande åkte på något läger där de fick snacka känslor...

Det är faktiskt ovanligt att medelklassen slår ihjäl varandra som jag tidigare skrivit i tråden. Förövrigt tror jag att de här blåser över om några veckor. Så brukar det vara. Grabbarna som mördare kommer om 3 år vara ute och springa igen. Kanske kommer ni se dem på krogen och tänka. Hm känner jag inte igen den där jäveln någonstans. Media har knappat hängt ut mördarna och Advokat Leif S kommer göra sitt bästa för att få det här att framstå som ett "bustreck".

Detta är naturligtvis trist, men vi lever i ett samhälle i förfall. Var så säkra.
Snask? Vad menas med "Snaskigt"? Aldrig hört det i det/dom sammanhangen förut..
Citera
2007-10-09, 00:14
Medlem
Democrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Några feta blattar som ville hävda sig! Tragiskt att folk är så fega. Sparka på en som ligger ner dessutom i huvudet vad händer i vårt land igentligen. Arkubuseringen nästa

Det är inga "feta" blattar. Har du inte läst tråden. Det är vanliga 14-15 åriga snorungar som blev fulla och skulle "slå" en snubbe. De ville säkert döda men när de väl insåg att de faktiskt dödade ja då fick de ångest. De sitter säkert i sina celler och gråter. Var så säker. Om de får göra litet tid på en ungdomsvårdsanstalt kommer bara gör dem gott. Detta är inget "blatte-mord". Det går egentligen inte att förklara varför de gjorde det om man ser till kulturella och socio-ekonomiska faktorer...

Sådant är ruskigt minst sagt. Men sluta upp och skriv blattar! Det är bara korkat
Citera
2007-10-09, 00:19
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Nu var det ju ganska längesen jag var i den här åldern, men jag vet inte, var inte alla killar någongång inblandade i saker. Det var ju ett ganska hårt klimat redan på min tid (mitten av 90-talet) och även om man inte var någon bråkstake så fick man nästan alltid räkna med att pissa revir på fester etc.
De gånger någon blev riktigt illa skadad handlade det om någon idiot som använde kniv (tror t.om det var nån kille som dog vid Karlaplan runt -95) men det här med att medelst våld utan tillhyggen tillfoga någon sådana skador att han avlider är något jävligt obehagligt. Det går över även de flesta fotbollshuliganers tröskel. Jag tror säkert att rollerna kunde varit ombytta i många avseenden, men just den där sista brutaliteten som måste ha krävts och som gör det här så jävla obehagligt, måste man vara ruskigt kall och störd för att besitta.

Håller med.
Vet inte så om jag verkligen tycker allt blivit så mycket värre. Inte heller jag var någon slagskämpe men fjortisfylla, testosteron och bråk var nog lika aktuellt för alla som var fjortisar på 80-90-talet också som det är nu. Det hör väl dessvärre till "allmänbildningen". Herregud jag minns när "kickersvågen" var som värst...

Jag tyckte folk var kapabla till brutalt våld då med. Och när någon dog var det samma skriverier som nu. En massa folk som gapade om att "vi måste stoppa våldet", "arkebusering" och blablabla

Folk i den åldern är primitiva halvbarn och sådana incidenter sker varje lördagskväll i varje liten bonnhåla i hela sverige. Och ibland, lyckligtvis sällan, går det illa som det gjorde på Kungsholmen.
Citera
2007-10-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbite.se
Bonnier var inte ledaren. Han var dock en av de deltagande. Om han har hoppat på Ricardos huvud låter jag vara osagt, men jag vet att de 4 andra har pekat ut Charlie Newman som den drivande i misshandeln. Det stämmer med ganska stor säkerhet, då Newman blev "förolämpad" i samband med att hans flickvän var där, detta tillsammans med att han förmodligen var en av de som var påverkade av amfetamin, gjorde att han kunde gå så pass långt. Som många har påpekat så är det inte några särskilt stora och hårda killar vi talar om och anledningen till att de lyckades åstakomma så stor skada beror nästan bara på att Charlie Newman använde ett basebollträ i misshandeln. Det gör naturligvis hela händelsen mångdubbelt värre varpå de fyra andra misstänkte pekar ut Newman som huvudansvarig i misshandeln. Leo Fronda och Felix Wästerlind(stavning?) kan man så gott som säkert avskriva från hela historien då iaf Fronda med säkra källor till och med försökt förhindra misshandeln. Han var den enda i sällskapet som var nykter. Det skulle inte förvåna mig om Sebastian Bonnier också han var påverkad av amfetamin under händelsen och då även har hoppat på Ricardos huvud. Det är möjligt att han är näst intill lika skyldig som Newman för Ricardos död, han försöker dock rädda sitt skinn genom att hävda Newmans huvudansvar och på så sätt försöka tona ner sin egen inblandning. Förmodligen kommer Newman att dömas för mordet kanske även Bonnier. "Sammy" vet jag inte hur pass delaktig han var så jag kan heller inte göra något utlåtande. Men som sagt så kommer Felix och Leo förmodligen skrivas av ganska snart.

