Här har man inte skrivit på ett tag ser jag, får se om jag kommer ihåg alla.
At Thy Call We Did Not Falter av Clive Holt - Skulle åka buss till Namibia och visste inte så mycket om Sydafrikas krig mot SWAPO, Angola och Kuba. Författarens dagboksanteckningar var riktigt intressanta.
Moxyland av Lauren Beukes - Sydafrikansk post-cyberpunk som utspelar sig i Kapstaden (där jag för tillfället befann mig), väldigt bra.
Cell av Stephen King - Skulle åka buss till Swaziland och behövde något att läsa, men den var ingen höjdare.
Mukiwa: A White Boy in Africa av Peter Godwin - Present till min far, var tydligen riktigt intressant, blir nog att köpa ett ex till mig själv så småningom.
Spud av John van de Ruit och
Coconut av Kopano Matlwa - Två prisbelönta och storsäljande sydafrikanska romaner som skulle bli presenter till kompisar, men jag behöll dem!

(Har dock inte läst någon av dem än.)
1984 av George Orwell - Klassiker som verkar intressant, ska se hur den står sig mot min favorit, Kallocain.
Jennifer Government av Max Barry - Dystopi som verkade och var intressant.
Already Dead och
No Dominion av Charlie Huston - Privatdetektiven och vampyren Joe Pitt löser mysterier på Manhattan. Beställde första boken efter rekommendationer från flera kompisar, och andra så fort jag var klar med första.
När änglar dör av Andreas Roman - Det har tjatats så mycket om denna boken så jag var tvungen att ge efter, har precis börjat men den verkar bra.
Pashazade av Jon Courteney Grimwood - Blev sugen på cyberpunk, detta är första delen i en trilogi som utspelar sig i Alexandria i en verklighet där Osmanska imperiet fortfarande är en av Europas stormakter.
Kometen kommer och
Det osynliga barnet av Tove Jansson - Kan inte få nog av Tove Jansson, ser verkligen framemot att börja läsa dessa och
Sent i november som jag köpt tidigare men inte läst än.
Plus div. kurslitteratur som jag varken har lust att nämna här eller läsa...