2009-06-22, 14:58
Medlem
Papa.Ubus avatar
Inhandlade Zac O'Yeahs Ghandibiografi "Mahatma!" på en tågstation utan större förhoppningar på läsupplevelse. Dock var jag i skriande behov av reselektyr, och stod inför ett väldigt begränsat utbud. Lyckligtvis visade det sig att det faktiskt var en underhållande och välskriven bok om en person som jag i alla fall hört talas om en hel del, men visste väldigt lite om. Fick även ett par nummer av "Vestrogotiska Patafysiska Institutet Talar" vilka, som alltid, är en väl investerad femtiolapp.
Citera
2009-06-22, 20:18
Medlem
NoTruces avatar
Camorra av Tomas Lappalainen. Vill läsa mer om detta fascinerande brottssyndikat efter att ha tampats med Savianos Gomorra.
Citera
2009-06-22, 21:38
Medlem
Rakiis avatar
Infiltratören av Lasse Weirup i storpocket blev det idag då jag besökte Akademibokhandeln, ett lite riskfyllt köp då jag inte läst Svensk maffia (...ännu) så blev en chansning efter att ha läst baksidan, men den verkar lovande och har i alla fall en snarlik historia som Tre sekunder som jag läser nu, och köpte igår.
Citera
2009-06-23, 19:06
Medlem
Rakiis avatar
Mig äger ingen - Åsa Linderborg

Läst denna tidigare och har inget direkt minne utav den men efter att jag har läst Alex Schulmans bok Skynda att älska om faderskapet och dess inverkan på barnen i familjer i fråga blev jag sugen, och då jag hittade denna som inbunden på secondhand för 15 kronor slog jag till.

Grottbjörnens folk - Jean M Auel

Secondhandfynd här med, pyntade 5 kronor för en gammal svensk utgåva. Morsan har en del av böckerna hemma, men har tappat bort första delen, men hon hyllar serien så jag slog till även där. Och sen förekommer protagonisten Ayla i spelet Chrono Trigger såväl, och föll för henne direkt (i spelet dvs).

...och Picadilly Cirkus ligger inte i Kumla - Håkan Nesser

Impulsköp, inbunden med snyggt omslag ifrån Rolling Stones första LP och en stilla nyfikenhet för Nesser (har bara läst Carambole) fick avgöra köpet.

Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö - Håkan Nesser

Samma beskrivning som ovan.
Citera
2009-06-24, 17:59
Medlem
dumburkens avatar
Sirenen och andra berättelser, hittade novellsamlingen på ett antikvariat igår och den var mer eller mindre ett måste att köpa den. Står nu bredvid Leoparden i bokhyllan och ska läsa den så snart jag är klar med Lagerkvist.
Citera
2009-06-24, 18:07
Medlem
Caesar Johansens avatar
Jag minns - Georges Perec
Dagboken del 1-3 - Witold Gombrowicz
Citera
2009-06-24, 19:10
Medlem
Rakiis avatar
New Moon av Stephanie Meyer, ville ha något lättsamt att läsa i sommar inför att filmen kommer i november.
Citera
2009-06-24, 19:25
Medlem
dumburkens avatar
Blev ett köp på adlibris idag:

Coleridge: Poems av Coleridge (bl.a. med The rime of the ancient mariner som så många lyfter till skyarna här på fb)
The Raven and Other Favorite Poems av Poe
Berättelse om det viktigaste av Zamjatin
Citera
2009-06-24, 19:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Jag minns - Georges Perec
Dagboken del 1-3 - Witold Gombrowicz

Man har sagt mig att Gombrowicz Dagboken är lysande, så det blir väl till att införskaffa den. Tyckte han var rätt yvig i den enda bok jag läst av honom, Bakakaj.
Citera
2009-06-24, 19:41
Medlem
dumburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Man har sagt mig att Gombrowicz Dagboken är lysande, så det blir väl till att införskaffa den. Tyckte han var rätt yvig i den enda bok jag läst av honom, Bakakaj.
Tycker inte heller om Bakakaj, å andra sidan är De Besatta ruggigt bra.
Citera
2009-06-24, 23:45
Medlem
Byfånes avatar
The hobbit och hurins barn (också den av JR tolkien) mest egentligen för att jag älskar alla kloka och sköna metaforiskt/överdrivna kommentarer
Citera
2009-06-25, 02:35
Medlem
Fear and loathing in Las vegas. Fick reda på att den skruvade filmen baserats på en bok!

Har dock inte börjat läsa än, någon som vet hur den är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in