Där ser man,, Det är ju fragbite så det kan ju bara vara rent påhitt men roligt att läsa ändå.
Citera
2007-10-09, 00:26
Medlem
lexitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Måste ändå säga att jag förvånas över hur lite som har kommit ut om denna "Sami"/"Samme"/"Sammy" som uppgets vara vit m.k/neger/blatte.

Sami Nador, kungsholmens skola gymnasium?

http://profile.ak.facebook.com/profi...50330_6259.jpg
Citera
2007-10-09, 00:26
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbite.se
Bonnier var inte ledaren. Han var dock en av de deltagande. Om han har hoppat på Ricardos huvud låter jag vara osagt, men jag vet att de 4 andra har pekat ut Charlie Newman som den drivande i misshandeln. Det stämmer med ganska stor säkerhet, då Newman blev "förolämpad" i samband med att hans flickvän var där, detta tillsammans med att han förmodligen var en av de som var påverkade av amfetamin, gjorde att han kunde gå så pass långt. Som många har påpekat så är det inte några särskilt stora och hårda killar vi talar om och anledningen till att de lyckades åstakomma så stor skada beror nästan bara på att Charlie Newman använde ett basebollträ i misshandeln. Det gör naturligvis hela händelsen mångdubbelt värre varpå de fyra andra misstänkte pekar ut Newman som huvudansvarig i misshandeln. Leo Fronda och Felix Wästerlind(stavning?) kan man så gott som säkert avskriva från hela historien då iaf Fronda med säkra källor till och med försökt förhindra misshandeln. Han var den enda i sällskapet som var nykter. Det skulle inte förvåna mig om Sebastian Bonnier också han var påverkad av amfetamin under händelsen och då även har hoppat på Ricardos huvud. Det är möjligt att han är näst intill lika skyldig som Newman för Ricardos död, han försöker dock rädda sitt skinn genom att hävda Newmans huvudansvar och på så sätt försöka tona ner sin egen inblandning. Förmodligen kommer Newman att dömas för mordet kanske även Bonnier. "Sammy" vet jag inte hur pass delaktig han var så jag kan heller inte göra något utlåtande. Men som sagt så kommer Felix och Leo förmodligen skrivas av ganska snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Metsys2k
Där ser man

Det skall bli mycket intressant att höra hur Silbersky skall få medtagandet av ett basebollsträ till nödvärnsexcess.
Citera
2007-10-09, 00:27
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collish
Fallet är stort. För den hemsa saken.
Men stort är för svenska folket har tyckt det ska bli stopp för gatuvåldet.
Länge länge länge.........

Men nu ytterliggare ännu en gång vi vill vi säga till samhället och nissarna med makten. Det är fan nog och vi får försöka sätta stopp för detta en gång för alla.

Fan mera poliser, Och patrullerande poliser skullebehövas.
Och dubbelt så mycket moral i svenska folket

Håller med dig till 100 %, kunde inte sagt det bättre själv. Framförallt patrullerande poliser inne på privata fester tycker jag verkar bra!
Citera
2007-10-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexito
Sami Nador, kungsholmens skola gymnasium?

http://profile.ak.facebook.com/profi...50330_6259.jpg

Så hette han väl inte?
Citera
2007-10-09, 00:28
Bannlyst
jaaa

Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Håller med dig till 100 %, kunde inte sagt det bättre själv. Framförallt patrullerande poliser inne på privata fester tycker jag verkar bra!
Framför allt mer poliser överallt!
Citera
2007-10-09, 00:30
Medlem
Democrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
...vi kommer med största sannolikhet ser fler och fler händelser av den här typen. Invandrare borträknat då de inte är jämförbara med svenskar.

Det tror jag med. Samhället håller på att splittras i alla samhällsklasser. Det västeuropiska samhället lever i en ny form av dekadens som inte kan beskrivas med ord. Det amerikanska samhället är våldsamt men jag tror att Europa är på väg att gå om amerika. Vi kommer se fler militanta muslimer, galna våldsdåd utförda av unga medelklass svenskar, vi kommer se föräldrar ta lagen i sina egna händer, vi kommer se pöbelvälde och vi kommer se en stat som kommer blunda för våldet. Media har blundat sen 1968...

Such a bitch
Citera
2007-10-09, 00:35
Bannlyst
har inte läst hela tråden, tråkigt när en så ung kille dör.

Sen har det ju pratats en del i TV och övrigt om vuxna, föräldrar mm.

Förutom att den kända Cafe Opera ägarens son var med på festen, har det pratats om vilka offrets föräldrar är på listan?
Citera
2007-10-09, 00:37
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det skall bli mycket intressant att höra hur Silbersky skall få medtagandet av ett basebollsträ till nödvärnsexcess.

Jag får en känsla av att slagträet fanns på plats, kanske för att skydda sig från bråkmakare men sedan hamnade i fel händer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in