2009-01-25, 21:08
Medlem
Satkas avatar
Tågade in på ett bokantikvariat och träffade en trevlig kassör och vi letade tillsammans efter Tom Sawyer eftersom jag ville att min flickvän skulle läsa den.

Vi hittade aldrig boken utan jag fick punga ut 21.31 USD för:
  • Atlas Shrugged
  • A Clockwork Orange
  • Ibsen's four great plays - Ett Dockhem och tre fler (åt flickvännen)
  • Fight Club (åt flickvännen)

Fick ett väldigt beggat exemplar av East of Eden i julklapp samt köpte Crime and Punishment åt mig själv, även den begagnad men fint inbunden (6 USD).

Julklappar:
  • Till en Kanadensisk exil-patriot köpte jag jPod.
  • Till en Gitarrist som precis börjat College köpte jag Slash - Gitarristens biografi.
  • Till en snubbe som älskar Zits köpte jag Zitz - Humongous.
  • Till en kille som precis börjat High School och som jag vill ska lära sig lite köpte jag Scar Tissue - Anthony Kiedis (RHCP) Biografi.
Citera
2009-01-26, 12:09
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag har börjat köpa begagnade böcker som är out-of-print via amazon.co.uk, och i en del fall via play.com. Amazon funkar riktigt bra. Böcker som kostar £0.01 vill de av någon anledning inte skicka!

Portot per bok är för det mesta £3.99. Med de låga priserna och de hårda kvalitetskrav de anslutna antikvariaten ofta använder blir det ändå väldigt billigt.

Bland det som jag beställt på senare tid:
Harry Harrison - Stainless Steel Rat joins the circus och alla övriga Stainless Steel Rat som är out of print.
Roger Zelazny - Today We Choose Faces och en rad andra utsålda böcker.
Citera
2009-01-26, 12:37
Medlem
199ths avatar
Senaste böckerna var;

Steve Berry - The Venetian Betrayal
Steve Berry - The Charlemange Pursuit

Tycker om hans böcker speciellt eftersom de utspelar sig i många delar av världen. Och att han har valt att placera huvudpersonen i Köpenhamn.
Citera
2009-01-26, 13:10
Medlem
Krellyans avatar
Väntar på att Terry Pratchetts The Truth och The Fifth Elephant ska dimpa ner i brevlådan. Längesedan jag köpte nya Pratchettböcker
Citera
2009-01-26, 19:48
Medlem
penetratetimes avatar
Vilka (Ca. December/Januari)
Hunter S. Thompson: Fear & Loathing in Las Vegas, The Rum Diary
Truman Capote: Frukost på Tiffany's, In Cold Blood
Stephen King: Stark, Eldfödd
Paul Auster: New York Trilogin, Resor i Skriptoriet
Cormac McCarthy: Vägen
Woody Alllen: Mere Anarchy

Varför
Vet inte riktigt varför. Hittar jag något intressant i en bokhandel eller i någon second hand butik så köpter jag det. Oftast författarnamn jag känner igen men gillar att hitta nya författare. Omslag och sammanfattning på baksidan är oftast vad som fångar min uppmärksamhet. Lite ytligt så där.
Citera
2009-01-26, 20:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penetratetime
Omslag och sammanfattning på baksidan är oftast vad som fångar min uppmärksamhet. Lite ytligt så där.

Tror det gäller ganska många då det kommer till böcker man inte har hört talas om innan, även för min egen del. Woody Allen-boken du köpte har jag haft ögonen på ett tag också...
Citera
2009-01-26, 21:18
Medlem
penetratetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tror det gäller ganska många då det kommer till böcker man inte har hört talas om innan, även för min egen del. Woody Allen-boken du köpte har jag haft ögonen på ett tag också...

Bara läst en sida hittills. Andra böcker har kommit ivägen. Väldigt välskriven det är väl det enda intrycket jag fått av den.

Hade ingen koll på honom innan jag köpte den boken men efter det har jag läst lite om honom och sett några filmer. För varje bok lär jag mig mycket inte bara från läsandet utan från alla efterforskningar jag gör. Blir mer intressant när man vet något om författaren.
Citera
2009-01-27, 00:11
Medlem
Köpt för en timme sen på amazon:

Michael Lewis "Liar's poker"
Bryan Burrough "Barbarians at the Gates"
Connie Bruck "The Predator's Ball: The Inside Story of Drexel Burnham and the Rise of the Junk Bond Raiders"

Fick ett Wall Street-ryck efter att ha kollat på Mike Nichols "Working Girl"...
Citera
2009-01-27, 21:48
Medlem
Dilledagboken. En finsk fyllbults dagbok. Verkade underhållande när jag läste baksidan och bläddrade i den.
Citera
2009-01-28, 09:54
Medlem
Meursaults avatar
Vesuvius Club. För att det stod på baksidan att det var en blandning mellan Allan Moores The league of Extraordinary Gentlemen och Oscar Wilde.

Innan dess köpte jag Postverket av Bukowski.

Vesuvius Club levde inte upp till sin baksidetext, och jag hade lite svårt att motivera mig till att läsa ut den.

Bukowski är skitrolig.
Senast redigerad av Meursault 2009-01-28 kl. 09:58.
Citera
2009-01-28, 10:05
Medlem
VampireLestats avatar
Fyndade igår följande;

A Scanner Darkly - Philip K Dick
Real world - Natsuo Kirino
Diary of a Vampire - S.M. Royston
Citera
2009-01-28, 14:59
Medlem
Popkes avatar
Prometheus Rising av Robert Anton Wilson. Hört mycket bra från denna bok, många som lovvordar författaren, och jag kände mig sugen på litteratur som kunde få mig att utvecklas som person, konkret.

Förvillelser, av Hjalmar Söderberg. Precis läst Doktor Glas, och föll där för författarens stilfulla språk. Köpte denna bok för att läsa mer av hans verk helt enkelt.

Förvandlingen av Kafka. Tagit mig igenom både Slottet och Processen av denna författare. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom. Kände att det var på tiden för mig att läsa hans kändaste (?) verk.

Främlingen, av Albert Camus. Känns som en "Måste-läsa-bok" för mig. Speciellt nu efter att Rakii rekommenderat den till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in